2024-05-28, 10:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Two wrongs dont make a right. Sd kan inte styra vad deras fans gör.
Inget parti kan det
.
Jo det kan de, även om det kan vara svårt att bevisa i de fall det förekommer. Det är oftast hierarkiska strukturer bakom kampanjer på internet.
Citera
2024-05-28, 10:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Intressant. Vet du eller mistänker du att det är så? Om du vet borde du gå till polisen och meddela vad du vet.
Alla kan ju läsa här på Flashback vad de som stöder SD skriver om SDs kritiker, hatfullt och hotfullt. Naturligtvis i syfte att tysta kritik av SD.
Citera
2024-05-28, 10:13
Avstängd
ManicToos avatar
Nejnej det är den lilla klicken Vänster på Expressen inklusive Olsson som fortsätter att försöka förstöra Åkessons förtroende.

Det är väl känd psykologi att de som redan röstar på SD inte bryr sig det minsta om troll och klägg utan tvärtom triggas att rösta mer på SD när det attackeras. Ungefär som Trump i USA, hans anhängare blir glada när han är med i rättegångar. Medans Vänster-människor ändå aldrig kommer att rösta SD. Så detta påverkar inte SD-röstetal annat än de enstaka veckor som expressen har SD som huvudrubrik. Vilket inte är en hållbar strategi för till slut tröttnar folk.

Jag röstar iallafall SD i EU-valet, annars hade M fått rösten.
Senast redigerad av ManicToo 2024-05-28 kl. 10:16.
Citera
2024-05-28, 10:15
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Alla kan ju läsa här på Flashback vad de som stöder SD skriver om SDs kritiker, hatfullt och hotfullt. Naturligtvis i syfte att tysta kritik av SD.
Så konstigt, jag kan bara läsa hatfullt och hotfullt mot SD, för att tysta SD.

SD är det enda partiet i riksdagen som man inte kan tysta. De är vana vid att sparkas på ända sedan 2010 och jag har fullt förtroende för att de klarar detta. Det är inte ens en storm i ett vattenglas.
Citera
2024-05-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jo det kan de, även om det kan vara svårt att bevisa i de fall det förekommer. Det är oftast hierarkiska strukturer bakom kampanjer på internet.

Om du startar ett parti och jag är supporter av ditt parti kan inte du styra vad jag väljer att hitta på.
Citera
2024-05-28, 10:22
Medlem
Run3s avatar
De hoppas på att det ska bli en självuppfyllande profetia. De hoppas att genom att säga att Åkesson har lågt förtroende att han kommer att få lågt förtroende. Det är tydligt att mediaeliten jobbar tillsammans för att smutskasta och sänka förtroendet för Sverigedemokraterna.
Citera
2024-05-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det är en blandning. Men att SD även drar till sig epa-raggare och annat löst WT-folk är väl inte så märkligt. På samma vis som vänsterpartiet får kommunisternas röster, trots att vänsterpartiet inte är kommunister (längre). Jag är varken lågbegåvad eller lågutbildad. Jag har däremot varit starkt emot invandring under de senaste 15 åren och SD är det enda parti som överhuvudtaget motsatt sig detta. Både vänsterblocket och Reinfeldtregeringen lämnade våra gränser vidöppna. Menar du att SD-väljare helt plötsligt ska börja lita på att M eller S stänger gränserna och påbörjar en reglerad återvandring? Enda orsaken till att de svängt i frågan är på grund av SD och de 20% som röstar SD. För bara fem år sedan blev man stämplad som rasist om man ifrågasatte de löften om guld och gröna skogar som skulle följa MENA-invandring och mångkultur. Vad hände istället? SD lyckades förutspå utvecklingen och försökte sätta stopp i tid. Ni andra stack huvudet i sanden.

Men menar du att det spelar nån roll om vi har 2 miljoner invandrare, som idag, eller 1,5 miljoner invandrare? Jag kan inte se att det skulle göra nån skillnad alls
Citera
2024-05-28, 10:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Om du startar ett parti och jag är supporter av ditt parti kan inte du styra vad jag väljer att hitta på.
När hatkampanjerna mot Annie Lööf pågick kunde Jimmie Åkesson försvarat Annie som person offentligt. De var bänkkamrater i riksdagen och tycks ha haft en vänskaplig relation där.
Citera
2024-05-28, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo1973
Jag antar att du bara gör det som är riktig trollning, d.v.s. skriver osanna saker för att provocera.

Men igen, det TV4 hittat är några konton som lägger ut memes på TikTok, inte det du inbillar/ljuger om.

Varken kålsuparteori, spegelbildspropaganda eller eufemism är något som är särskillt nytt.

Vad Jalla Fakta hittat är toppen av ett isberg. Sätt in wallrafflande på hela SDs spindelnät av "oberoende" medier så kommer en helt annan bild att framkomma.
Citera
2024-05-28, 10:41
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Vad Jalla Fakta hittat är toppen av ett isberg.

Det är ju fullt möjligt. Eller så är det inte så. "Toppen på ett isberg" på något utan bevis är ju naturligtvis ett logiskt felslut som är omöjligt att motbevisa. Ditt argument är medvetet ohederligt och ointressant.
Citera
2024-05-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Men menar du att det spelar nån roll om vi har 2 miljoner invandrare, som idag, eller 1,5 miljoner invandrare? Jag kan inte se att det skulle göra nån skillnad alls

Ja, fler är värre. Sedan hade vi kunnat minska antalet, om än i begränsad omfattning. Frivillig återvandring med bidrag samt utvisning av kriminella. Jag är inte heller emot att dra in utgivna uppehållstillstånd i fall där brott begås eller utnyttjas i syfte att plocka bidrag.
Citera
2024-05-28, 10:50
Medlem
tantaluss avatar
Syftet med medias, särskilt TV4:s, kampanj var inte att skrämma bort väljare från SD utan att orsaka problem i samarbetet mellan SD och andra partier. Aftonbladets ledarsida har aldrig utmärkt sig ifråga om subtilitet eller finess, så de drar till med rubriker som ”L kanske gillar att bli kissade på i ansiktet”. Det borde vara en ledtråd kring vad det egentligen handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in