Citat:
Ursprungligen postat av
kattemeettt
Men de vore ju samma åh haka upp sig på "den 25:e smäller de"
Alla får inte lönen utbetald då. Och ibland infaller 25 en helgdag och då kommer pengarna en annan dag.
Varför fick han inte in det i texten? (Ska tillägga att jag inte hört låten på ett tag)
I min kommun får vi lön den 27:e, men det går ju lätt att ändra i texten om man sjunger den!

Blir lite lack på att det alltid snackas om "lönehelg" när det är typ 25-26 i månaden, medan vi får vänta till måndagen på pengar...
Det där med Höör och småländska har jag alltid stört mig på! Det är ju direkt fel.
Citat:
Men gud på dig själv. Jag är fullt medveten om att det är en cover. Du tycks däremot inte fatta att texten är omskriven. Ljungström försöker inte lura i nån att han snackade The Smiths med farsan.
Jämför med texten till Olle Ljungströms original så ser ni att det bara är ett fåtal textrader som Uggla har behållit i sin tolkning. Även melodin har han ju skrivit om, så egentligen är det en ny Magnus Uggla-låt fast han har låtit Olle Ljungström stå kvar som ensam låtskrivare för att vara schyst helt enkelt.