2024-05-27, 21:35
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Förstår inte hur folk kan vara förvånade över trollhistorien.

Det som förvånar är väl att de inte hittade mer! Jag kanske är fördomsfull men jag trodde verkligen att det skulle finnas något med lite mer stuns.

Nej, det är nog rimligt att anta att de flesta partier har liknande bagage. Eller värre.
Citera
2024-05-27, 21:48
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det som förvånar är väl att de inte hittade mer! Jag kanske är fördomsfull men jag trodde verkligen att det skulle finnas något med lite mer stuns.

Nej, det är nog rimligt att anta att de flesta partier har liknande bagage. Eller värre.

Det JAG önskat att de hittat är organisationen av alla tusentals trollkonton Sd har på Twitter som i princip har förstört appen. De är man ju relativt trött på.
Citera
2024-05-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag håller fullständigt med fredochfrid.

Alldeles självklart att Sd tappar stort i förtroende efter troll-skandalen. Var så sjukt pinsamt att se hur Sd-personal betedde sig i dokumentären och även efteråt där de inte bett om ursäkt.

För att reparera situationen kör man Trump-style genom att förneka allt och skylla ifrån sig och det gillar inte allmänheten. Tror inte alt-right-stuket funkar bra på andra grupper än killar under 23 i Sverige.

Att Sd förlorar många röster i EU-valet vågar jag inte gissa men skandalen har iaf inte gjort att de vunnit några nya.

Denna video kanske får dig att nyansera dina åsikter lite? https://m.youtube.com/watch?v=1H2ZZMmUtJI&pp=ygUPaGVucmlrIGrDtm5zc29u

Bara ett handplock av metoder som är mer odemokratiska från S:
De har full kontroll på facket och får betalt av medlemmarna
De bedriver lotteri som har fördelar gentemot andra spelbolag
De har skickat ut mass-SMS till muslimer innan val
De ser till att SVT håller sig vänstervridna samt tvingar alla att betala för det genom skatt
De ger extrema summor pengar till tidningar varav majoriteten är vänster
Även de, likt SD, har konton som de postat satir på

Kan skriva en handfull eller tre mer exempel på ofattbart odemokratiska metoder S använder sig utav. Återigen, jag påstår inte att SD är änglar, men med lite perspektiv så blir det ju uppenbart att S är korrupta. Om du föreställer dig att SD hade gjort samtliga punkter jag skrev, visst fan hade du, Expressen, och TV4 gått i taket och skrivit i decennier om dessa odemokratiska nazistmetoder?

Jag försöker inte vinna något argument, påstå att SD är fantastiska, att du ska sluta sympatisera med vänsterideologier. Jag ber er enbart om lite perspektiv på det hela.
Citera
2024-05-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det står ju att det är främst väljare från regeringspartierna som har tappat förtroendet för Åkesson.

Vem bryr sig om dessa? Nästan samtliga är säkert kvinnor också. Då bryr vi oss ännu mindre.
En sann SD-väljare! Förstår inte att övriga TIDÖ-partiernas väljare måste ha i vart fall lite förtroende för JÅ. Det blir svårt att samarbeta med SD annars. Och som en sann SD-väljare också kvinnofientlig… Blir svårt att bli ett stort parti om man föraktar och talar nedsättande om drygt halva svenska befolkningen. Incel?
Citera
2024-05-27, 21:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Denna video kanske får dig att nyansera dina åsikter lite? https://m.youtube.com/watch?v=1H2ZZMmUtJI&pp=ygUPaGVucmlrIGrDtm5zc29u

Bara ett handplock av metoder som är mer odemokratiska från S:
De har full kontroll på facket och får betalt av medlemmarna
De bedriver lotteri som har fördelar gentemot andra spelbolag
De har skickat ut mass-SMS till muslimer innan val
De ser till att SVT håller sig vänstervridna samt tvingar alla att betala för det genom skatt
De ger extrema summor pengar till tidningar varav majoriteten är vänster
Även de, likt SD, har konton som de postat satir på

Kan skriva en handfull eller tre mer exempel på ofattbart odemokratiska metoder S använder sig utav. Återigen, jag påstår inte att SD är änglar, men med lite perspektiv så blir det ju uppenbart att S är korrupta. Om du föreställer dig att SD hade gjort samtliga punkter jag skrev, visst fan hade du, Expressen, och TV4 gått i taket och skrivit i decennier om dessa odemokratiska nazistmetoder?

Jag försöker inte vinna något argument, påstå att SD är fantastiska, att du ska sluta sympatisera med vänsterideologier. Jag ber er enbart om lite perspektiv på det hela.

Du försöker argumentera genom att skälla på fina S som inte ens är inblandade. Det är Trump-metoden jag varnade för, inte många går på det.

Tråden handlar om SD's trollskandal och hur det har påverkat Åkessons och SD's förtroende hos allmänheten.

Sd-anhängare har varit så stolta för att Åkesson kämpat sig upp i förtroendemätningarna genom åren och denna skandalen, och tror jag, hur Sd har hanterat densamma, har tyvärr fått Sd att rasa med 7%.

