Jag kan ärligt säga att jag övervägt att rösta SD men att det blivit FÖR mycket bajs senaste tiden.
Så oseriöst.
Och du tycker att Andersson och resten av vänstern är seriösa? Minnet är kort hos svenskarna och alla har glömt när tanten grät krokodiltårar i riksdagen t,ex. Skulle kunna stå metervis med skit om mygel som förekommit i alla år. Sossarna är värst. Sen kan jag tycka att TV4 är oseriösa och skamliga överlag.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-27 kl. 17:27.
Till skillnad från andra partier så verkar SD-väljare i hög utsträckning fortsätta rösta SD oavsett motgångar. Det beror troligtvis på att många ser igenom den smutskastning som pågått i 20 år. De flesta som röstar SD har aktivt sökt sig dit, trots att media och samhälle har förtryckt även väljarna. Jag har svårt att se varför de övriga partiernas smutskastning skulle ha effekt nu, när den inte haft det innan.
Jag kommer rösta SD och påståenden om trollfabriker rör mig inte i ryggen. Jag har fullt förtroende fortfarande. Socialdemokraternas konstanta flöde av lögner äcklar mig däremot. Det kanske vore något för TV4 att granska härnäst.
Det är bara bland kärnväljare hos L, M och KD förtroendet sjunkit. Spelar absolut ingen roll för något valresultat eller på annat sätt, mer än att det går att göra en rubrik på.
Han är fortfarande den partiledare som har störst förtroende av alla vid sidan av statsministern och den förra statsministern.
Hörde det på radion idag, tänkte inte rösta i EU valet men bara för att stötta så ska jag rösta på SD.
Dessa opinoinsmätningar är värdelösa och säger ingenting. Så har det visats sig historiskt och framförallt när det kommer till SD. Väldigt vanligt att folk inte vågar utrycka sympati för SD pga alla häxjakter och stämplar.
Den generella känslan är att folk som sympatiserar med SD snarare sympatiserar ännu mer nu efter den uppenbara smutskastningen.
– Det tydligaste tappet sker bland regeringens väljare, vilket kan skapa bekymmer för Ulf Kristersson, säger Per Söderpalm, opinionsansvarig på Verian till Expressen.
Men herregud, du måste förstå lille vän, att dessa lågbegåvade människor från banjoland som röstar på SDär just det, lågbegåvade
Det är en blandning. Men att SD även drar till sig epa-raggare och annat löst WT-folk är väl inte så märkligt. På samma vis som vänsterpartiet får kommunisternas röster, trots att vänsterpartiet inte är kommunister (längre). Jag är varken lågbegåvad eller lågutbildad. Jag har däremot varit starkt emot invandring under de senaste 15 åren och SD är det enda parti som överhuvudtaget motsatt sig detta. Både vänsterblocket och Reinfeldtregeringen lämnade våra gränser vidöppna. Menar du att SD-väljare helt plötsligt ska börja lita på att M eller S stänger gränserna och påbörjar en reglerad återvandring? Enda orsaken till att de svängt i frågan är på grund av SD och de 20% som röstar SD. För bara fem år sedan blev man stämplad som rasist om man ifrågasatte de löften om guld och gröna skogar som skulle följa MENA-invandring och mångkultur. Vad hände istället? SD lyckades förutspå utvecklingen och försökte sätta stopp i tid. Ni andra stack huvudet i sanden.