2024-05-29, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det påståendet faller, eftersom de är gifta så kan inget tafsande förekomma mellan dem. Han kan ha ett större kroppskontakts-behov än hon, eller hon kanske hatar att bli berörd, men något "tafs" är det inte fråga om. Bara två för olika personligheter.

Ordet Tafsar används mellan okända.

Är du go eller, de är främlingar. De gifte sig som totala främlingar.
Citera
2024-05-29, 10:16
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej. Detta är den största lögnen av dem alla. Castingen har inte en vetenskaplig approach. Fredrik, Maria och Kalle är inte forskare och detta är inte en vetenskaplig studie. De använder inte ens forskningsresultat när de matchar. Du kanske har märkt det? ”Det vore sexigt med en man som är gudfar”-”Jag är gudfar”. ”Jag älskar vin”-”Jag älskar vin”. ”Jag är alternativ och bor i kollektiv-Jag har rött hår och ring i näsan”.
Men att de framställt det som att detta jämfört med andra dejtingprogram är seriöst och vetenskapligt, och något alla ska slå sig ner framför och lära sig av, det är ju värst av allt.
Hur slank möss-Magnus genom screeningen liksom? Ofta låter också experterna killarna utveckla på bekostnad av tjejerna. Eller tvärtom som med Carro, där fick Agust bara vara ett objekt-bollplank för henne att stångas mot med alla sina issues för att förstå sig själv.
Det är ju uppenbart att de har något stort protokoll som fylls i och som används för en match. Sedan tillkommer personliga reflektioner från de som leder urvalet. Det är en vetenskaplig approach, men kan misslyckas på samma sätt som psykoanalys misslyckas jämt fast det är en påstådd vetenskap.

Jag påstår att det är upplägget som failar. De verkar lyckligare gifta i isalmistiska länder, där pappan väljer ut en man till sin dotter. De skiljer sig nästan aldrig. Men de är också högmotiverade av hela sin släkt, medans motsatsen gäller för TV-programmet. Man har ett antal människor som av dold anledning vill vara med på TV, och kanske är det inte det bästa urvalet för ett långt äktenskap.
Citera
2024-05-29, 10:17
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Är du go eller, de är främlingar. De gifte sig som totala främlingar.
Du verkar inte fatta att de är gifta. Du tror det är en lek. Om någon är med i programmet och tror det är en lek så failar hela upplägget. Då anstränger man sig inte tillräckligt.

GVFÖ är inte Robinson.
Citera
2024-05-29, 10:22
Avslutad
Citat:
Det är ju uppenbart att de har något stort protokoll som fylls i och som används för en match. Sedan tillkommer personliga reflektioner från de som leder urvalet. Det är en vetenskaplig approach, men kan misslyckas på samma sätt som psykoanalys misslyckas jämt fast det är en påstådd vetenskap.

Jag påstår att det är upplägget som failar. De verkar lyckligare gifta i isalmistiska länder, där pappan väljer ut en man till sin dotter. De skiljer sig nästan aldrig. Men de är också högmotiverade av hela sin släkt, medans motsatsen gäller för TV-programmet. Man har ett antal människor som av dold anledning vill vara med på TV, och kanske är det inte det bästa urvalet för ett långt äktenskap.

Det är absolut inte en vetenskaplig approach. Vetenskap har ingen approach, det är vetenskap eller inte, detta är inte. Bilmekaniker fyller i ett protokoll när de kollar din bil också, frisörer gör konsultationer och kan fylla i ett litet schema de med innan större förändring.
Citera
2024-05-29, 10:23
Avslutad
Citat:
Du verkar inte fatta att de är gifta. Du tror det är en lek. Om någon är med i programmet och tror det är en lek så failar hela upplägget. Då anstränger man sig inte tillräckligt.

GVFÖ är inte Robinson.

Hahaha, programmet har verkligen failat i att leva upp till ”feministpsykologi” när tittarna tror att män har rätt till sina fruars kroppar och att männen som söker får tafsa och göra vad de vill för att de gift sig.
Citera
2024-05-29, 10:40
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Hahaha, programmet har verkligen failat i att leva upp till ”feministpsykologi” när tittarna tror att män har rätt till sina fruars kroppar och att männen som söker får tafsa och göra vad de vill för att de gift sig.
Hehe om man är med i programmet och förutsätter "han kommer inte att få ta på mig för det är tafsande" så tycker jag nog honhan kan säga det på bröllopsdagen och se vad responsen blir.

