2024-05-27, 22:26
Medlem
jymdjakets avatar
Orkar inte kolla om det ligger något i det, men Jimmie brukar vara mer smooth faktiskt.
Citera
2024-05-27, 22:29
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag litar inte på förtroendeundersökningar, hur ska vi veta om siffrorna ens stämmer? Det är ju skillnad med valundersökningar där vi faktiskt kan se valresultatet vid val.
Citera
2024-05-27, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Naturligt att förtroendet minskar efter ett sådant här avslöjande, bevisat svart på vitt att SD använder sig av ohederliga och okonventionella politiska metoder. TV4 har gjort ett bra jobb med sin granskande journalistik, jag och många med mig är tacksamma.

Hur menar du att "vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp"? Det är väl SD som själva skjutit sig i benen genom att bedriva organiserad trollverksamhet?? Trots hemlighetsmakeriet blir till råga på allt tagna på bar gärning med det, uselt jobbat av SD.

Tv4 hittade ju inte ett skit.

23 konton som spred humor/satir det va allt.

Sen blåser dom upp det som att satirbilder är ett hot mot rikets säkerhet och hot mot demokratin etc etc..

Även en blind åsna kan se att dom inte hittade den trollfabriken som dom ville hitta.
Dvs hundratals konton som sprider desinformation.NDom hittade inte ens ETT konto som gjorde detta.
Citera
2024-05-27, 22:32
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Du har haft fel i mer än 10 år nu, tröttnar du aldrig? SD bara växer samtidigt som ditt MP sjunker som en sten!

Av all skit man stöter på på flashback så undrar jag om inte alt-right fånerier är det absolut töntigaste. Tror inte det finns någon utanför er bubbla som tycker det är coolt.

Men klart är att 7% av Sveriges befolkning har slutat att ha förtroende för Åkesson. Jag tror INTE det har varit en lyckad krishantering.
Citera
2024-05-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Media kastar skit på SD = SD Blir offer = Mera support för offer
Fel slutledning. Jag putsar till din kedja:

Media kastar skit på SD = svenskar inser hur mycket media och staten avskyr svenskar = Mera support för SD
Citera
2024-05-27, 22:36
Medlem
Hovmarskalks avatar
>Sjuklövern har i årtionden monterat ner välfärden och gett bort våra barns framtid till inavlade utlänningar, ivrigt påhejade av förrädarblaskor som expressen.
>SD har postat memes.

Vilket är värst?
Citera
2024-05-27, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Av all skit man stöter på på flashback så undrar jag om inte alt-right fånerier är det absolut töntigaste. Tror inte det finns någon utanför er bubbla som tycker det är coolt.

Men klart är att 7% av Sveriges befolkning har slutat att ha förtroende för Åkesson. Jag tror INTE det har varit en lyckad krishantering.
Alt-right? Vilka är detta? Det låter som en konspirationsteori... En enstaka mätning visar knappast på något. Men förstår att du får ta de du får när de sällan släpps mätningar som gynnar vänsterextremisterna längre.
Citera
2024-05-27, 22:42
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Alt-right? Vilka är detta? Det låter som en konspirationsteori... En enstaka mätning visar knappast på något. Men förstår att du får ta de du får när de sällan släpps mätningar som gynnar vänsterextremisterna längre.

Mycket mycket bra! Rätt!

Min stöttesten har alltid varit att en mätning är inget, först när två visar samma sak har man en trend.

Du har lärt dig.

Men den här gången måste man ändå förutsätta att nedgången finns där eftersom den är så stor.

En annan intressant diskussion är om och hur fort förtroendet kan stiga igen. Troligtvis inte till EU-valet.

Tips, lägg ner alt-right grejen när du pratar med vuxna.
Citera
2024-05-27, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Fel slutledning. Jag putsar till din kedja:

Media kastar skit på SD = svenskar inser hur mycket media och staten avskyr svenskar = Mera support för SD

SD visar ju gång på gång att det är de som avskyr Sverige och Svenskar. Hela deras politiska kommunikation går ut på attackera Svenskar, manipulera Svenskar, fördumma sina egna väljare, underminera vetenskapliga institutioner som Sverige behöver för att växa osv. Hur tror ni samhället till slut kommer se ut när de gjort fiende med och skapat polarisering med drygt 40% av den inhemska Svenska befolkningen och underminerar hela förtroendet för akademi och vetenskap.
Citera
2024-05-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

7%?

I riksdagsvalet 2010 fick SD 5,7% och 2014 12,9%.
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2010/valresultat.html
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2014/valresultat.html

Var får du 7% ifrån?

(Se vad fin jag är som kommer med riktiga källor. När kom en vänstertomte senast med en källa?)
Citera
2024-05-27, 22:49
Medlem
Månsans avatar
Detta minimala lilla hack i förtroendekurvan kommer inte innebära ett skvatt. Är ju för fan bara brus. Kom igen efter EU-valet och riksdagsvalet. Vi sitter rejält i skiten på grund av sjuklöverns alla vansinnigheter. Nu har det invandringsrelaterade buset, personrånen, våldet letat sig ända in i välbeställda områden som Täby, Danderyd, Solna, Nacka etc. Som om de plågade väljarna skulle bry sig om några fjantiga humorkonton på internet när valet står mellan eskalerande arabnegervåld eller upprensning av skiten.
Citera
2024-05-27, 22:50
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
7%?

I riksdagsvalet 2010 fick SD 5,7% och 2014 12,9%.
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2010/valresultat.html
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2014/valresultat.html

Var får du 7% ifrån?

(Se vad fin jag är som kommer med riktiga källor. När kom en vänstertomte senast med en källa?)

I första inlägget (det som skall diskuteras i tråden) framgår det att 7% av svenska folket, som tidigare hade förtroende för Åkesson, inte längre har det.

Men jag måste ge dig cred för bra självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in