Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Var minns du detta? Källa tack.
Källa på det tack. Jag vet att Patriotsystem blivit utslagna men inte av vilket vapensystem.
Fast nu finns det flera militära källor som hävdar just det.
Jag hävdar dock bestämt att Ryssland inte kunnat vidareutveckla någonting av det som de ärvde från Sovjet. Att oövervinnerliga hypersoniska missiler idag är en realitet i Ryssland är rent nonsens.
Rätt bisarrt hur rysstrollen dels tror att Kinzhal är något typ av faktiskt wunderwaffe som vänder upp och ner på maktbalansen till den grad att väst nu borde böna och be för att Putin inte ska utplåna samtliga större städer, som om ryssarna inte redan har den förmågan sedan 60-talet, dels att det är en enorm framgång att slå ut ett luftvärnssystem. Hur många s-300, s-400, Tor, Pantsir och Buk har inte Ukraina slagit ut?
Jag hoppas verkligen dessa personer samlas in någonstans både med hänsyn till nationell säkerhet men även i forskningssyfte. Ser framför mig frågeställningen i doktorsavhandlingen: "Hur mycket tungmetaller krävs det medelst avsugning av kvicksilverstav för utveckling av ryssrunkande politiska åsikter?". Ser ett nobelpris hägra för författaren.