Är allt tafsande enligt dig? Jag ska försöka se nästa del med dina glasögon.
Citera
2024-05-29, 10:40
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Jag körde igång första avsnittet av Australien och det kändes direkt så fake och inte alls genuint. Det var mer som vilken dokusåpa som helst.
Man måste hitta en favorit-idiot eller -snygging för att orka med en säsong. Svenska GVFÖ har tre stycken i år!
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-29 kl. 10:43.
Citera
2024-05-29, 10:42
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Det är absolut inte en vetenskaplig approach. Vetenskap har ingen approach, det är vetenskap eller inte, detta är inte. Bilmekaniker fyller i ett protokoll när de kollar din bil också, frisörer gör konsultationer och kan fylla i ett litet schema de med innan större förändring.
Jo, det kallas "vetenskap" när man har ett uttänkt koncept och regler man följer, t.ex fylla i ett formulär och använda svaren på ett uttänkt sätt, och sedan utvärderar konceptet. Att sedan psykologi kanske inte är lika enkelt att tolka som matematik som har entydiga regler är en annan sak.
Citera
2024-05-29, 10:58
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronoi
Har någon annan tänkt på att det var efter att Linnea såg Jimpans tomma ungskarlslya som problemen började?

Linnea verkar utifrån sin Insta intresserad av design, formgivning och inredning och det verkar som att hon eller hennes familj har något slags möbelinredningsdesignbolag. För en sån person är en tom ungkarlslya en stor röd flagga.

Om man tänker lite så är det ändå rätt logiskt. Linnea är van vid snygga och välplanerade hem, så när hon kom hem till Jimpan och såg hur tom och opersonlig den såg ut så blev hon avtänd.

En tom lägenhet är liksom tråkig och inte särskilt inbjudande. För Linneas, som antagligen ser hemmet som en förlängning av sig själv, måste Jimpans unkarlslya känts som ett slag i ansiktet, som om han inte ens försökt.

Det här kan ha gjort henne osäker på deras framtid tillsammans. Om Jimmi inte bryr sig om sitt hem, vad mer bryr han sig inte om? Och om deras värderingar kring sånt här är så olika, vad säger det om deras chanser att fungera ihop på lång sikt?

Jag menar att det var här problemen började, det var då det plötsligt blev jobbigt att han var närgången för hon kände sig inte längre attraherad av honom.

Äsch de är mer än så. Det finns inget som säger de är en bra match, det är otroligt dåligt matchat. De har inget gemensamt.
Citera
2024-05-29, 11:12
Medlem
Citat:
Nej. Detta är den största lögnen av dem alla. Castingen har inte en vetenskaplig approach. Fredrik, Maria och Kalle är inte forskare och detta är inte en vetenskaplig studie. De använder inte ens forskningsresultat när de matchar. Du kanske har märkt det? ”Det vore sexigt med en man som är gudfar”-”Jag är gudfar”. ”Jag älskar vin”-”Jag älskar vin”. ”Jag är alternativ och bor i kollektiv-Jag har rött hår och ring i näsan”.
Men att de framställt det som att detta jämfört med andra dejtingprogram är seriöst och vetenskapligt, och något alla ska slå sig ner framför och lära sig av, det är ju värst av allt.
Hur slank möss-Magnus genom screeningen liksom? Ofta låter också experterna killarna utveckla på bekostnad av tjejerna. Eller tvärtom som med Carro, där fick Agust bara vara ett objekt-bollplank för henne att stångas mot med alla sina issues för att förstå sig själv.
Det är deras approach som är vetenskaplig, inte deras upplägg i verkligheten. Men jag borde ha varit lite mer tydlig där.
Citera
2024-05-29, 11:23
Medlem
Tyronois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Äsch de är mer än så. Det finns inget som säger de är en bra match, det är otroligt dåligt matchat. De har inget gemensamt.

Javisst är det så. Jimpans oförmåga att äga jobbiga situationer är ett annat exempel.

Liksom så fort Linnea uttryckt minsta antydan till missnöje ber han om ursäkt i stället för att äga situationen, kanske skämta lite på egen bekostnad och sen förhålla sig till det.

Allt ska vara så allvarligt och seriöst för honom.
Citera
2024-05-29, 11:26
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronoi
Javisst är det så. Jimpans oförmåga att äga jobbiga situationer är ett annat exempel.

Liksom så fort Linnea uttryckt minsta antydan till missnöje ber han om ursäkt i stället för att äga situationen, kanske skämta lite på egen bekostnad och sen förhålla sig till det.

Allt ska vara så allvarligt och seriöst för honom.

Ja han agerar konstigt också, men han är ju inte skämtsam person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in