Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Fast vet du att just den/dedeklarationen/erna Jocke hjälp honom med är felaktig/a?
Och det är ju Chrippa som är ansvarig för sin deklaration och han är den som signerar/skriver under att den är korrekt.
Om någon privatperson hjälper mig med min deklaration så är ju jag ändå den som är ansvarig.
Jocke har väl hjälpt honom i egenskap som privatperson eller har jag fel?
Eller är det andra regler som gäller för Chrippa? Det tenderar som att du i andra inlägg anser det.
Cellen bredvid skriver du. Då antar jag att du trots allt tror på någon form av straff för Chrippa.
Misstolkar du medvetet?
Inlägget jag svarade på fanns att läsa. Han skrev uttryckligen att Chrippa skulle få ett längre fängelsestraff än 2,5 år.
Ansvarig ja, men Joakim har utfört en högst medveten tjänst, han har ”hjälpt” Chrippa med deklarationerna för att han inte klarar av det själv, säger han.
Enligt Jocke har Chrippa fuskat i många år och jag vet att han hjälpte Chrippa med 2022 års deklaration och året dessförinnan.
Dumt av Jocke att erkänna brott. För han har redan berättat för er att det Chrippa gör är brottsligt.
Lägg av. Jag ”tenderar inte att anse” att andra regler gäller Chrippa. Jag poängterar att Joakim som minst är medhjälpare till brott om något brott är begånget. Vi vet inget om det, men allvarlig desinformation sprids i tråden.