2024-05-28, 11:30
Medlem
Med Jimmi och Linnea var det bara en tidsfråga innan det skulle gå fel. När man har två personer som verkar så mysiga och par-prienterade människor måste det vara något skäl till att de är singel. Jag följer inte GVFÖ supernoga utan var här för att se om det fanns någon konkret information om vad som hänt.

Hade det varit riktigt illa hade vi säkert vetat om det redan men utifrån vad de själva sagt och bristen på tydlighet gissar jag på att det här helt enkelt handlar om att det inte klickat. Linnea säger själv att hon är van vid att vara den som är lite för på och efterhängsen och i det här fallet hamnade hon i en situation där hon istället fick känna sig påpassad. Om man dessutom är med i en TV-produktion där man tappat lusten för närkontakt medan partnern är en person som vill ha kroppskontakt räcker det förr eller senare med klappar eller armen om axeln för att det ska kännas jobbigt, särskilt om man bett om att det ska sluta och man ändå får en arm om axeln när man ska sitta och göra pargrejer i TV
Citera
2024-05-28, 11:32
Medlem
Skogswalds avatar
Nu med viss risk för att verka fyrkantig i min analys, men jag tror att hela situationen mellan Jimmi och Linnea bottnar i något så enkelt som att hon i ett tidigt skede kände att han inte hade den rizz hon eftersökte, och därmed var relationen närmast dödfödd. Sociala koder är samtidigt key och något de flesta (Torsten undantaget) tar i beaktande när de tar sig fram i livet; det hade liksom inte varit gångbart att bara vräka ur sig detta pang på direkten, utan istället blev det till denna lite utdragna slippery slope. Vidare, jag tror att när paren såg varandra för första gången så stack matchningarna i ögonen på Linnea, att hon kände att alla övriga kvinnor hade matchats med män med bra hårlinje och slanka kroppar, medans hon hade parats ihop med en skallig liten gubbe. Jag tror att hon förbittrade sig i detta i ett tidigt skede och även att hon reflekterade över vad matchningen sa om henne själv.
Citera
2024-05-28, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lattemorsa
Är det för få som söker till Svenska upplagan av programmet? Eller är "experterna" bara kassa? Jimmie & Linnea och Torsten & Anastasia är sällsynt dåliga matchningar.
Håller med dig man såg direkt att han psykopaten Jimmie & Linnea var en dålig match eller att den spinkiga nörden Torsten och grisflickan Anastasia inte skulle hålla.

Varför ber Torsten om ursäkt efter han har utryckt att han inte känner attraktion börja gråta och skit? Det finns för höga soja-nivåer i det här programmet. Tror inte dom vill ta in en hantverkare finns väl risk att han skapar "grabbig stämning" genom att inte ställa upp på något feministiskt tjafs och prata om känslor hit och dit på ett onaturligt sätt som en kvinna. Dom vill inte ha arbetargrabbar och rakryggade grabbar i programmet han grävmaskinisten för några säsonger sedan blev kölhalad för att han inte var en rabiat feminist.

Dom här jävla "experterna" försöker manipulera dom sökande att fortsätta även när det inte håller det gillar jag inte heller under falsk flagg att dom minsann är "experter" bög-sexologen och den där knepiga medelålders-kvinnan med mellanösternpåbrå.
Senast redigerad av Congelado 2024-05-28 kl. 11:49.
Citera
2024-05-28, 11:50
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Varför ber Torsten om ursäkt efter han har utryckt att han inte känner attraktion börja gråta och skit?

Anastasia tog det kanske hårdare än vad han förväntat sig, beroende på vad som sades i detalj mer än att han inte tyckte hon var "fin".

Han insåg då hur han kommer framstå i programmet och försöker rädda upp situationen genom att göra en stor grej utav hur han ångrar sig, vilket han säkert gjorde men det var lite överdriven nivå ändå.

Sen utspelade väl det här samtalet sig samma kväll som de grillat och kanske druckit lite och mer kom fram än vad han kanske hade sagt om han varit helt nykter och inser det nu dagen efter.
Citera
2024-05-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Torstens åsikt om hennes utseende är subjektiv, i någon annans ögon kan hon vara snygg. Han har rätt till sin åsikt, men det är ingen mänsklig rättighet att yttra negativa åsikter till någon, det är ohyfsat och oförskämt.
Anastasia har "det" enligt mig, oavsett hur hennes kropp ser ut.

Instämmer, alla har ju sin smak men jag tycker hon har en blick och personlighet som går rakt igenom rutan, svårt att sätta fingret på. Ovanligt faktiskt, ”det” ja.
Citera
2024-05-28, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Anastasia tog det kanske hårdare än vad han förväntat sig, beroende på vad som sades i detalj mer än att han inte tyckte hon var "fin".

Han insåg då hur han kommer framstå i programmet och försöker rädda upp situationen genom att göra en stor grej utav hur han ångrar sig, vilket han säkert gjorde men det var lite överdriven nivå ändå.

