2024-05-29, 12:00
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Himmel, är Jimmie och Linnea fortfarande på tapeten. Sida upp och sida ner...

Nåväl, jag tänkte bara säga att GVFÖ Australia är bara så bra denna säsong! Otroligt intressanta människor psykologiskt sett från olika yrkesgrupper, psykologerna väjer inte för nånting och deltagarna manglas verkligen i att få se sig själva och vad dom håller på med.

Kan inte sluta titta efter ett avsnitt, måste se nästa och nästa och nästa för det är så spännande!

Sömnen blir lidande!

GVFÖ Australien är sämst. Klarade knappt av ett avsnitt - är som en mix mellan Paradise hotel/love island och alla de där programmen.

Tycker det svenska har kvalité - innehåller vanliga människor till skillnad från skräp-programmen där de har långa häxnaxlar, sillisar, extensions, fransförlängning och pratar som att de knappt gått ut mellanstadiet...
Citera
2024-05-29, 12:15
Medlem
DrComforts avatar
När dom matchar ihop paren, ställer de liksom inga frågor om vad man ligger någonstans när det kommer till behov som närhet och sex? Vad gäller Jim och Linnea verkar de ju inte ha gjort det. Knullsugen och torrfitta är som gjort för toxiskt vid första ögonkastet.

Jim skulle matchats ihop med någon kåt äldre dam. Linnea vet i fan vad hon skulle matchats ihop med. En biljett till någon provrörsklinik i Danmark hade varit passande där.

En god egenskap Linnea nog har är att hon troligen är en högst trogen kvinna. Men som någon fransman sa till mig en gång: ”Problemet förstår du med mycket trogna kvinnor är att de heller inte tänker på dig”.

Till er som tycker Jimmi Boi är wonky, säg mig den man som hade pallat med en kvinnovarelse som Linnea. Hur hade ni knutit an med henne? Via telepati?

Det trista med Jimmi Boi är att han lät sig själv förtryckas. If you let people kill you, they will. Hoppas det är lärdomen han lärt sig.
Citera
2024-05-29, 12:16
Avslutad
Ingen annan som noterade i senaste avsnittet att Jimmie springer precis som en T-rex?
Citera
2024-05-29, 12:25
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
GVFÖ Australien är sämst. Klarade knappt av ett avsnitt - är som en mix mellan Paradise hotel/love island och alla de där programmen.

Tycker det svenska har kvalité - innehåller vanliga människor till skillnad från skräp-programmen där de har långa häxnaxlar, sillisar, extensions, fransförlängning och pratar som att de knappt gått ut mellanstadiet...

Den svenska innehåller minst lika knäppa, fast de är knäppa på undersidan i stället. Deras skugga i stället för persona spökar. Och de kanske inte pratar men beter sig i slutändan som småbarn. Ta Torsten exempelvis. Hur mogen är han på en skala? Svensk medelklass är sjuk egentligen, riktigt sjuk. Down under smyger de inte omkring i busken som i den svenska.
Senast redigerad av DrComfort 2024-05-29 kl. 12:28.
Citera
2024-05-29, 12:27
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Ingen annan som noterade i senaste avsnittet att Jimmie springer precis som en T-rex?

Inte så konstigt när han har lår som en dalkulla målad av Zorn.
Citera
2024-05-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Du verkar inte fatta att de är gifta. Du tror det är en lek. Om någon är med i programmet och tror det är en lek så failar hela upplägget. Då anstränger man sig inte tillräckligt.

GVFÖ är inte Robinson.

Men även om man varit gifta i 20 år så kan man ju inte bara göra vad som helst, hur som helst, när som helst mot en annan människa!
Citera
2024-05-29, 12:43
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men även om man varit gifta i 20 år så kan man ju inte bara göra vad som helst, hur som helst, när som helst mot en annan människa!
Jag skulle nog säga att man kan röra en partners bak som man varit gift med i 20 år utan att det kallas tafsa. Om inte så är det dags för skilsmässa.
Citera
2024-05-29, 12:49
Medlem
Citat:
Jag skulle nog säga att man kan röra en partners bak som man varit gift med i 20 år utan att det kallas tafsa. Om inte så är det dags för skilsmässa.

Självfallet finns det nyanser i vad man tar sig för med varann. Men jag bör ju t.ex inte väcka maken med en stor dildo i röven. Det har ingenting med äktenskapets löften att göra, utan en ren respekt för en annans privata områden.
Citera
2024-05-29, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Jag körde igång första avsnittet av Australien och det kändes direkt så fake och inte alls genuint. Det var mer som vilken dokusåpa som helst.

