2024-05-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Finns några som fått bankkontot spärrat och till och med bankid spärrat. Läste detta på ett annat forum. Banken misstänker penningtvätt...
Nej det är inte penningtvätt. Penningtvätt är när du sätter in pengar från bristning verksamhet och för dom vita. I detta fall sätter man ju in från sitt lönekonto. Jag har gjort reklamationer nu men dom vill inte påbörja det för jag har inga kvitton på köper
Citera
2024-05-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Nej det är inte penningtvätt. Penningtvätt är när du sätter in pengar från bristning verksamhet och för dom vita. I detta fall sätter man ju in från sitt lönekonto. Jag har gjort reklamationer nu men dom vill inte påbörja det för jag har inga kvitton på köper
Brottslig verksamhet skulle så
Citera
2024-05-28, 16:36
Medlem
anre24s avatar
Jag mejlade Elegro idag och de ska betala tillbaka pengarna (liten summa).
Citera
2024-05-28, 17:44
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag345
Kolla eran bank konto! De börjat dra pengar fran mitt konto idag!
Och fått direkt sms från banken om mistänkt bedrägeri! Spärra kort alla!

Det hände mig också. De försökte dra pengar via MyCause Caulfield AUS samt Popeyes Louisana KITC MIAMI USA.
Citera
2024-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24

Har mejlat de men inte fått svar alls.
Citera
2024-05-28, 18:06
Medlem
Citat:
Det hände mig också. De försökte dra pengar via MyCause Caulfield AUS samt Popeyes Louisana KITC MIAMI USA.
De försökte men fick inte igenom de..så du menar?
Det kanske är dags lägga locket på för alla casinun verkar ju bara bli värre och värre ju mer man läser i tråden.
Citera
2024-05-28, 18:51
Medlem
Citat:

Vilken bank har du? Jag själv fick svar från Elegro redan 21 Maj.

De skrev: "Hello,

We've processed refunds to the card ending in 9956 as we couldn't locate any transactions associated with the card ending in 3103.

If you have any further inquiries, feel free to reach out.

Best regards,
Support Team".

Väntat 6 bank - dagar imorgon. Någonting konstigt är det varför jag inte fått de nu medans andra har fått utbetalningar omgående typ! Jag är Swedbank. Någon annan som har Swedbank och fått från elegro här inne?

När tycks jag ska kontakta banken eller elegro om det fortsätter denna vecka ej fått någonting! Jag pallar inte tjöta skriva med Elegro mera egentligen! Vill inte "stöka" till de, riskera något, bara få pengarna från de haha!

Mvh

Edit: (5 - 7 banking days säger de tills anländer, men Swedbank är oerhört förbaskat långsamma med utbetalningar, eller är bara jag som upplever Swedbank vara problematiska, tider betalningar procces tidsmässigt!?
Senast redigerad av Puttetutte421 2024-05-28 kl. 19:45.
Citera
2024-05-28, 18:58
Medlem
Är det support@elegro.eu som ni mailar till? Har mailat dem två gånger, första gången 10e maj, men dom svarar ej?
Konstigt vissa får svar samma dag och andra inget på 18 dagar..
Citera
2024-05-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slotguden
Är det support@elegro.eu som ni mailar till? Har mailat dem två gånger, första gången 10e maj, men dom svarar ej?
Konstigt vissa får svar samma dag och andra inget på 18 dagar..

Stämmer den adres ja. Stämmer också det du säger!

Vill bara få mina refunds från elegro därefter spärra mina 2 bankkort!

Vem har Swedbank här och som fått utbetalt från elegro?

Här prova maila - (support@niko-tech.eu), de är samma företag, faller under samma struktur tillhörande "Elegro".
Senast redigerad av Puttetutte421 2024-05-28 kl. 19:10.
Citera
2024-05-28, 19:21
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttetutte421
Vilken bank har du? Jag själv fick svar från Elegro redan 21 Maj.

De skrev: "Hello,

We've processed refunds to the card ending in 9956 as we couldn't locate any transactions associated with the card ending in 3103.

If you have any further inquiries, feel free to reach out.

Best regards,
Support Team".

Väntat 6 bank - dagar imorgon. Någonting konstigt är det varför jag inte fått de nu medans andra har fått utbetalningar omgående typ! Jag är Swedbank. Någon annan som har Swedbank och fått från elegro här inne?

När tycks jag ska kontakta banken eller elegro om det fortsätter denna vecka ej fått någonting! Jag pallar inte tjöta skriva med Elegro mera egentligen! Vill inte "stöka" till de, riskera något, bara få pengarna från de haha!

Mvh

Edit: (5 - 7 banking days säger de tills anländer, men Swedbank är oerhört förbaskat långsammare med utbetalningar, eller bara som som upplever Swedbank problematiska, tider betalningar procces tidsmässigt!?

Tap Global Mastercard
Citera
2024-05-28, 19:47
Medlem
Citat:
Tap Global Mastercard

Fattar inte, okej. Vad menas?
Citera
2024-05-28, 20:13
Medlem
Jag svar av Elegro samma dag och ska få tillbaka mina stålar, haha! Riktigt nice

Är det bara Elegro som betalar tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in