2024-05-28, 06:08
Medlem
SmartSkalles avatar
SD DRAR IFRÅN MODERATERNA.
"Den nya mätningen visar att SD får 22,5 procent jämfört med Moderaternas 18,3, rapporterar SR Ekot.
Mätningen visar också att stödet för Ulf Kristersson (M) som statsminister har minskat från 22 procent i april till 19 procent i maj"

Som väntat så gav TV4's ensidiga förföljelse av SD motsatt effekt.
Den hjärndöda Trollfabriken TV4 ska få fan för sitt hat mot Svenskarna.
Jag kommer att gå och rösta i EU-valet, och det blir inte på något vänsterpack - SD får min röst.!
Citera
2024-05-28, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
"Den nya mätningen visar att SD får 22,5 procent jämfört med Moderaternas 18,3, rapporterar SR Ekot.
Mätningen visar också att stödet för Ulf Kristersson (M) som statsminister har minskat från 22 procent i april till 19 procent i maj"

Jag kommer att gå och rösta i EU-valet, och det blir inte på något vänsterpack - SD får min röst.!
Denna visar ju hur ev val förändras inte förtroende där "alla" inräknas även sådana som alltid/ofast ogillat Jimmie
Citera
2024-05-28, 07:16
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Fel. Det har ploppat upp nya pinsamheter som med säkerhet bidrar till förtroendekrisen och det verkar inte vara slut. Man får leta sig ner till Monas toblerone för att hitta samma dynamik.
Den första nyheten var ju att SD tack vare dold kamera avslöjas med något partiledningen upprepat förnekat: SD har en partistödd trollarmé.
Den andra nyheten var att partiledningen förnekade och förringade det som uppenbart sas i inspelningar: man har en trollarmé. Partiledningen pratar om påverkansoperation (inte från sina troll alltså utan att de avslöjats), Jimmie går till full attack och kallar de hemliga trollkontonas verksamhet för satir.
Den tredje nyheten var att SD använder partistödet (skattepengar) för att avlöna personalen som rattar en massa nättroll på partiets kommunikationsavdelning.
Den fjärde nyheten var att de små trollen även gett sig på Tidökollegorna och därmed brutit mot Tidöavtalet. Tidökollegorna uppskattade inte satiren.
Den femte nyheten var att partiledningen vid närmare eftertanke var stolt över sin nu mer officiellt erkända trollarmé. Jimmie påpekar att SD inte har något att skämmas för.
Den sjätte nyheten var att SD:s nu offentliga trollarmé enligt Jimmie var nödvändig för partiet eftersom den drev frågor som man inte ville ha officiell avsändare på, för då skulle folk automatiskt rygga.
Den sjunde nyheten var att SD:s medarbetare på trollfabriken skulle gå en kurs i hur man beter sig respektfullt mot partiets samarbetspartners i Tidöavtalet. Den uppförande kod som är inskrivet i avtalet alltså, men som partiets medarbetare fullständigt raderat.
Den åttonde nyheten var att medarbetarnas mentala uppgradering och nufunna folkvett firades i bösta studentstiln med utspark, bubbel och tårta.
Den nionde - eller kanske tionde - nyheten är att Jimmies förtroende nu sjunker med hastigheten hos en gråsten i fritt fall.

Nej, det är en och samma spik som man kört storkok på.
Media kommer även att bekräfta detta genom att denna nyhet går upp i rök dagen efter EU-valet.
Hade det varit något annat än en påverkansoperation för att ändra valutgången så skulle "nyheten" inte sopas under mattan när den inte längre kan göra någon nytta.
Citera
2024-05-28, 07:25
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle

Ja, det var ju stor skada TV4 lyckades orsaka med sin gallimatias.

Hade kunnat lägga min röst på SD i EU-valet bara för att djävlas, om det inte vore för att jag av princip inte röstar i det.
Citera
2024-05-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, det var ju stor skada TV4 lyckades orsaka med sin gallimatias.

Hade kunnat lägga min röst på SD i EU-valet bara för att djävlas, om det inte vore för att jag av princip inte röstar i det.
Tycker du ska frångå principen och rösta.
Citera
2024-05-28, 07:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Tycker du ska frångå principen och rösta.
Jo, jag förstår att många tycker det, och har hört alla argument, men jag skulle känna mig så djävla äcklig av att på det viset legitimera den vidriga skendemokratin.
SD tappade den lilla chansen som ändå fanns att få min röst i samma ögonblick som de slopade kravet på swexit.

