2024-05-30, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jag tror detta. Det är en bekväm ursäkt och plockar sympatipoänger i samma veva hos hennes naiva följare vilket blir winwin
Det tror jag också.
Citera
2024-05-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Nån skrev ju några sidor bak att hon hade synts till i byn hon bor i med en halvstor mage, så om man utgår från det är hon ju fortfarande gravid. Hur det står till med allt övrigt harv i hennes liv är dock oklart, mer än att det nu finns en dom på hennes snubbe/ex för ringa narkotikabrott.

Men så mysigt att höra att det förhoppningsvis går vägen med graviditeten än så länge! Borde väl ändå vara runt v 24 för henne nu va?

Otippat däremot med att pojkvännen/exet åkte på narkotika! Finns det någon dom tillgänglig?
Citera
2024-05-30, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
De har precis varit i Turkiet. Där brände de tydligen sönder sitt barn som nu ska ha blivit sjuk av d-vitaminbrist samt av att hon imte har blivit utsatt för andra bakterier.
Det är lite svårt att få ihop det här.
Hon var sjuk innan dom åkte till Turkiet också. Dom är inomhus jämt förutom när dom åker och handlar Men jag hoppas att Hanna bättrar sig och att L får komma ut i friska luften dagligen
Citera
2024-05-30, 15:01
Medlem
Hanna bjöd på ett rejält gott skratt i en av sina stories idag, den när hon saknar sin mage.
Ansiktet på slutet går inte av för hackor Hur lyckas människan göra så?
Citera
2024-05-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Är Lars sjuk så mycket då eller är det en ursäkt som Hamna använder när hon inte hunnit/orkat levererat de inlägg hon lovar är på gång? Ingen begär ju att hon skall redigera en video om barnet kräks och har feber..

Tror som du, L kanske är lite snuvig - Hanna ställer in dagens jobb, lite lös mage - Hanna ställer in jobb. Att ungar blir sjuka är ju inget unikt för Hanna, tror inte hon varit jättesjuk utan på sin höjd lite småförkyld så som barn blir. Sen att alla inte ringer ner BVC för feber är en annan femma, men har man inga i nätverket att rådfråga så blir det väl BVC.
Citera
2024-05-30, 15:36
Medlem
Citat:
De har precis varit i Turkiet. Där brände de tydligen sönder sitt barn som nu ska ha blivit sjuk av d-vitaminbrist samt av att hon imte har blivit utsatt för andra bakterier.
Det är lite svårt att få ihop det här.

Ja för man får verkligen ihop all d-vitamin man behöver under en vecka i sol?
Och bara för man har vistats utomlands i en vecka så har immunförsvaret blivit top notch?

Absolut, supersvårt att få ihop allt.
Citera
2024-05-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwing
Men så mysigt att höra att det förhoppningsvis går vägen med graviditeten än så länge! Borde väl ändå vara runt v 24 för henne nu va?

Otippat däremot med att pojkvännen/exet åkte på narkotika! Finns det någon dom tillgänglig?

Ev att någon laddade upp den här för ett par månader sen men minns inte riktigt, annars finns den att hämta via mail hos Växjö tingsrätt alt sån infosida för en peng.

Ringa var ju dock endast för innehavet iom att han själv inte hade recept för de mediciner han hade på sig vid husrannsakan, det ligger garanterat ett till ärende hos åklagaren för stölden och allt annat vad det nu kan komma att rubriceras som. Den som väntar på något gott…
Citera
2024-05-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skhj
Tror som du, L kanske är lite snuvig - Hanna ställer in dagens jobb, lite lös mage - Hanna ställer in jobb. Att ungar blir sjuka är ju inget unikt för Hanna, tror inte hon varit jättesjuk utan på sin höjd lite småförkyld så som barn blir. Sen att alla inte ringer ner BVC för feber är en annan femma, men har man inga i nätverket att rådfråga så blir det väl BVC.

Noll unikt att få lite dålig mage i samband med förkylning som bebis/litet barn, speciellt om de även vistats i ett land med annan bakterieflora. Hade inte lyft på ögonbrynet och absolut inte kontaktat vården. Men krydd är väl den desperata kryddan HT får ta till när engagemanget sjunker.
Citera
2024-05-30, 15:52
Medlem
Det kan ju helt enkelt vara lite dålig mage och feber för det är tänder på väg. Det var i alla fall min första tanke. Därför hon sover lite dåligt också. Jag är ju gammal och har 3 vuxna barn så med erfarenhet vet man att inte hetsa upp sig för lite feber och mage. Det är ju inget konstigt om det inte blir värre eller sitter i flera dagar. L är ju i den åldern då tänder är på gång
Citera
2024-05-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skhj

Vi får dock också ha i åtanke att H.T har förlorat ett barn innan Lars. Är inte konstigt överhuvudtaget att hon då eventuellt skulle bli extra känslig & nervös över Lars minsta avvikande mående så att det tär psykiskt på henne till den grad att hon måste ställq in jobb osv. Men "skyller på" att Lars är sjuk. Så var det för en vän till mig, som gick igenom liknande & förlorade sitt barn. Väldigt många - i andras ögon - onödiga samtal till VC & besök till akuten. Sjukskrivning länge för mamman. Blev bättre tillslut, men det tog tid & det är okej att det gör det.
Nu är ju H.T så oprivat i mycket, men så privat i annat. Tänk (om det nu var på viset jag beskrev - det vet jag inget om då det gäller henne) om hon bara skulle säga rakt ut hur läget ligger psykiskt & varför det ibland blir som det blir. Jösses vilken annorlunda syn man skulle ha på hennes influerande då.
Citera
2024-05-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hon var sjuk innan dom åkte till Turkiet också. Dom är inomhus jämt förutom när dom åker och handlar Men jag hoppas att Hanna bättrar sig och att L får komma ut i friska luften dagligen

Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Ja för man får verkligen ihop all d-vitamin man behöver under en vecka i sol?
Och bara för man har vistats utomlands i en vecka så har immunförsvaret blivit top notch?

Absolut, supersvårt att få ihop allt.
Jag tror ändå inte hon är både sönderbränd och har d-vitaminbrist. Det finns väl inget som tyder på att hon inte får sina d-droppar?
Citera
2024-05-30, 16:00
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Hör du ens hur det låter? Vilken vidrig spekulation.

Jag tror inte personen i fråga förstår vilken vidrig sjukdom munchausen by proxy är och vad det innebär; att man med olika former av misshandel gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet by proxy.

H är en typisk nojig förstagångsmamma som är orolig och dessutom inte verkar ha det största kontaktnätet som hon kan bolla tankar och oro med så då blir BVC hennes trygga punkt. Inget konstigt alls faktiskt. Det är ytterst vanligt att oroliga föräldrar ringer till BVC och rådfrågar om vad andra anser vara vanliga sjukdomstillstånd.

H låter som sagt rätt osäker och orolig gällande sjukdomar, lite åt det hypokondriska hållet men aldrig att jag skulle tro att hon med vilje gör sitt barn sjukt för att få uppmärksamhet. Det är som du skriver, en vidrig spekulation men den grundar sig nog i okunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in