Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-28, 16:25
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ruud spelade riktigt bra idag! 80% i första serven!
Undra om han kan toppa en finalprestation i FÖ. Har ju redan hunnit i Barcelona och Genève samt final i MC. Kommer gå långt iaf, med bra lottning så kan det gå hela vägen.
Citera
2024-05-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Såg just Alcaraz i publiken. Djokovic tydligen där också.

Men det breaket var nog spiket i kistan. Zverev ser farlig ut. Nadal inte längre Nadal, så är det bara. 14 räcker ändå rätt bra.

Såg honom slå en backhandretur som gick i marken innan den ens kom fram till nätet. Inte för att peak Nadal aldrig missade, men ändå.

Nej verkligen inte. Jag hoppas att han tar det enda vettiga beslutet att avsluta karriären. Känns bra och fint att FÖ blir han sista turnering, även om det slutade redan i första omgången.

Tycker det är trist att se gamla storspelare som inte är sig själv längre. Murray och Wawrinka t.ex. Så trist att se, hoppas att Nadal inte gör samma sak.
Citera
2024-05-28, 16:53
Bannlyst
Varför väljer alltid Eurosport att visa när världsettan lr top 3 spelar mot blåbär rankade runt 150?
Vem vill se Djokovic lr Zabalenka vinna med 6-1,-6-1,….?
Citera
2024-05-28, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Den här upplagan av Nadal är klart sämre än den Nadal vi såg i Zverev-stukade-foten-matchen. Tappar längd titt som tätt. Långsammare.

Skulle vilja påstå att denna upplaga av Zverev också är sämre än i Zverev-stukade-foten-matchen.
Citera
2024-05-28, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Varför väljer alltid Eurosport att visa när världsettan lr top 3 spelar mot blåbär rankade runt 150?

Det är ju det man vill/hinner se, en match där det sprutar vinnare som snabbt är över.
Citera
2024-05-28, 17:38
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Undra om han kan toppa en finalprestation i FÖ. Har ju redan hunnit i Barcelona och Genève samt final i MC. Kommer gå långt iaf, med bra lottning så kan det gå hela vägen.

Blir säkert final mot Djokovic!

Intressant hur som helst!
Citera
2024-05-28, 18:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Blir säkert final mot Djokovic!

Intressant hur som helst!
Djokovic går max till fjärde omgången.
Citera
2024-05-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan

För att det nog ger flest tittare. Folk vill se sina idoler spela och de flesta fansen vill se hur de favorittippade tar sig igenom turneringen.

Men jag håller med dig, i de första omgångarna så är det mycket roligare att se andra matcher som oftast blir mer spännande. Personligen så gillar jag första veckan i GS mest faktiskt. Då är det mest matcher igång och det kan bli många bra spännande matcher att se.

Är man mer intresserad av att se vem som vinner hela turneringen, som de flesta är, så är det mer logiskt att titta på favoriterna dock.
Citera
2024-05-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
För att det nog ger flest tittare. Folk vill se sina idoler spela och de flesta fansen vill se hur de favorittippade tar sig igenom turneringen.

Men jag håller med dig, i de första omgångarna så är det mycket roligare att se andra matcher som oftast blir mer spännande. Personligen så gillar jag första veckan i GS mest faktiskt. Då är det mest matcher igång och det kan bli många bra spännande matcher att se.

Är man mer intresserad av att se vem som vinner hela turneringen, som de flesta är, så är det mer logiskt att titta på favoriterna dock.

Jag har aldrig hört nån som tycker det är kul lr underhållande att se Djokovic vinna med 6-1,6-0,6-2 mot nån rankad runt 100 lr sämre.
Lika lite som man skulle vilja hockey lr fotboll där lag möter sämre nationer som man spöar med 10-0.
Sport ska vara rolig och spännande.
Citera
2024-05-28, 18:21
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Djokovic går max till fjärde omgången.

Tror du det? Man kan alltid hoppas.
Citera
2024-05-28, 19:13
Medlem
Har Rune servetränat i smyg?
Citera
2024-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Har Rune servetränat i smyg?

Verkar onekligen så! Ser förvånansvärt vass ut, och verkar sprudla med självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in