2024-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Man har givetvis rätt att förstöra legitima mål i ett annat land som ett led i självförsvar.
Att störa bränsleförsörjningen är ett sådant mål som anses vara legitimt.

Sedan har begreppet töjts rätt rejält genom åren av inte minst USA.

Försvar innebär att skydda de som finns inom ett lands gränser. De innebär att ett angrepp förekommit på Ryssland när mål inom Rysslands gränser blir angripen
Citera
2024-05-28, 22:21
Medlem
MullahPutlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Försvar innebär att skydda de som finns inom ett lands gränser. De innebär att ett angrepp förekommit på Ryssland när mål inom Rysslands gränser blir angripen

Det är bra för Sverige, att den ryska militären blir mindre.
Citera
2024-05-28, 22:40
Medlem
Citat:

Det finns ingen sådan definition.
Man kan givetvis skydda sitt land genom att slå ut legitima mål i fiendeland.

Flygplan som från ryskt territorium släpper glidbomber eller kryssningsmissiler är som alla förstår legitima mål dels när de attackerar Ukraina men givetvis även när de står på landningsbanan i Ryssland.
Citera
2024-05-29, 00:17
Medlem
Citat:
Använd din hjärna istället så får du svaret rätt omgående är de Ryssland gör mot Ukraina försvar eller angrepp

Så, om du attackerar mig med en kniv och jag slår tillbaka så är det jag som anfaller dig?
Citera
2024-05-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jaha du missade att det pågick förhandlingar mellan Ryssland och Ukraina första månaden och att det var därför karavanen stod still och att Ryssland även senare drog tillbaka trupper från Kiev?
Ni är så jäkla hjärntvättade.

Så när förhandlingarna sket sig så lämnade ryssen alla fordon istället för att vända på dom och åka hem? Spännande teori. karavanen stannade för de fick slut på bränsle och de var så o-organiserade att de inte fick fram nytt.
Citera
2024-05-29, 01:43
Medlem
Onanikrems avatar
Ryssland har ju attackerat Ukraina i över två år, väl inte mer än rätt att Ukraina får anfalla ryssen på deras hemmaplan. varför skall civila ukrainare dö när de handlar mat medan ryssdjävulen går fri, bomba skiten ur ryssland och var beredd på hur de svarar. Kärnvapen, då blir det 10x kärnvapen tillbaka. De har börjat det här kriget och det kommer att sluta på deras mark!
Citera
2024-05-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det finns många nyanser av grått i det hela. Du tycks bara se det i svart eller vitt.

Om NATO levererar utrustning som används till att anfalla Ryssland direkt är det som att NATO själva invaderar Ryssland.
Det är väl okej i sig men man får då räkna med att framförallt tyska fabriker blir utslagna eftersom även det plötsligt blir okej.
Det blir en eskalering av kriget till ett världskrig.

Personligen tror jag bara det är tomt prat från NATO. Ingen vill ha ett storkrig.
Och du tror att Ryssland kan slå ut tyska fabriker? AHHAAHHAHA
Citera
2024-05-29, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Varför är du så upprörd för grabben? Jag har rätt och du har fel.

Så du menar att försvaga Rysslands förmåga att fortsätta kriget inte är ett försvar? Du har fel grabben och JAG har rätt.
Citera
2024-05-29, 08:31
Medlem
Rätt säker på att Britterna inte haft några sådana förbehållningar, det är amerikanare och tyskar som har det.

Svagt.
Citera
2024-05-29, 08:39
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Jag är neutral. Vet inte hur många gånger jag har upprepat det i alla Ukrainatrådar.

Ryssland drog tillbaka sina trupper från Kiev som ett led i de pågående förhandlingarna. Kiev sa att vi kan inte förhandla med kniven mot strupen och då drog Ryssland tillbaka sina trupper för att visa kompromissvilja.

Ett förslag fanns på bordet i förhandlingarna i Turkiet i mars 2022 och det var nära att de var överens. Sen dök Boris Johnson upp och satte stopp för allt och övertalade Zelenskyj att inte gå med på nåt utan att fortsätta att strida. Därför befinner sig Ukraina i den totala kollaps de är i nu med förstörd ekonomi och 500 000 döda
Haha, vet du, du kan ju vara hur neutral du vill men inte ens Ryssarna själva påstår ju detta.
Citera
2024-05-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ett förslag fanns på bordet i förhandlingarna i Turkiet i mars 2022 och det var nära att de var överens. Sen dök Boris Johnson upp och satte stopp för allt och övertalade Zelenskyj att inte gå med på nåt utan att fortsätta att strida. Därför befinner sig Ukraina i den totala kollaps de är i nu med förstörd ekonomi och 500 000 döda
Nej, de var inte nära att vara överens, Boris "dök" inte upp, och han satte inte stopp för något.

Du kanske inte ska vara så lättlurad och tro på all rysspropaganda om du nu är "neutral"
Citera
2024-05-29, 10:17
Medlem
Nu godkänner Tyskland attacker inne på Rysslands mark. Nu är det bara USA som ska godkänna detta, vilket bara är en formalitet. Medans jag skriver detta undertecknar förmodligen Biden godkännandet.

Kommer bli svettigt för Ryssland eftersom de knappt har något luftvärn kvar (ca 1000 har Ukraina bombat sönder). Gränsen är dessutom enorm så de få system som finns kvar kommer inte räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in