Citat:
Ursprungligen postat av
Sverige1990
"Bibeln beskriver jorden som en rund sfär" = 100% lögn och bekräftar att du har aldrig läst Bibeln.
"alla andraplaneter som finns i vårat solsystem glober tror du Gud är dum eller" = Bevisar att du är dum som tror på "andra planeter" som är uppkallade av fake gudar.
"Vetenskapen har aldrig publicerat en bild på en platt jord utan en glob och det finns sen sen 50-talet bilder på en glob" = Ja du din såkallade "vetenskap" har aldrig publicerat en äkta bild men bara dumheter som kan bara lura lättlurade folk som tror blint på sin religion.
"För grekerna visste och kunde förklara att jorden var rund genom en pinne" = Skulle folk tänka skulle man inse att pinnen bevisar absolut inget om någonting.
"Ska vi ta Antarktis" = Lycka till att göra det oinbjuden och verkligen undersöka bokstavligt hela områden på eget hand utan att bli arresterad.
Dumheter som rymden är verkligen Disney för vuxna.
Inte jag läst Bibeln om du visste vilken utbildning jag har på 3 år så håll tyst du vet inget du kastar bara ut dig saker som du inte har en aning om.
Läs tex Jesaja 40.22 där står sfär
Som sagt Bibeln diskuterar vi inte utan en konspiration om våran glob men hittills har du inte kommit med ett bevis på en platt jord du hämtar bara dina saker från youtube och internet och från dåliga källor du verkar inte tänka själv.
Har du varit på ett observatorium och tittat på andra planeter gör det du kan även med kikare se andra planeter gör det istället för på youtube.
Svara på varför jag kan se andra planeter som Mars.
Det finns bilder sen 50 talet på glob jorden det vet du också eller så kan du gå tillbaka i tråden och läsa om blue marble taget 1973 taget med hasselbladskamera och andra som dem ny tagna bilderna.
Det finns bara du inte vågar se svara på det
Ge mig ett foto på en platt jord då.
Antarktis har vi varit på och flugit över du ger mig inte svar på kustlinjen hur den långa skulle passa på en platt jord svara på det.
Ingen blivit arresterad när folk varit där.
Varför ser vi olika stjärnbilder på våran jord var vi befinner oss på globen du ger inga svar.
Grekerna för flera tusen år kunde bevisa att jorden är glob genom en pinne fattar du inte det googla.
Svara.
Allt detta repeteras hela tiden i tråden samma visa hela tiden inget nytt och du svarar inte på frågorna jag ställer till dig.
Kom ut ur din kammare och se en fin solnedgång så ser du att jorden är en glob.
Jag prata med en vän och hon har andra tider än jag där hon bor på Filippinerna förklara det på en platt jord.
Svara på dem frågorna jag ställer dig.