2024-05-28, 23:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du kan ju googla själv.
Transport uteslöt en medlem för han var Sverigedemokrat.
Hovrätten fastslog att Transport hade gjort fel.
Så du kan lita på att det skett.
Har inte Transport överklagat ärendet till Europadomstolen för mänskliga rättigheter?
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Källa på dessa 1 procent?
Finns i Trådstarten. Det stämmer att det skiljer pyttelite mellan de två i förtroende
Senast redigerad av DoraF 2024-05-28 kl. 23:06.
Citera
2024-05-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det är ju enskilda personers fel i dessa fall.

Du kan ju inte skylla på Sverige för här får man inte göra så. Och systemet skyddar dig.

Du har gått på grund min vän.

Ja, enskilda personer är det alltid som tar beslut. Men ingen enskild person skulle komma på tanken att sparka någon för att den röstar på S. Uppenbarligen däremot om någon röstar SD.
Och där seglade jag i mål…
Citera
2024-05-28, 23:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja, enskilda personer är det alltid som tar beslut. Men ingen enskild person skulle komma på tanken att sparka någon för att den röstar på S. Uppenbarligen däremot om någon röstar SD.
Och där seglade jag i mål…
Valhemligheten är grundlagsskyddad, så hur menar du att arbetsgivare fått reda på vem som röstar på vad?
Citera
2024-05-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Valhemligheten är grundlagsskyddad, så hur menar du att arbetsgivare fått reda på vem som röstar på vad?

Man kan ju lika gärna som man vill vara hemlig kunna vara öppen med vad man röstar. Men jag är övertygad om att många som röstar SD inte säger det i rädsla för repressalier av arbetsgivare.
Citera
2024-05-28, 23:12
Medlem
Citat:
Det finns ju en allmän syn bland de som ej röstar SD att de är bättre människor och står på en högre moralisk grund. Vilket jag inte anser man kan hävda oavsett parti.
Citera
2024-05-28, 23:13
Medlem
DeValeras avatar
Vi får se om detta ger några bestående men för SD.

Hittills ser partiet ut att ha vunnit på påverkanskampanjen. Partiet går framåt i opinionsmätningar och kampanjen har lett till att den Sverigedemokratiska väljarkåren har mönstrat till full mobilisering. Partiet får mycket uppmärksamhet och på det vulgära sätt om kampanjen bedrivs så finns det goda möjligheter att partiet vinner röster på detta.

Hur andra partier och dess väljare ser på påverkanskampanjen svårt att förutspå. Det har klagats lite från de övriga partiledarna men till och med liberalernas partiledare Johan Pehrson tycker att det är ett rent tjafs - vilket de flesta sansade bedömare också är eniga om.

Statsminister Kristersson har vänt blad och vill fokusera på sakpolitiken och de utmaningar Sverige står inför - ja så resonerar faktiskt en statsman och vill inte lägga ned tid på rent trams.

Kvar är oppositionen med sina gapiga röster. Kanske dags att göra Sur-Maggan lite spak, dags nu att förbjuda de oetiska partilotteriet helt och hållet.
Citera
2024-05-28, 23:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Man kan ju lika gärna som man vill vara hemlig kunna vara öppen med vad man röstar. Men jag är övertygad om att många som röstar SD inte säger det i rädsla för repressalier av arbetsgivare.

Citat:
Det finns ju en allmän syn bland de som ej röstar SD att de är bättre människor och står på en högre moralisk grund. Vilket jag inte anser man kan hävda oavsett parti.
Har du nåt exempel på någon som blivit avskedad ? Det är oacceptabelt
Citera
2024-05-28, 23:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Varsågod.

https://www.blt.se/karlskrona/fick-jobbet-drog/

Richars Jomshof var omvittnat en kompetent lärare och omtyckt av eleverna.
Citera
2024-05-28, 23:18
Medlem
Citat:

Sparkad från facket har vi talat om.
Jag är rätt säker på att folk blivit avskedade med men att man som arbetsgivare givetvis inte är dum nog att säga att det beror på exakt det.
Citera
2024-05-28, 23:18
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Jag håller fullständigt med fredochfrid.

Alldeles självklart att Sd tappar stort i förtroende efter troll-skandalen. Var så sjukt pinsamt att se hur Sd-personal betedde sig i dokumentären och även efteråt där de inte bett om ursäkt.

För att reparera situationen kör man Trump-style genom att förneka allt och skylla ifrån sig och det gillar inte allmänheten. Tror inte alt-right-stuket funkar bra på andra grupper än killar under 23 i Sverige.

Att Sd förlorar många röster i EU-valet vågar jag inte tro på men skandalen har iaf inte gjort att de vunnit några nya.

Bitch please, håll bara käften:

Citat:
Efter dött lopp i april så har nu Sverigedemokraterna gått om Moderaterna i kampen om vem som är störst i Tidösamarbetet.

Det visar Indikator opinions nya mätning som gjorts på uppdrag av Ekot i Sveriges Radio.

https://www.svd.se/a/GyanRq/sd-drar-ifran-m-i-ny-matning
Citera
2024-05-28, 23:27
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Du har verkligen en jättetråkig ton. Kanske imponerar den på skolgården bland killarna, men inte i ett forum bland vuxna.

Hade du någon kommentar om läknad undersökning?
Citera
2024-05-28, 23:30
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Källa på dessa 1 procent?
Kolla artikeln i TS. Det är den vi diskuterar här om du undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in