Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Precis, och vad tycker du att Sveriges försvar gjorde mellan åren 2001 till 2014 ungefär?
För att hade vi inte skickat pengar till Ukraina så hade Ryssland troligt behållit sin förmåga.
FATTAR DU INTE ATT RYSSLAND UPPENBARLIGEN BYGGT UPP SIN ARMÈ MELLAN ÅREN 2001 till 2022 OCH ATT VI I VÄST UPPENBARLIGEN INTE RIKTIGT HÄNGT MED.
Det kan du väl ändå inte ha missat?!?! Du är väl en av de i kören som sjunger att rysk artillerigranatsproduktion är mycket bättre än vår i väst misstänker jag?
Du tänker inte längre än näsan räcker ser jag.
Ja precis, och trots vårt kassa försvar och deras enorma upprustning så har vi inte förlorat Gotland, DET KAN DU VÄL ÄNDÅ INTE MISSAT!
Pengarna kan gott stanna i Sverige och satsas på vårt egna försvar istället för att pengarna går ner i fickorna på korrupta skitpolitiker i Ukraina.
Artelleriproduktion? Vad svamlar herrn om?
Som sagt, du tycker folk som åker till Ukraina och offrar sig är tramsiga!
Du säger att Ryssen aldrig haft förmågan att inta Gotland och detta långt innan vi började skicka pengar till Ukraina, så varför skicka pengar för att stoppa något som aldrig kommer ske.Retoriken går inte ihop.
Vi är med i Nato, Ryssen kommer inte ta över Gotland så vi kan sluta skicka pengar, punkt!
Sen att du personligen tycker att vi ska stötta Ukraina och donera så tycker jag det ska vara frivilligt och inte något som våra skattepengar ska gå till.