2023-07-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Utan att vara 100% insatt eller sakkunnig så verkar hon ha drabbats av en rejäl personlighetsförändring med aggression och empatibrist efter stroken och därefter har det gått utför.

Lyssnat på rättegången på youtube och verkligen en bisarr historia. En kompis pappa fick stroke och tappade specifika ”kunskaper” t ex siffror och innan var han en slipad affärsman. Han genomgick en enorm personlighetsförändring - från stram kostym och slips till uppknäppt skjorta med surfhalsband. Det var en totalt ny person som inte var jättecharmig - ett enormt ego och nästan uppskruvad konstant. Däremot inga synliga tecken på att han haft en stroke vilket gör att man har svårt att ”förstå” vad som händer. Hemsk situation för alla runtomkring.
Citera
2023-10-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Utan att vara 100% insatt eller sakkunnig så verkar hon ha drabbats av en rejäl personlighetsförändring med aggression och empatibrist efter stroken och därefter har det gått utför.

Jag tror mer på att hennes missbruk av alkohol och tabletter har gjort K@rin empatilös.
Citera
2023-10-15, 09:53
Medlem
bellesbluess avatar
Jag lyssnar precis på podden ”fallen inifrån förhörsrummet” som innehåller ljudfiler från rättegången. Det framstår för mig övertydligt hur hon medveten försöker spela på hjärnskadan, att hon på grund av det inte kan hålla en röd tråd om ens dom enklaste saker gällande mordförsöket och dess planering.
Trots det så är hon väldigt talför när det kommer till att prata ner dom andra inblandade samt att ha åsikter om deras utseenden, eventuella diagnoser och personligheter.
Hon svarar t.om åklagaren väldigt bryskt en gång ”men snälla, den här taktiken funkar förmodligen på dom flesta du förhör men det funkar inte på mig”.
Hon benämner även sig själv som högintelligent flertalet gånger.
Hon är inte det minsta påverkad av någon stroke eller hjärnskada.
Hon är en narcissist som efter år av missbruk förlorat sin kapacitet till att manipulera och ljuga lika bra som tidigare när hon var framgångsrik inom sitt yrke.
Hon är bara en simpel narcissist som pundat bort sitt liv och har svårt att acceptera detta faktum.
Hon är en sorglig människotrasa.
Citera
2023-10-20, 00:08
Medlem
Lyssnade också på podden Förhörsrummet nu, och trots att det är en skådespelare så låter hennes meningsuppbyggnad, rörighet etc EXAKT som min pappas fru som fått några strokes och enligt de som kände henne innan, blivit personlighetsförändrad. (Pappa hade ett prasselförhållande med henne redan på 1990-talet och efter mammas och pappas skilsmässa tog han upp kontakten med henne igen. Och gifte sig innan han hann fatta att hon var en helt ny person. Så jag har bara sett den knäppa sidan efter strokesen - inte sidan pappa sett.) Iaf har de samma sätt att tappa tråden på men låtsas ha ett extremt viktigt resonemang, mm. Omöjlig att prata med ens om normala saker pågrund av att samtalsämnena tar helt andra vägar än man är beredd på. I övrigt verkar hon normal och visar inga andra tecken på men från hjärnblödningarna. Farsans fru är dock också extremt elak och får psykotiska utbrott stundtals (kan stå och skrika att vi alla i släkten är dumma i huvudet, mm och har hotat flera av oss, även min 90-åriga farmor. Ljuger att folk i familjen misshandlat henne, mm och tvingar min pappa att ha på högtalare på telefonen så fort han pratar med mig) och det är flera gånger på senaste år jag oroat mig för min pappas liv. Senast här om veckan.

Tror därför helt klart på teorin att Karins hjärna blev fuckad efter strokesen och att hon pga det blev ”ond”. Så sjukt läskigt dock. Att det kan bli så.
Citera
2023-10-21, 04:17
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Den kända juristen Karin Lilja har en gedigen meritlista, och bland annat anlitats som sakkunnig i olika frågor.

På sistone har det varit tunnare med de mer prestigefyllda uppdragen. Har hon redan börjat varva ner?
Varva ner? Hon sitter ju inne.
Citera
2023-12-23, 17:40
Medlem
Karin Lilja är född 1968, om mina informationer stämmer. När hon släpps ut efter sitt långa straff, kommer hon då att vara cirka 63. Hennes framtid kan då tänkas bestå i att driva en juridisk byrå, där hon hjälper till med affärsavtal, testamenten, samboavtal, äktenskapsförord, bouppteckningar och liknande ärenden som inte kräver advokattitel. Ty en advokattitel kommer hon inte att få, liksom heller inte en anställning inom det svenska rättsväsendet i någon som helst roll.
Citera
2024-05-28, 18:57
Medlem
Hon må vara mördare, men hon har ju haft en stroke.
Citat:
Ursprungligen postat av 08sthlmE
Karin Lilja, shit vilket vrak!!! Lyssnat på rättegång😆😆😆Att en sån människa är/var jurist e ju helt otroligt.
Citera
2024-07-12, 07:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon må vara mördare, men hon har ju haft en stroke.

Att lyssna på Rättegången med Karin Lilja (69 avsnitt) på youtube kan allvarligt skada din hälsa.

Och den där helkriminella killen Mikael? Han tror Han är ûbersmart.
Citera
2024-07-13, 07:42
Medlem
Haha jo. Vilket självcentrerat munläder. Han trodde nog aldrig han skulle bli dömd. Och så den här Liljan. Vilket radarpar. Men vad tror du? Har tanten alltid varit en knäppgök eller har det kommit med stroken? Hon har ändå jobbat som domare i Hovrätten en gång i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Att lyssna på Rättegången med Karin Lilja (69 avsnitt) på youtube kan allvarligt skada din hälsa.

Och den där helkriminella killen Mikael? Han tror Han är ûbersmart.
Citera
2024-07-13, 15:56
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Haha jo. Vilket självcentrerat munläder. Han trodde nog aldrig han skulle bli dömd. Och så den här Liljan. Vilket radarpar. Men vad tror du? Har tanten alltid varit en knäppgök eller har det kommit med stroken? Hon har ändå jobbat som domare i Hovrätten en gång i tiden.

Hon spelade mer förvirrad än hon egentligen var/är.

Finns det någon update? Fängelse etc?
Citera
2024-07-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hon spelade mer förvirrad än hon egentligen var/är.

Finns det någon update? Fängelse etc?

Hon sitter ju på Hinseberg. Publicerade en minnesannons för ett tag sedan
Klicka på spoiler-rutan

Allt detta om stroke är tveksamt, läst hela tråden i Aktuella brott. Inget som vederlägger det till 100%
förutom K@rin själv förstås.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2024-07-13, 16:12
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Hon sitter ju på Hinseberg. Publicerade en minnesannons för ett tag sedan
Klicka på spoiler-rutan

Allt detta om stroke är tveksamt, läst hela tråden i Aktuella brott. Inget som vederlägger det till 100%
förutom K@rin själv förstås.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Jag saknar relevanta läkarintyg som borde presenterats med hjälp av t ex läkare i rättegången. Fanns inget sånt, vilket hade hjälpt hennes försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in