2024-05-27, 02:44
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Drömmer fortfarande om att vi ska plocka in Ishak och Adegbenro till sommaren.

Vilken galen offensiv bredd och spets vi hade haft på plan och bänk. En med sex månader kvar på kontraktet och en med 12. Totalkostnad inklusive signon på kanske 20-25? Ett skämt.

Musa ut och Haris slutar om ett par månader för balans i storlek på trupp och lönekuvert. Detta är typ allt jag vill se hända i sommar.

Defensivt är vi redan bäst i Allsvenskan. Witry vore en offensiv bonus.

Jag vill också gärna ha in Witry, men jag börjar tvivla på att Bosse och K&T är så intresserade. Dels har de inte svarat på hans inviter (åtminstone inte så vitt jag vet) och dessutom verkar de väldigt nöjda med Piotr Johansson.

Haris kommer sluta efter denna säsong, tror redan det är bestämt. Musa ryktas kommer lånas ut, sannolikt till sin gamla klubb i Azerbajdzjan. Vilket väl låter rimligt. Förmodar att han kommer säljas när han fått några matcher i sig för som det är nu lär han inte inbringa några pengar.

Visst man kan ju drömma om att Ishak och Adegbenro kommer. Omöjligt är det inte, men jag tror inte det. Men jag hoppas jag har fel.

Ska man drömma om att få in en väldigt skicklig anfallare så varför inte Michael Olunga? Han är 30 år och har ju uttalat att han vill avsluta karriären i Djurgården.

(Nä, jag tror inte heller det är sannolikt att Olunga kommer skriva på för Djurgården, åtminstone inte de närmsta åren. Tyvärr. )
2024-05-27, 06:53
Medlem
eternussermos avatar
Ser inte att det pratats om supertalangen och anfallaren elohim kabore från Asec Mimosa som troligen kommer ansluta till bajen efter säsongen.

]https://x.com/allsvenskasilly/status/1768626810147811813?t=bUWx0Iz3Sk9l6tDAh2oaRw&s=19
2024-05-27, 08:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ser inte att det pratats om supertalangen och anfallaren elohim kabore från Asec Mimosa som troligen kommer ansluta till bajen efter säsongen.

]https://x.com/allsvenskasilly/status/1768626810147811813?t=bUWx0Iz3Sk9l6tDAh2oaRw&s=19
Finns så klart mycket pengar att tjäna på att hämta talanger från Afrika, men ingen klubb som gör det ska egentligen säga ett skit om Universal härvan.
2024-05-27, 09:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns så klart mycket pengar att tjäna på att hämta talanger från Afrika, men ingen klubb som gör det ska egentligen säga ett skit om Universal härvan.
Vilket puckat påstående…

Hur är det att värva från Sydamerika eller Asien? Eller gäller det bara Afrika?

Hammarby har varit en kanonklubb för samtliga afrikaner vi haft, oavsett om det inte blev mer än HTFF för några av dem.
Har personligen pratat med flera av dem efter att dom lämnat och alla har varit supernöjda med hur Hammarby hjälpt dom både sportsligt och socialt.

Men du kanske sitter på mer info eller menar att man inte skall få värva talanger över huvudtaget?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-05-27 kl. 09:40.
2024-05-27, 10:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vilket puckat påstående…

Hur är det att värva från Sydamerika eller Asien? Eller gäller det bara Afrika?

Hammarby har varit en kanonklubb för samtliga afrikaner vi haft, oavsett om det inte blev mer än HTFF för några av dem.
Har personligen pratat med flera av dem efter att dom lämnat och alla har varit supernöjda med hur Hammarby hjälpt dom både sportsligt och socialt.

Men du kanske sitter på mer info eller menar att man inte skall få värva talanger över huvudtaget?
Du är som vanligt helt jävla borta. Det finns korruption överallt, men vad som händer i afrikansk fotboll saknar motstycke. Tror du det är en tillfällighet att det är just afrikanska spelare som landar i svenska division 2/3 klubbar? Retard.
2024-05-27, 10:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Vad arg du verkar
2024-05-27, 10:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vad arg du verkar
Jag tycker inte om hycklare.
2024-05-27, 10:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag tycker inte om hycklare.
Men det är väl inga kända kriminella kopplingar i firman vi handlar med?
2024-05-27, 10:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Men det är väl inga kända kriminella kopplingar i firman vi handlar med?
Nej, det är afrikanska krigsherrar istället.
2024-05-27, 10:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Nej, det är afrikanska krigsherrar istället.
Intressant, har du mer kött på benen i vårt fall? Tipsa kvällsblaskorna så kan du tjäna en slant!
2024-05-27, 11:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Intressant, har du mer kött på benen i vårt fall? Tipsa kvällsblaskorna så kan du tjäna en slant!
Du tycks inte förstå, så låt mig vara tydlig; Jag kritiserar inte det faktum att ni värvar spelare från Afrika, utan mitt problem är helt och hållet kopplat till det faktum att ni fått för er att ni kan kasta enorma mängder skit på oss för vår tidigare koppling till Universal när ni själva värvar spelare från Afrika där det Universal anklagades för är en så liten petitess att det inte ens registreras på radarn.
2024-05-27, 11:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Du tycks inte förstå, så låt mig vara tydlig; Jag kritiserar inte det faktum att ni värvar spelare från Afrika, utan mitt problem är helt och hållet kopplat till det faktum att ni fått för er att ni kan kasta enorma mängder skit på oss för vår tidigare koppling till Universal när ni själva värvar spelare från Afrika där det Universal anklagades för är en så liten petitess att det inte ens registreras på radarn.
Vad jag vet har t.ex Elfenbenskusten där vi värvat flera spelare från inget krig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in