2024-05-29, 07:51
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Sant med den är rätt jobbig när man byter fil eller kommer nära då den slår så hårt

Lane Assist (”körfältsassistent”) inaktiveras automatiskt och tillfälligt när blinkers används, givetvis.

Det är faktiskt en bra sak i stan där många byter fil utan att blinka. I uppfostringssyfte, dvs man tvingas blinka för att få byta fil.
Citera
2024-05-29, 09:44
Medlem
https://www.st.nu/2024-05-29/laget-f...ua9Ipap9U6MEee

Betalartikel i ST .

Läget fortsatt kritiskt för föräldrarna , men enligt en anhörig kan läkarna se små framsteg och läkarna är försiktigt optimistiska.

Dosen narkos är minskad .

Låt oss hoppas nu att det inte blir fler dödsfall .
Citera
2024-05-29, 13:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.st.nu/2024-05-29/laget-f...ua9Ipap9U6MEee

Betalartikel i ST .

Läget fortsatt kritiskt för föräldrarna , men enligt en anhörig kan läkarna se små framsteg och läkarna är försiktigt optimistiska.

Dosen narkos är minskad .

Låt oss hoppas nu att det inte blir fler dödsfall .
Rättade till ditt inlägg. Dom där extra tomma raderna är väldigt irriterande för man behöver scrolla så mycket.

Hoppas verkligen att föräldrarna klarar sig utan för stora men av olyckan.

Den äldsta dottern står som avliden nu på ratsit
Victoria J***son registrerades som avliden 2024-05-23.
Citera
2024-05-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Samma på den yngsta dottern, usch lider verkligen med föräldrarna
Citera
2024-05-29, 17:22
Medlem
Citat:
Det är inte meningsuppbyggnad att sprida ut sig som du gör med alla dina tomma rader i vartenda inlägg så man måste scrolla massor.
Men du vill väl synas antar jag.
Tänk om alla skulle skriva på det viset...

Du gillar tydligen att gnälla.

Självklart är jag medveten om att två systrar har dött men hittar inte den yngre på ratsit då hon tydligen har stått som utvandrad.
Kollade ratsit enbart för att se om det stod något på mamman då det är så dubbla budskap här inne.

Så nu heter det att jag gillar att gnälla för att jag är engagerad i en mycket svår och allvarlig trafikolycka som tagit livet av 2 systrar , deras föräldrar kämpar för sina liv , och som berör en hel ö och bygd ? Du må besitta stora kunskaper när det gäller fysiologiska krafter , krocksäkerhet mm , men det är synd att ditt klagande över helt irrelevanta saker överskuggar allt detta .

Vad gäller föräldrarna så tycks tillståndet ha blivit stabilare om än fortfarande allvarligt och dom är fortfarande nedsövda . Jag vet egentligen ingenting mer än någon annan här , men det jag mer eller mindre kan bekräfta är att föräldrarna fortfarande är i liv .
Citera
2024-05-29, 22:43
Medlem
svart.kandelabers avatar
Otroligt tragisk händelse.

Kört där rätt ofta och det finns en anledning att de byggde den nya E4 just pga alla olyckor som skedde.

Så sker detta. Beklagar förlusten och tänker på brodern och lilla dottern.

En fundering, rent juridiskt. Tjejerna blir dödsbo och det ska i såfall vara föräldrarna och brorsan. Victoria var gift men separerat, ansökt skilsmässa.. 6 månaders betänketid, är det då fd maken som blir ansvarig? Trots att de gått skilda vägar. Hon hade ju hunnit byta namn och flyttat ut i mars.

Hur funkar dödsbon när folk är utvandrade? Julia, vet de om hennes öde på skolan? Var hon klar med studierna och skulle flytta hem eller bara ren semester?

Hoppas verkligen att någon vakar över föräldrarna och att de klarar sig och inte får alltför större men eller trauma fysiskt av allt. Inte heller psykiskt.

Sorgen, speciellt här, sådan onödig olycka och jag hoppas verkligen att folk stannar upp. Livet är jäkligt skört. Ena daan är de och firar ena dotterns höjdpunkt, få förunnat att plugga i USA, nästa stund dör de på en skitväg i Norrland.

Vägen, oftast är det ju mycket trafik, men det nämns bara bussen och bilen. Måste väl ha varit annan trafik?

Lasten, menar ni att tjejerna typ slagits ihjäl av lasten?
Citera
2024-05-30, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart.kandelaber
Otroligt tragisk händelse.

Vägen, oftast är det ju mycket trafik, men det nämns bara bussen och bilen. Måste väl ha varit annan trafik

Finns inga uppgifter att fler fordon ska ha varit inblandade.
Citera
2024-05-30, 09:59
Medlem
Hade familjen varit en minut långsammare på flygplatsen så hade krocken inte hänt. Som att pricka in tre klöver på triss. Gud spelar ett sjukt spel
Citera
2024-05-30, 10:11
Medlem
Det gör så ont det här.

Det verkar vara en så fin och kärleksfull familj som gillar att bland annat resa och njuta av livets goda .

Och nu är dom 2 döttrarna borta
Citera
2024-05-30, 13:48
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det gör så ont det här.

Det verkar vara en så fin och kärleksfull familj som gillar att bland annat resa och njuta av livets goda .

Och nu är dom 2 döttrarna borta

Jad ohyggligt sorgligt, vi håller tummar att dom repar sig.
Citera
2024-05-30, 13:50
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Rättade till ditt inlägg. Dom där extra tomma raderna är väldigt irriterande för man behöver scrolla så mycket.

Hoppas verkligen att föräldrarna klarar sig utan för stora men av olyckan.

Ja, hon omkom ju,

Som sagt.
Citera
2024-05-30, 15:58
Medlem
Jag vet inte om jag som förälder verkligen skulle vilja vakna upp igen på sjukhuset och få reda på att mina två döttrar har omkommit i olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in