2024-05-30, 10:02
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var minns du detta? Källa tack.

Källa på det tack. Jag vet att Patriotsystem blivit utslagna men inte av vilket vapensystem.

Fast nu finns det flera militära källor som hävdar just det.

Jag hävdar dock bestämt att Ryssland inte kunnat vidareutveckla någonting av det som de ärvde från Sovjet. Att oövervinnerliga hypersoniska missiler idag är en realitet i Ryssland är rent nonsens.
Rätt bisarrt hur rysstrollen dels tror att Kinzhal är något typ av faktiskt wunderwaffe som vänder upp och ner på maktbalansen till den grad att väst nu borde böna och be för att Putin inte ska utplåna samtliga större städer, som om ryssarna inte redan har den förmågan sedan 60-talet, dels att det är en enorm framgång att slå ut ett luftvärnssystem. Hur många s-300, s-400, Tor, Pantsir och Buk har inte Ukraina slagit ut?

Jag hoppas verkligen dessa personer samlas in någonstans både med hänsyn till nationell säkerhet men även i forskningssyfte. Ser framför mig frågeställningen i doktorsavhandlingen: "Hur mycket tungmetaller krävs det medelst avsugning av kvicksilverstav för utveckling av ryssrunkande politiska åsikter?". Ser ett nobelpris hägra för författaren.
Citera
2024-05-30, 10:08
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Jag skrev aldrig att de "anfaller", klappträ. Jag skrev att de kör dem över öppna fält. Det finns det video på. Har du svårt att läsa eller?

Det är en jävla skillnad på vad som händer med soldaten om man hamnar under beskjutning från en KSP om man sitter i en ATV vs. en APC, det fattar la du också att det förstnämnda inte är optimalt?

Att båda kan smälla på drönare och minor förändrar inte det faktum att det är korkat att framföra ett fordon som kan tas ur bruk av vanlig 5.56x45 i öppen terräng. Golfbil, ATV, UTV... kalla det vadfan du vill. Det är dålig taktik, och officerarna som beordrat detta borde kölhalas.

”Kör över öppna fält”. Idiot. Vet du hur terrängen ser ut på många håll i Ukraina? Studera geografin där lite vetja.
Citera
2024-05-30, 10:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
”Kör över öppna fält”. Idiot. Vet du hur terrängen ser ut på många håll i Ukraina? Studera geografin där lite vetja.

Vart kör de då? Finns 100 tals filmklipp men du är aningen korkad som missat dessa kanske?

Edit: missade då i mitt inlägg
Senast redigerad av CanisMinor 2024-05-30 kl. 10:18.
Citera
2024-05-30, 10:13
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Du minns en massa grejer men råkar inte besitta några källor på det du säger. Fetaste copen i mannaminne.

Anyway, alla ICBMer är hypersoniska vid normal gång. Faktiskt med råge över vad exempelvis KinZZhal är (Mach 10 vs. uppemot Mach 25 för en ICBM). Anledningen till att USA inte satsat på den typ av hypersonisk missil som Ryssland låtsas att de gjort (för de måste fortfarande bromsa in på väg in mot målet, vilket är varför de kan skjutas ner av Patriot) är för man på mitten av 1990-talet slog in på doktrinen att missilförsvar toppar marginellt bättre missiler. Du kan läsa mer om det här:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_national_missile_defense
Svaret när man påpekar att trident har en maxhastighet på mach 24 brukar vara antingen tystnad eller ett "jaha men det kan du inte bekämpa taktiskt mål med precision med" som om man kan det med Kinzhal.
Citera
2024-05-30, 10:14
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här är ett krig som Ryssland inte har råd att förlora. Så du kan utgå ifrån att smärtgränsen är hög och det gäller även för det ryska folket.

Fel analys. Det här är ett krig som Putin inte har råd att förlora. Ryska federationen och ryska folket däremot, skulle få en återinjektion av glasnost och perestrojka om man retirerade från Ukraina, avsatte Putin och normaliserade relationen med omvärlden. Ryska konceptet med en tyrann som stjäl andra länders mark och sprider ryskt förtryck, misär och elände - är föråldrat, misslyckat och hör hemma i historiens papperskorg.
Citera
2024-05-30, 10:14
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vart kör då? Finns 100 tals filmklipp men du är aningen korkad som missat dessa kanske?
Tror du att ryska pinsamheter sprids i de kanalerna som rysstrollen hänger i? Nej, endast bilder på Putin som rider en björn eller uraaa-anfall mot dockor. Konfiskerade foodtrucks som används vid frontlinjen åker man i finkan om man postar.
Citera
2024-05-30, 10:17
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Var minns du detta? Källa tack.

Källa på det tack. Jag vet att Patriotsystem blivit utslagna men inte av vilket vapensystem.

Fast nu finns det flera militära källor som hävdar just det.

Jag hävdar dock bestämt att Ryssland inte kunnat vidareutveckla någonting av det som de ärvde från Sovjet. Att oövervinnerliga hypersoniska missiler idag är en realitet i Ryssland är rent nonsens.

Det enda ni gör är att regurgitera olika källor som bara papegojar Kievpropaganda om hur man skjutit ned hypersoniska missiler.

Kan inte du berätta varför USA och Japan beslutat att gemensamt utveckla ett nytt system för att stoppa hypersoniska missiler om nu Patriotsystemet funkar så bra?

https://www.reuters.com/world/us-japan-develop-hypersonic-missile-interceptor-yomiuri-2023-08-13/

Både hypersoniska Zirkon och Kinzhal har använts med stor framgång i Ukraina. Som jag länkade till håller USA desperat på att försöka komma ikapp vad gäller hypersonisk missilteknologi.
Citera
2024-05-30, 10:18
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det hjälper liksom inte ett dugg att du citerar en källa som i sin tur bara papegojar Kievpropaganda.
Ser du dåligt? Det är 4 oberoende av varandra som hävdar det!
Du verkar helt faktaresistent?
Citera
2024-05-30, 10:20
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Svaret när man påpekar att trident har en maxhastighet på mach 24 brukar vara antingen tystnad eller ett "jaha men det kan du inte bekämpa taktiskt mål med precision med" som om man kan det med Kinzhal.

Svaret som kunniga individer ger är att det är en enorm skillnad mellan ballistiska och icke-ballistiska missilbanor.
Citera
2024-05-30, 10:20
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det enda ni gör är att regurgitera olika källor som bara papegojar Kievpropaganda om hur man skjutit ned hypersoniska missiler.

Kan inte du berätta varför USA och Japan beslutat att gemensamt utveckla ett nytt system för att stoppa hypersoniska missiler om nu Patriotsystemet funkar så bra?

https://www.reuters.com/world/us-japan-develop-hypersonic-missile-interceptor-yomiuri-2023-08-13/

Både hypersoniska Zirkon och Kinzhal har använts med stor framgång i Ukraina. Som jag länkade till håller USA desperat på att försöka komma ikapp vad gäller hypersonisk missilteknologi.

Japp, om du först förklarar vart golf bilarna kör. Samt vad tomater, potatis och gurka kostar i Ryssland idag jämfört med 2022.
Citera
2024-05-30, 10:21
Medlem
Citat:
Berätta då gärna för oss hur man tillverkar ett modernt vapensystem med energi, livsmedel och naturtillgångar?
Man kan lägga mer resurser och pengar på vapen, än på energi mat och naturtillgångar..
Att importera sånt är dyrt.
Citera
2024-05-30, 10:21
Medlem
c.divers avatar
Citat:

Berätta i stället varför utvecklarna av Zirkon och Kinzhal blev fängslade strax efter att de hade skjutits ner av en Patriot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in