2024-05-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag kan ärligt säga att jag övervägt att rösta SD men att det blivit FÖR mycket bajs senaste tiden.
Så oseriöst.
Och du tycker att Andersson och resten av vänstern är seriösa? Minnet är kort hos svenskarna och alla har glömt när tanten grät krokodiltårar i riksdagen t,ex. Skulle kunna stå metervis med skit om mygel som förekommit i alla år. Sossarna är värst. Sen kan jag tycka att TV4 är oseriösa och skamliga överlag.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-27 kl. 17:27.
Citera
2024-05-27, 17:27
Avstängd
Grontarskonts avatar
Påverkar inte SDs kärnväljare men mer troligt Tidöavtalet på sikt!

Säg tex att Liberalerna går dåligt och får mindre än 4 %, då kommer det att börja tjafsas ordenligt!

Nyval på gång?
Citera
2024-05-27, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/
Expressen borde oroa sig mer för förtroendet för dem istället! Liberala skittidningar överlever enbart med presstödet...
Citera
2024-05-27, 17:35
Medlem
Folketstempels avatar
7% sossar har ännu mindre förtroende för JÅ än i förra mätningen.
Vem fan bryr sig om falsk statistik som detta i sin rena praktik...
Citera
2024-05-27, 17:41
Medlem
Enligt Expressen, ja.

Till skillnad från andra partier så verkar SD-väljare i hög utsträckning fortsätta rösta SD oavsett motgångar. Det beror troligtvis på att många ser igenom den smutskastning som pågått i 20 år. De flesta som röstar SD har aktivt sökt sig dit, trots att media och samhälle har förtryckt även väljarna. Jag har svårt att se varför de övriga partiernas smutskastning skulle ha effekt nu, när den inte haft det innan.

Jag kommer rösta SD och påståenden om trollfabriker rör mig inte i ryggen. Jag har fullt förtroende fortfarande. Socialdemokraternas konstanta flöde av lögner äcklar mig däremot. Det kanske vore något för TV4 att granska härnäst.
Citera
2024-05-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är bara bland kärnväljare hos L, M och KD förtroendet sjunkit. Spelar absolut ingen roll för något valresultat eller på annat sätt, mer än att det går att göra en rubrik på.

Han är fortfarande den partiledare som har störst förtroende av alla vid sidan av statsministern och den förra statsministern.

Hörde det på radion idag, tänkte inte rösta i EU valet men bara för att stötta så ska jag rösta på SD.
Citera
2024-05-27, 17:44
Medlem
Dessa opinoinsmätningar är värdelösa och säger ingenting. Så har det visats sig historiskt och framförallt när det kommer till SD. Väldigt vanligt att folk inte vågar utrycka sympati för SD pga alla häxjakter och stämplar.

Den generella känslan är att folk som sympatiserar med SD snarare sympatiserar ännu mer nu efter den uppenbara smutskastningen.
Citera
2024-05-27, 17:46
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/

Citat:
SÅ GJORDES MÄTNINGEN
Undersökningsperiod: 20-23 maj 2024.

Målgrupp: Allmänheten 18-84 år.

Fråga: Hur stort förtroende har du för respektive partiledare?

Svarsalternativ: Mycket litet förtroende, ganska litet förtroende, varken eller, ganska stort förtroende, mycket stort förtroende, vet ej.

Antal genomförda intervjuer: 1 071.

Metod och urval: Webbintervjuer i Verians slumpmässigt rekryterade panel, Sifo-panelen.

Beställare: Expressen.

Socialdemokraternas tentanklar är i arbete
Citera
2024-05-27, 17:53
Medlem
Zloths avatar
Totalt ointressant mätning.

Citat:
Det tydligaste tappet sker bland regeringens väljare, vilket kan skapa bekymmer för Ulf Kristersson, säger Per Söderpalm, opinionsansvarig på Verian till Expressen.

Vem bryr sig om deras åsikter?
Citera
2024-05-27, 17:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
99%? 100% skulle jag säga. Vaknade förkyld imorse. Garanterat smittad av invandrare. Åker aldrig spårvagn igen!

Hahah, humor.
Ärligt talat, finns säkert flera problem som inte är invandrar relaterade, men kan inte komma på något just nu. Har du något på lager?
Citera
2024-05-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Men herregud, du måste förstå lille vän, att dessa lågbegåvade människor från banjoland som röstar på SDär just det, lågbegåvade

Det är en blandning. Men att SD även drar till sig epa-raggare och annat löst WT-folk är väl inte så märkligt. På samma vis som vänsterpartiet får kommunisternas röster, trots att vänsterpartiet inte är kommunister (längre). Jag är varken lågbegåvad eller lågutbildad. Jag har däremot varit starkt emot invandring under de senaste 15 åren och SD är det enda parti som överhuvudtaget motsatt sig detta. Både vänsterblocket och Reinfeldtregeringen lämnade våra gränser vidöppna. Menar du att SD-väljare helt plötsligt ska börja lita på att M eller S stänger gränserna och påbörjar en reglerad återvandring? Enda orsaken till att de svängt i frågan är på grund av SD och de 20% som röstar SD. För bara fem år sedan blev man stämplad som rasist om man ifrågasatte de löften om guld och gröna skogar som skulle följa MENA-invandring och mångkultur. Vad hände istället? SD lyckades förutspå utvecklingen och försökte sätta stopp i tid. Ni andra stack huvudet i sanden.
Citera
2024-05-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vi har inte presidentval men vem röstar på ett parti där deras ledare inte passar som president ? Inte jag.
Förmodligen inte dom som röstar SD som tappat förtroende utan övriga som troligtvis röstar på annat parti så påverkar inte valet i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in