Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Nej. Detta är den största lögnen av dem alla. Castingen har inte en vetenskaplig approach. Fredrik, Maria och Kalle är inte forskare och detta är inte en vetenskaplig studie. De använder inte ens forskningsresultat när de matchar. Du kanske har märkt det? ”Det vore sexigt med en man som är gudfar”-”Jag är gudfar”. ”Jag älskar vin”-”Jag älskar vin”. ”Jag är alternativ och bor i kollektiv-Jag har rött hår och ring i näsan”.
Men att de framställt det som att detta jämfört med andra dejtingprogram är seriöst och vetenskapligt, och något alla ska slå sig ner framför och lära sig av, det är ju värst av allt.
Hur slank möss-Magnus genom screeningen liksom? Ofta låter också experterna killarna utveckla på bekostnad av tjejerna. Eller tvärtom som med Carro, där fick Agust bara vara ett objekt-bollplank för henne att stångas mot med alla sina issues för att förstå sig själv.
Det är ju uppenbart att de har något stort protokoll som fylls i och som används för en match. Sedan tillkommer personliga reflektioner från de som leder urvalet. Det är en vetenskaplig approach, men kan misslyckas på samma sätt som psykoanalys misslyckas jämt fast det är en påstådd vetenskap.
Jag påstår att det är upplägget som failar. De verkar lyckligare gifta i isalmistiska länder, där pappan väljer ut en man till sin dotter. De skiljer sig nästan aldrig. Men de är också högmotiverade av hela sin släkt, medans motsatsen gäller för TV-programmet. Man har ett antal människor som av dold anledning vill vara med på TV, och kanske är det inte det bästa urvalet för ett långt äktenskap.