Skall jag för första gången rösta i ett EU-val så skall det vara på ett parti som har som huvudpunkt att verka för avveklandet av unionen, alternativt ett svenskt utträde.
Citera
2024-05-28, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

Troligtvis är det SDs trollfabrik som sitter i tråden. Det är full skademinimering som gäller nu. De förstår inte att det här bara är början. SD har suttit i debatter i flera år och sagt att de andra partierna bör respektera väljarna för väljarna är inte så dumma. Så gör de något så här idiotiskt själva och behandlar väljarna som idioter. Det tänket de uppvisar är typiskt borgartänk att alltid se ner på folk. Som plockat ur liberalismen som SD nu suttit sig i knät på när de hjälper de liberala partierna att förstöra välfärden samtidigt som majoriteten av deras väljare är f.d sossar som vill ha en stark välfärd.

Det går inte ihop. De skulle låtit den stolpens huvud rulla och låtsats att de inte visste om trollfabriken. Inget annat hade räddat dem
Citera
2024-05-28, 07:50
Medlem
barkeepers avatar
Men så länge SD är det enda partiet som säger att dom vill minska EU:s makt, flytta tillbaks fler beslutsprocesser till länderna, och minska pengarna som skickas till EU lär dom få bibehållet stöd i EU valet. När det gäller EU valet röstar man ju på de konstellationer som finns i EU parlamentet, och där finns en tydlig vattendelare. Mer makt åt EU? Rösta på vad som helst utom SD. Mindre makt åt EU? Rösta SD.
Citera
2024-05-28, 07:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

SD verkar ju vinna på den här attacken från TV4...

"SD drar ifrån M i ny mätning
28 maj 2024 06:04

Efter dött lopp i april så har nu Sverigedemokraterna gått om Moderaterna i kampen om vem som är störst i Tidösamarbetet.

Det visar Indikator opinions nya mätning som gjorts på uppdrag av Ekot i Sveriges Radio."
Citera
2024-05-28, 08:04
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
För SDs väljare har förtroendet för Jimmie Åkesson inte skadats, snarare tvärt om då han står rakryggad.
För resten av regeringssamarbetet kanske, det återstår att se. vill de inte samarbeta så förlorar de maken. Byter (L) planhalva förlorar de det lilla och enda förtroendet de har kvar, de svävar ju som det nu är på gränsen redan..

Förtroendet för TV4 är dock härmed i botten och kommer inte kunna repareras inom överskådlig tid. Skitkanal, lägg bakom betalvägg och dö pressdöden, dö! De har uppträtt sämre än SVT någonsin gjort och det kommer inte att glömmas bort!

Det som Maggan nu driver att begränsa yttrandefriheten, åsikts registrera folk o ta ett steg närmare Kinesisk totalitarism är mycket allvarligare än att SD inte kan öppet deklarerat sociala konton pga vänstertroll tar ner dem.
Citera
2024-05-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Troligtvis är det SDs trollfabrik som sitter i tråden. Det är full skademinimering som gäller nu. De förstår inte att det här bara är början. SD har suttit i debatter i flera år och sagt att de andra partierna bör respektera väljarna för väljarna är inte så dumma. Så gör de något så här idiotiskt själva och behandlar väljarna som idioter. Det tänket de uppvisar är typiskt borgartänk att alltid se ner på folk. Som plockat ur liberalismen som SD nu suttit sig i knät på när de hjälper de liberala partierna att förstöra välfärden samtidigt som majoriteten av deras väljare är f.d sossar som vill ha en stark välfärd.

Det går inte ihop. De skulle låtit den stolpens huvud rulla och låtsats att de inte visste om trollfabriken. Inget annat hade räddat dem
SD går framåt, förtroendet är inte skadat eftersom folk vet att det hela är en bluff, tv4 har gjort bort sig fullständigt, S och C har släppt masken och visar öppet att de är fascister, de enda idioterna bland väljarna sitter på vänsterkanten och tror på fullt allvar att det som sägs i msm är sant, damage control från vänsterblivna är enorm, det finns ingen trollfabrik, det finns endast en vänster som inte förstår humor och som inte förstår memes eller att det finns människor som inte tycker som de.

Vänsterfolket har haft veckor på sig att lägga fram bevis som styrker deras påståenden, vilket inte har skett, varken i media eller här på FB.
Alltså är det hela endast en konspirationsteori i stil med flat earth, klimathysterin, mångkultur, massinvandringens vinst, osv.

Ni har inte bara skjutit er själva i foten, ni sköt av er hela benet.
Citera
2024-05-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det som Maggan nu driver att begränsa yttrandefriheten, åsikts registrera folk o ta ett steg närmare Kinesisk totalitarism är mycket allvarligare än att SD inte kan öppet deklarerat sociala konton pga vänstertroll tar ner dem.
Att vänstern kommer ut och öppet deklarerar att de är antidemokrater är positivt, det är vad vi sagt hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in