2024-05-29, 03:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur länge bodde Olivia i Chrippas lägga? Vet du?

Nej det vet jag inte.

De 103K tog KF allt. Så trådsanning att Jocke inte vill betala lönen, håller inne på den och inte kan betala in den. Även att de gick tillbaka till Sefan. KF betalar skatt o arbetsgivaravgift sen går resterande på Chrippas skuldsaldo alltså ca 50K. Hoppas de lägsta skulderna betalas med de så flera prickar försvinner fortare sen.

Hur många dagar är vi inne på nu utan bevis? 50? Dramat är iaf över. Jocke tystnade och Chrippa har inga bevis. Skönt!
Citera
2024-05-29, 03:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
7-9 år är bara i dina drömmar.
Som tur är lever resten av oss i verkligheten.

Ja 4-5 år är mer rimligt om han åker för allt. Många som varit på förhör om Chrippas ekonomi i vår. Nästan så att de tagit in deras kusins fd grannar 😆

Hört att Chrippa inte läser Flashback längre. Men också hört han han bänkar 4 ton.
Citera
2024-05-29, 04:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vad är det för brottsrubricering han är misstänkt för?

Är han ens anmäld?

Pengatvätt
Skattefusk
Olaga hot
Folkbokföringsbrott

Han är anmäld och varit flera förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Runar fick ju 2,5 år på kåken för att undanhållit 2 miljoner i skatt,och om nu chrippa har tjänat 6 till 7 miljoner utan att skatta,Säg att han åtminstånde måste skatta 50 procent så blir det nog ett längre fängelsestraff

Ja men mer 4-5 år nog.
Citera
2024-05-29, 04:14
Avstängd
Citat:
Varken Linnea eller Chrippa har blivit kallade till förhör som tilltalade, inte heller är dom delgivna misstanke om brott.

Chrippa förhördes bara när han satt anhållen för påstått hot och misshandel, Ej säker om det är nedlagt men det är en tidsfråga, allt är lögn.

MGM förhörs och delges sist. Personligen skiter jag i om de 3 musketörerna får livstids straffarbete i Sibirien med 120 raps, jag hoppas bara Thomas får max villkorligt för att han är medberoende och väldigt snäll mot sin son. Han har dragit ett så stort lass i denna familj.

Eko kom in efter 10/1.

Hoppas det finns nån cell som heter Monaco. Chrippa behöver fängelse. Komma bort från Linnea, drogerna, Internet, landa, tänka till, gå terapi osv. Hoppas han sen kommer ut och hittar harmoni i ett lugnt, anonymt liv där prio är skulderna och dottern. Utöver det kan han gymma och spela lite CS eller nåt. Umgås lite med familjen.
Citera
2024-05-29, 04:50
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Pengatvätt
Skattefusk
Olaga hot
Folkbokföringsbrott

Ja men mer 4-5 år nog.
Frågan är om Chrippa kan brösta en 4a för att bli en 100gubbe.

Nästa stopp: Kumlabunkern
Citera
2024-05-29, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
wtf? Jag har inte pratat ett skit om förskolan mer än inskolningen? Inskolningen och veckorna efter inskolningen är väl klar för båda barnen? Då är det inga problem att vara ledig med barnen.
Flyttar de utomlands vem bryr sig? Jag snackar enbart om inskolningen och en kort tid därefter. Att man inte skolar in ett barn för att direkt sen dra i väg med barnet i över en vecka.

Sen om Chrippa och Julia väljer att bo i Marbella och låta Chloe gå i förskolan där så är det väl bra om de är överens om nånting? För det är fortfarande inte det jag ältat i denna tråd. Eller om hon inte går på förskolan där nere så är det fortfarande deras beslut, även om jag inte skulle tycka det var en bra ide, men det är ju ändå deras val. Sen om de inte vill barnets bästa är en annan sak.
Du väljer nogsamt vad du reagerar på du. Min poäng är att vi inte avgör hur dom gör med barnet. Dom gör nog sitt bästa utifrån den situation dom befinner sig i. Han kommer flytta tillbaka till Sverige.

Han har ju inte kunnat vara i Sverige eftersom Jocke har terroriserat honom. Det gynnar knappast Lillen att vara med sin pappa i Sverige när polisen rings till lägenheten i tid och otid, han grips för påhittade brott, en drogad manisk youtuber står utanför fönstret och skriker och pappa blir vräkt för att farbror är sur. Hade han bott kvar i Sverige hade du förmodligen resonerat annorlunda. Lillen behöver trygghet, det är alla överens om? Med Jockes hämnduppdrag och alla uppmaningar till orcherna att ta saken i egna händer och alla mordhot som Linnea och Chrippa får utstå på grund av drevet så är det inte tryggt där nu.

Jockes fans har redan viftat med skjutvapen och uttryckligen hotat Linnea, ett av få hot som har skett för öppen ridå. Har också hört att fans tänkt kidnappa Lillen av Chrippa för att han inte borde få ha henne.
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 05:26.
Citera
2024-05-29, 05:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Frågan är om Chrippa kan brösta en 4a för att bli en 100gubbe.

Nästa stopp: Kumlabunkern

Får Chrippa 4 år blir det 2 år och 8 månader.
5 år blir 3 år och 4 månader.

C är nu 3 år och 8 månader.

