2024-05-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Fast Norge skall framstå som en rättsstat där man behandlar fångar humant.
Vad är det för skillnad på norska staten och Breivik? Det man gör nu är tortyr mot en fånge.
Nej. Det är inte tortyr.

Han borde tänkt på det där innan han sköt en massa oskyldiga ungdomar, idioten.

Don't do the crime if you can't do the time.
Citera
2024-05-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Varför ska vi belöna honom med dödsstraff? Han kan sitta där han sitter och lida.
För att han kostar ofantligt med PENGAR
Citera
2024-05-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Rätt.

Han skadar andra när han mördar dom. Ganska patetiskt att komma och böla om att han blir skadad själv av isolering.

Don't do the crime if you can't do the time.
Detta.
Citera
2024-05-28, 10:34
Medlem
Breivik har massiv uppassning av en mindre armé präster,läkare och advokater samt anställda på fängelset.

Tror mest det är hans sjuka personlighet som törstar efter rampljuset.
Citera
2024-05-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Han sitter bra där han sitter. Även om hans gärningar var ok att skjuta av sosse barn, så har han ändå sysslat med terrorism.

Norge daltar ännu mer brottslingar än vad Sverige. Sverige har inte äkta livstid, man har släppt både fänriken Flink och Stureplan mördarna för tidigt. Dom skulle behöva sitta minst 30 år till.

Det var barn... inga korrumperade politiker. Skärp dig för fan. Vidrig kommentar.

Vad som straffar honom mest, avrättning eller isolering resten av sitt liv, tycker jag blir fel fokus. Absolut att jag tycker att han ska lida och att döden är för mild egentligen. Dock tänker jag på alla anhöriga till offren, nära och kära, som ska behöva få sina sår upprivna för jämnan. Tänk att tretton år senare fortfarande få se hans fula äckliga nuna dyka upp i media, titt som tätt...

Nä, kedja fast honom på en oljerigg nånstans och låt honom borra olja till sitt sista andetag. På så vis behöver han inte kosta en massa pengar heller utan snarare bidra än mer till att Norge kan "drunkna" i pengar.
Senast redigerad av Groffwiththecloff 2024-05-28 kl. 10:47.
Citera
2024-05-28, 10:46
Medlem
Folk som sexmördar småbarn behandlas mycket bättre av norska staten än Breiviik. Kan någon förklara den norska logiken här?
Citera
2024-05-28, 10:51
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Herregud
Han har tv rum eget kök sovrum undulater med mera
Han kan hålla käften
Undulater i en bur som aldrig får se dagsljus? Det låter märkligt, varför ska fåglarna också straffas?
Har han toaletten i samma cell där han skiter, pissar och runkar?
Citera
2024-05-28, 10:54
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Folk som sexmördar småbarn behandlas mycket bättre av norska staten än Breiviik. Kan någon förklara den norska logiken här?
De kanske ser till antalet döda?
Breivik dödade för att försöka skada den norska demokratin så mycket som möjligt. Förutom mot offren var det alltså ett brott mot samhället och sitt fosterland. Märkligt att en del nationella ser en landsförrädare som hjälte. Fast en del tänker ju att Vidkun Quisling var en hjälte också.
Citera
2024-05-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Ja det tycker jag inte är så konstigt egentligen. För det första: Antalet offer. Han dödade 77 människor! Av dom var 69 st barn och ungdomar. För det andra: Han är dömd terrorist. Terrorism har alltid höga straff. Plussa sen på 77 mord på det så har du din förklaring tror jag. Självklart är barnamördare/sexmördare vidriga och bör spärras in på livstid. Inget snack om det! Men i min mening så har Breivik det alldeles för bra där han är. Han är troligen den dömde terrorist som har det bäst i världen. 2 våningsplan att bo på med sovrum, tvrum, gym, kök mm mm
Citera
2024-05-28, 10:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Rätt eller fel att trakassera honom med isolering?

Breivik är ett specialfall då han riskerar att bli en inspiration och ledarfigur för andra potentiella terrorister om han skulle få friare kontakt med resten av världen. Så länge som man bedömer att han kan återfalla i brott så tycker jag att han ska sitta isolerad.
Citera
2024-05-28, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Det var barn... inga korrumperade politiker. Skärp dig för fan. Vidrig kommentar.

Vad som straffar honom mest, avrättning eller isolering resten av sitt liv, tycker jag blir fel fokus. Absolut att jag tycker att han ska lida och att döden är för mild egentligen. Dock tänker jag på alla anhöriga till offren, nära och kära, som ska behöva få sina sår upprivna för jämnan. Tänk att tretton år senare fortfarande få se hans fula äckliga nuna dyka upp i media, titt som tätt...

Nä, kedja fast honom på en oljerigg nånstans och låt honom borra olja till sitt sista andetag. På så vis behöver han inte kosta en massa pengar heller utan snarare bidra än mer till att Norge kan "drunkna" i pengar.

ABB gärningar var inte värre än Fänriken Flinks handlingar. Tyvärr har Sverige allt för liberala straff, så Färnriken är frigiven sedan flera år tillbaka. Men ABB kan gott ruttna i fängelse. Dock borde Norska staten visa mer respekt till sina skattebetalare, och dra lite på ABB standard i fängelse. Tyvärr har Kriminalvården fler socinomer än skarprättare
Senast redigerad av Niggers 2024-05-28 kl. 11:20.
Citera
2024-05-28, 11:19
Medlem
Studspojkens avatar
Jag tycker att man inte ska ge Breivik någon uppmärksamhet alls. Inte diskutera honom på internet och att massmedia inte bör skriva om honom. Han ska avtjäna sitt fängelsestraff. Om han inte vill vara isolerad, låt då honom få sitta på en avdelning med andra. Det kommer säkert inte funka långsiktigt, men det är bara att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in