2024-05-30, 17:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Även om det inte är olagligt att stötta huliganerna med info inför sammandrabbningar och meddela dem var motståndarna bor inför guldmatch så kan man sägs att det inte är så sportsligt i alla fall.

Om han bara hjälpt till att smuggla in bengaler som du nämner, så tycker jag det brottet är enklare att förlåta.
problemet är att om jag upplyser andra om var andra supporters sitter o det blir bråk så åket jag på anstiftan.

om jag smugglar in bengaler så är det också anstiftan till brott.

det är så reglerna o straffen är för vanliga supporters, hur fan kan ni inte veta det? det är över 120 pers avstängda på upp till 2 år pga uppvigling, anstiftan, bengaler elr i fåtal fall miksshandel.

jag tycker själv att straffen är aslöjliga men om d nu gäller för oss...hur fan ska n spelare komma undan?
Citera
2024-05-30, 18:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Herregud...
Under vilken regel menar du att det faller?

Nu är det småhjärnornas kamp här inne...
testa att läs på lite för en gångs skull..

elr fråga era bekanta i bfb/kgb/bu/e1 varför de är avstängda ex.

varför ska vi bli avstängda för exakt samma typ av saker? vet du ens vad folk får tillträdesförbud för idag?
Senast redigerad av Pancev 2024-05-30 kl. 18:05.
Citera
2024-05-30, 18:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
testa att läs på lite för en gångs skull..

elr fråga era bekanta i bfb/kgb/bu/e1 varför de är avstängda ex.

varför ska vi bli avstängda för exakt samma typ av saker? vet du ens vad folk får tillträdesförbud för idag?

Upptäckte precis att det kanske inte var laget Elfsborg som avsågs (för att köra fyverkeri på natten) utan att det var Elfsborgs supportrar.

Småhjärnan är isf min, och jag tar tillbaka det hela. Hade aldrig kunnat tro att Ponne var så puckad, så tog annat för givet...
Citera
2024-05-30, 18:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Herregud...
Under vilken regel menar du att det faller?

Nu är det småhjärnornas kamp här inne...
Det faller inte under någon regel, men det fattar ju vem som helst att lagkaptenen inte ska agera informatör till huligangrupperingar.

Det är klart att det kommer landa massa huligansympatisörer nu i tråden som inte tycker att det här är en big deal, men vi vanliga supportrar som gillar att gå på fotboll för att titta på fotboll ser alla det olämpliga i Ponnes agerande, om det är sant det som skrivs.
Citera
2024-05-30, 18:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det faller inte under någon regel, men det fattar ju vem som helst att lagkaptenen inte ska agera informatör till huligangrupperingar.

Det är klart att det kommer landa massa huligansympatisörer nu i tråden som inte tycker att det här är en big deal, men vi vanliga supportrar som gillar att gå på fotboll för att titta på fotboll ser alla det olämpliga i Ponnes agerande, om det är sant det som skrivs.
Sorry, som sagt (se ovan).
Citera
2024-05-30, 18:07
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Sorry, som sagt (se ovan).
Cheers, missförstånd sker.
Citera
2024-05-30, 18:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Upptäckte precis att det kanske inte var laget Elfsborg som avsågs (för att köra fyverkeri på natten) utan att det var Elfsborgs supportrar.

Småhjärnan är isf min, och jag tar tillbaka det hela. Hade aldrig kunnat tro att Ponne var så puckad, så tog annat för givet...
ngnstans är det samma för mig faktiskt, det är en skitsak i viss mån precis som du anser..men vi bl avstängda till höger o vänster för samma saker.

ska det gälla för vissa så..

i sak håller jag md dig, men de kan inte ha olika måttstock.
Citera
2024-05-30, 18:18
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Jag tolkade det som att det var laget Elfsborg. Så här står det i artikeln:
Citat:
"Vid ett tillfälle skriver de här grabbarna till Pontus Jansson och vill veta var Elfsborgs lag ska bo under guldmatchen förra året. Då skriver han att han ska ta reda på det och levererar sedan de uppgifterna."
Citera
2024-05-30, 18:20
Medlem
Citat:

Sålänge Ponne inte har gjort något brottsligt är det illojalt och kontraproduktivt att delta i drevet mot mannen som är Malmös bästa spelare och enda sanna lagkapten. Ponne är mff!
Citera
2024-05-30, 18:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag tolkade det som att det var laget Elfsborg. Så här står det i artikeln:
Isf är det väl 0 olagligheter eller regelöverträdelser som gjorts av Ponne?
Elfsborg spelarna har all rätt att tycka han är oskön men vem bryr sig vad dom tycker?
Citera
2024-05-30, 18:28
Avslutad
Citat:

Nu är det dags för Pontus att inse att han är spelare och lagkapten. Det är en pinsam historia det här.. Det får bli böter och en rejäl uppsträckning.
Citera
2024-05-30, 18:29
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Isf är det väl 0 olagligheter eller regelöverträdelser som gjorts av Ponne?
Elfsborg spelarna har all rätt att tycka han är oskön men vem bryr sig vad dom tycker?

Det är snarare så att alla andra supportrar från alla andra klubbar tycker Pontus är oskön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in