Man måste se flera avsnitt för att komma in i det och se kvaliteterna bortom mellanmjölksstadiet och förutfattade meningar. Det bästa är den gemensamma middagen och när allt som byggts upp under tiden mellan paren och allt som hänt och sen nästkommande avsnitt då de speglas av proffsen, på ett vänligt, respektfullt sätt men ändå totalt sanningsenligt och ifrågasättande för att leda personen framåt.

Själv stör jag mig inte på yttre attribut utan ser programmet utifrån ett psykologiskt perspektiv. Och man lär känna personerna, verkligen. Så för mig är det ingen dokusåpa som helst, långt ifrån. Om man söker nåt djupare bakom fasaderna.

Först är det en presentation av personerna som är med, sen kommer själva bröllopet och mötet och reaktionen, sen kommer smekmånaden och sen inflyttningen i det gemensamma huset.

Det sistnämnda skapar en dynamik då de umgås, och att de inte är i sina normala miljöer. Och sen är det en 8-veckors process då de får möta sina tillkortakommanden och få hjälp och speglingar för att kunna ha en bra relation.

Vissa par lämnar i förtid, man har alltid det valet en gång i veckan, om båda är med på det. Men i år är vissa personer så negativa för partnern så de kan lämna även om den andre vill fortsätta.
Citera
2024-05-29, 13:03
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Självfallet finns det nyanser i vad man tar sig för med varann. Men jag bör ju t.ex inte väcka maken med en stor dildo i röven. Det har ingenting med äktenskapets löften att göra, utan en ren respekt för en annans privata områden.
Jag tror inte i närheten av detta har hänt Jimmie + fru. Enligt de delar jag sett så är han bara kelig och vill gärna röra hennes rygg. Om hon, eller någon på FB, anser detta vara tafsande så måste de skilja sig direkt. Kroppskontakt med fru är tillåten.
Citera
2024-05-29, 13:04
Medlem
Viralas avatar
Citat:
Jimmie är Malmöbor de har ofta en ganska blödig och blöt insida med dåligt självförtroende men en stor inbyggd snällhet som kommer ut på ett konstigt sätt för de som inte är vana. Och i motsats till många andra t.ex Stockholmare som har en narcissistiskt och hård insida även om de känns mjuka på utsidan.

I min värld så har Jimmie inte gjort något fel. Det är den andra parten som är en knäppgök. Med reservation för saker som hänt som inte visats på TV.
Googla "övergeneralisering". (Malmöbor är grinpittar å Stockholmare narcisiter.... herregud)

Citat:
Det påståendet faller, eftersom de är gifta så kan inget tafsande förekomma mellan dem. Han kan ha ett större kroppskontakts-behov än hon, eller hon kanske hatar att bli berörd, men något "tafs" är det inte fråga om. Bara två för olika personligheter.

Ordet Tafsar används mellan okända.

Visste inte att det bara gick att tafsa på främlingar, men jag håller med i att det väl aldrig sagts att han skulle ha tafsat?

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hahaha, programmet har verkligen failat i att leva upp till ”feministpsykologi” när tittarna tror att män har rätt till sina fruars kroppar och att männen som söker får tafsa och göra vad de vill för att de gift sig.

Röra vid någons arm, axel eller stryka bort hår från ansiktet verkar en del personer ta sig friheten till och det kan bli övermäktigt för den som blir utsatt som inte känner sig bekväm vid dessa beröringsmängder.
Det verkar ju som han backade när hon sa ifrån. Jag vill dra mig till minnes att Linnea till en början ville ha mycket beröring för att känna sig omtyckt, då hon var osäker. Det är väl en faktor till att de blev ihop-parade.

Jims personlighet passar säkert en annan typ av kvinna bara som uppskattar konstanta lätta smekningar på underarmen och ett djupt stirrande in i den andras ögon.
Citera
2024-05-29, 13:08
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Äktenskap är ingen dejt utan en förening, en union mellan två människor, pallar man inte det i själ och kropp ska man ge fan i det och hålla på med sin politik eller sitt trauma någon annanstans.

Och vad då vad som helst? Om du är gift med någon är det väl pågrund av en tillit att de inte gör sjuka saker. Att röra vid någon, om det upplevs som ett övergrepp av din äkta hälft ska du kasta ut henne eller honom ur ditt liv, hon eller han är enbart bad news. Jaga efter närhet ska vara ett avslutat kapitel den dagen man säger ”I do” till varandra.

Nej, man kan inte tvinga sig på någon, men man ska inte heller behöva stå ut med det motsatta att vandra tamt som en packåsna i någons jävla öken. Det krävs två att dansa den dödsdansen. Män och kvinnor i dag är rustade för att leva singel men inte i äktenskap. Jag, jag, jag hela tiden samtidigt som hon när en arkaisk längtan efter något större. Perverst!
Senast redigerad av DrComfort 2024-05-29 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in