Skulle han axla straffet nu kommer han ut när hon är 6 år och 4 månader eller 7 år. Ungefär i den åldern man som människa sedan har sina första minnen. Detta hade varit mycket bättre än att sitta inne när hon är 8, 9, 10 år och förstår var pappa är. Men Christopher har inte förmåga till dessa tankebanor tyvärr. När man får barn kommer man alltid som nummer 2 fortsättningsvis.
Citera
2024-05-29, 05:25
Medlem
Citat:
Du väljer nogsamt vad du reagerar på du. Min poäng är att vi inte avgör hur dom gör med barnet. Dom gör nog sitt bästa utifrån den situation dom befinner sig i. Han kommer flytta tillbaka till Sverige.

Han har ju inte kunnat vara i Sverige eftersom Jocke har terroriserat honom. Det gynnar knappast Lillen att vara med sin pappa i Sverige när polisen rings till lägenheten i tid och otid, han grips för påhittade brott, en drogad manisk youtuber står utanför fönstret och skriker och pappa blir vräkt för att farbror är sur. Hade han bott kvar i Sverige hade du förmodligen resonerat annorlunda. Lillen behöver trygghet, det är alla överens om? Med Jockes hämnduppdrag och alla uppmaningar till orcherna att ta saken i egna händer och alla mordhot som Linnea och Chrippa får utstå på grund av drevet så är det inte tryggt där nu.

Hur gick det för 400Ben? Hen fick bilen sönderslagen. Det var visserligen innan han själv blev en 400Gubbe, det blev lugnt sen. Jockes fans har redan viftat med skjutvapen och uttryckligen hotat Linnea, ett av få hot som har skett för öppen ridå. Har också hört att fans tänkt kidnappa Lillen av Chrippa för att han inte borde få ha henne.

Jag tror inte att han inte kunde vara i Sverige pga Jocke. Jag tror att han likt flera andra skyller allt på Jocke.

Han har själv satt sig i sin sits. Han vågade inte för det han själv ställt till med. Nu får han brösta det.

Det är så otroligt omoget att lägga sitt eget ansvar på någon annan.

Han har väl själv gett sig på Jocke. Det glöms bort tydligen.

Kidnappning av flickan är bland det sjukaste jag hört. Läser någon av er här: sluta genast!! Lägg av! Lev ert eget liv istället.
Citera
2024-05-29, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Fast vet du att just den/dedeklarationen/erna Jocke hjälp honom med är felaktig/a?

Och det är ju Chrippa som är ansvarig för sin deklaration och han är den som signerar/skriver under att den är korrekt.

Om någon privatperson hjälper mig med min deklaration så är ju jag ändå den som är ansvarig.

Jocke har väl hjälpt honom i egenskap som privatperson eller har jag fel?

Eller är det andra regler som gäller för Chrippa? Det tenderar som att du i andra inlägg anser det.

Cellen bredvid skriver du. Då antar jag att du trots allt tror på någon form av straff för Chrippa.
Misstolkar du medvetet?
Inlägget jag svarade på fanns att läsa. Han skrev uttryckligen att Chrippa skulle få ett längre fängelsestraff än 2,5 år.

Ansvarig ja, men Joakim har utfört en högst medveten tjänst, han har ”hjälpt” Chrippa med deklarationerna för att han inte klarar av det själv, säger han.

Enligt Jocke har Chrippa fuskat i många år och jag vet att han hjälpte Chrippa med 2022 års deklaration och året dessförinnan.

Dumt av Jocke att erkänna brott. För han har redan berättat för er att det Chrippa gör är brottsligt.

Lägg av. Jag ”tenderar inte att anse” att andra regler gäller Chrippa. Jag poängterar att Joakim som minst är medhjälpare till brott om något brott är begånget. Vi vet inget om det, men allvarlig desinformation sprids i tråden.
Citera
2024-05-29, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror inte att han inte kunde vara i Sverige pga Jocke. Jag tror att han likt flera andra skyller allt på Jocke.

Han har själv satt sig i sin sits. Han vågade inte för det han själv ställt till med. Nu får han brösta det.

Det är så otroligt omoget att lägga sitt eget ansvar på någon annan.

Han har väl själv gett sig på Jocke. Det glöms bort tydligen.

Kidnappning av flickan är bland det sjukaste jag hört. Läser någon av er här: sluta genast!! Lägg av! Lev ert eget liv istället.
Han har aldrig skyllt på Jocke. Jag ser, du ser, alla ser vad som händer varje gång han landar.

Chrippa har inte gett sig på Jocke. Han har valt flickvän själv, vägrat fortsätta ljuga och dementerat lögner som förtalsligan spridit ut. Ifall det är att ge sig på så delar vi inte samma världsbild.
Citera
2024-05-29, 05:49
Avstängd
Citat:
Chrippa har inte gett sig på Jocke.

https://youtu.be/Mkh9euVrR1c?feature=shared

Ok.

Chrippa ska veta 2 saker:

1. Han ska ge fan i Rask!
2. Han ska sluta pissa på Jocke när Jocke ställer upp för honom så mycket.
Citera
2024-05-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Pengatvätt
Skattefusk
Olaga hot
Folkbokföringsbrott

Ja men mer 4-5 år nog.
Fråga! Har Joakim anmält Olivia för folkbokföringsbrott? Hon bodde inte i Chrippas lägenhet.
Har Julia anmälts? Hon var tvingad av socialen att bo hos Chrippa du vet? Eller krävs det att man säger emot Jocke för att bli anmäld?

Flera förhör? Berätta källa.
Senast redigerad av Pallal 2024-05-29 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in