Sen utspelade väl det här samtalet sig samma kväll som de grillat och kanske druckit lite och mer kom fram än vad han kanske hade sagt om han varit helt nykter och inser det nu dagen efter.
Okej du tror det var teater framför kameran det är ju möjligt men tyckte dom där tårarna och ojandet verkade äkta faktiskt.

Undrar om Anastasia pushade på för sex och sånt och han då var tvungen att breaka det jag tycker inte du är attraktiv ens det här funkar inte typ.
Citera
2024-05-28, 12:10
Medlem
Synd om Jimmi att hon lämnade honom, han ville bara känna sig älskad och verkar haft en jobbig uppväxt
Citera
2024-05-28, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Torstens åsikt om hennes utseende är subjektiv, i någon annans ögon kan hon vara snygg. Han har rätt till sin åsikt, men det är ingen mänsklig rättighet att yttra negativa åsikter till någon, det är ohyfsat och oförskämt.
Anastasia har "det" enligt mig, oavsett hur hennes kropp ser ut.
Dom allra flesta män gillar inte feta brudar och så är det med den saken man vill inte ha en brud som är större än en själv fetma gör att ansiktsdrag försvinner i ansiktet och sådant. Ser väldigt illa ut på kvinnor. Kan nog länka hur många studier som helst som bevisar min tes. Din girlpower-ideologi är värd vatten och förvillar kvinnor att fortsätta vara tjocka det är inte bra.

"Andras ögon" dom flestas ögon kommer se samma. Så är det bara. Bara män som inte får något eller är löjligt feta själva plus fula som kan tänka sig att kompromissa om sånt.
Senast redigerad av Congelado 2024-05-28 kl. 12:13.
Citera
2024-05-28, 12:18
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Med Jimmi och Linnea var det bara en tidsfråga innan det skulle gå fel. När man har två personer som verkar så mysiga och par-prienterade människor måste det vara något skäl till att de är singel. Jag följer inte GVFÖ supernoga utan var här för att se om det fanns någon konkret information om vad som hänt.

Hade det varit riktigt illa hade vi säkert vetat om det redan men utifrån vad de själva sagt och bristen på tydlighet gissar jag på att det här helt enkelt handlar om att det inte klickat. Linnea säger själv att hon är van vid att vara den som är lite för på och efterhängsen och i det här fallet hamnade hon i en situation där hon istället fick känna sig påpassad. Om man dessutom är med i en TV-produktion där man tappat lusten för närkontakt medan partnern är en person som vill ha kroppskontakt räcker det förr eller senare med klappar eller armen om axeln för att det ska kännas jobbigt, särskilt om man bett om att det ska sluta och man ändå får en arm om axeln när man ska sitta och göra pargrejer i TV

Det tror jag är en bra analys.
Sen gör folk tyvärr ofta en höna av en fjäder (mig själv inräknad).
Citera
2024-05-28, 12:20
Medlem
SnutteFia03s avatar
Blev lite förvånad när Torsten pratar om hur han inte riktigt hade insett att det är en verklig person som han måste ta hänsyn till när han sökte till programmet och att han sett det mer som ett äventyr och en slags personlig utveckling.

Har svårt att se hur han inte kan ha förstått detta och gått in i processen med en så självcentrerad syn på det hela som han gav uttryck för.

Förövrigt var hans vän lite lik Arvid från förra säsongen.
Citera
2024-05-28, 12:22
Medlem
Bryter av lite med de andra paren då allt skrivande nästan handlar om Jim/Linnea och Torsten/Anastasia.

Emmy är väldigt gullig tycker jag. Bland annat var hon det när de satt vid trädet och hon skulle berätta om sina känslor. Likaså när de var i båten och hon skulle hålla koll på när de la till, men inte riktigt visste vad hon skulle göra. Hon är lite smårolig hela tiden utan att veta om det. Samtidigt som hon i övrigt verkar ha nån form av prestationsångest inför uppgifter så kan hon ändå driva med sig själv, vilket är en bra egenskap både mot sig själv och sin partner. Tycker även hennes dialekt är charmig!

Rosanna och Christopher har redan skaffat sig ett sånt där gnabbande kärleksspråk som man ser gamla par kan ha med varann, mer sällan nya par. Rosanna har ju till och med börjat tycka Christophers ibland militäriska och överdrivet ordningsamma stil är charmig och kan skratta åt den.

Deras ögon lyser verkligen när de tittar på varann.
Senast redigerad av Slangen80 2024-05-28 kl. 12:24.
Citera
2024-05-28, 12:35
Medlem
Personligen hade jag inte tänkt på att Anstasia väger över 180 kg om hon hade haft en intressant/gullig/varm personlighet och annat läge än att bara ligga i en säng dygnet runt och grina i urtvättade mjukiskläder.

Christoffer verkar vara en hånflinande, tapig fjant med ballkulorna i sin ytliga frus börs. Hennes vidriga överklassdryga vänninor gav mig kalla kårar över sina icke-personligheter.
Senast redigerad av mats_atari 2024-05-28 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in