Sen kan man diskutera om det är speciellt viktigt om folk som inte röstar på Sd har förtroende för Åkesson. Men tro mig, skandalen har INTE varit nyttig för förtroendet.
Senast redigerad av greta75 2024-05-27 kl. 22:01.
Citera
2024-05-27, 21:55
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ändå imponerade hur pass mycket de lyckas mjölka detta, det har gått snart en månad och det är fortsatt dagliga rubriker om en och samma nyhet.

Fel. Det har ploppat upp nya pinsamheter som med säkerhet bidrar till förtroendekrisen och det verkar inte vara slut. Man får leta sig ner till Monas toblerone för att hitta samma dynamik.
Den första nyheten var ju att SD tack vare dold kamera avslöjas med något partiledningen upprepat förnekat: SD har en partistödd trollarmé.
Den andra nyheten var att partiledningen förnekade och förringade det som uppenbart sas i inspelningar: man har en trollarmé. Partiledningen pratar om påverkansoperation (inte från sina troll alltså utan att de avslöjats), Jimmie går till full attack och kallar de hemliga trollkontonas verksamhet för satir.
Den tredje nyheten var att SD använder partistödet (skattepengar) för att avlöna personalen som rattar en massa nättroll på partiets kommunikationsavdelning.
Den fjärde nyheten var att de små trollen även gett sig på Tidökollegorna och därmed brutit mot Tidöavtalet. Tidökollegorna uppskattade inte satiren.
Den femte nyheten var att partiledningen vid närmare eftertanke var stolt över sin nu mer officiellt erkända trollarmé. Jimmie påpekar att SD inte har något att skämmas för.
Den sjätte nyheten var att SD:s nu offentliga trollarmé enligt Jimmie var nödvändig för partiet eftersom den drev frågor som man inte ville ha officiell avsändare på, för då skulle folk automatiskt rygga.
Den sjunde nyheten var att SD:s medarbetare på trollfabriken skulle gå en kurs i hur man beter sig respektfullt mot partiets samarbetspartners i Tidöavtalet. Den uppförande kod som är inskrivet i avtalet alltså, men som partiets medarbetare fullständigt raderat.
Den åttonde nyheten var att medarbetarnas mentala uppgradering och nufunna folkvett firades i bösta studentstiln med utspark, bubbel och tårta.
Den nionde - eller kanske tionde - nyheten är att Jimmies förtroende nu sjunker med hastigheten hos en gråsten i fritt fall.
Citera
2024-05-27, 21:57
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
"Väljarnas förtroende". De ända som behöver ha förtroende för Jimmie är hans väljare eller de som röstar på SD. Om en massa andra väljare har förtroende för honom eller inte spelar som sagt inte speciellt stor roll. Får vi anta här att det är en massa personer som aldrig skulle rösta på SD ändå som nu har ännu mindre förtroende för honom. Så ingen jävla skillnad i slutändan. Oklart från undersökningen vem eller vilka de är som har minskat förtroende för honom mer än den väldigt diffusa och generella gruppen med "väljarna".

I slutändan är ändå förtroendet för JÅ/SD större än deras stöd och högre än för 2/3 av de andra partiledarna. Hellden, Demirok, Pehrson och Lind kommer aldrig komma upp i samma nivå av stöd som JÅ har. Men det är inga kritiska artiklar om det. De kan bara drömma om att ha samma stöd som JÅ.

Tittar vi ändå på listan i Expressen så har alla partiledare större eller mycket större förtroende än de har väljarstöd. Så alla gillar alla eller något. Men samtidigt så har extremt stora delar av väljarkåren i praktiken befintligt förtroende för C, MP och L. De partierna är ju helt körda på närmast alla plan.

Hur nästan hälften av väljarkåren har stöd för Magda är dock lite förvånande. Men det är väl de egna väljarna plus några utav de andra som idogt över på att göra handhjärtan.

Har alltid tyckt dessa undersökningar är lustiga. Jag har typ förtroende för alla partiledare, det är väl ganska duktiga människor i största allmänhet.

Men jag tror att du skall se det som att det är bra att folk som röstar på ditt parti SAMT de som kan tänkas rösta på Sd i framtiden har förtroende för Åkesson. Resten är skitsamma.
Citera
2024-05-27, 22:01
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Jag håller fullständigt med fredochfrid.

Alldeles självklart att Sd tappar stort i förtroende efter troll-skandalen. Var så sjukt pinsamt att se hur Sd-personal betedde sig i dokumentären och även efteråt där de inte bett om ursäkt.

För att reparera situationen kör man Trump-style genom att förneka allt och skylla ifrån sig och det gillar inte allmänheten. Tror inte alt-right-stuket funkar bra på andra grupper än killar under 23 i Sverige.

Att Sd förlorar många röster i EU-valet vågar jag inte tro på men skandalen har iaf inte gjort att de vunnit några nya.
Vilken skandal?
Citera
2024-05-27, 22:01
Medlem
Citat:
Du försöker argumentera genom att skälla på fina S som inte ens är inblandade. Det är Trump-metoden jag varnade för, inte många går på det.

Tråden handlar om SD's trollskandal och hur det har påverkat Åkessons och SD's förtroende hos allmänheten.

Sd-anhängare har varit så stolta för att Åkesson kämpat sig upp i förtroende mätningarna genom åren och denna skandalen, och tror jag, hur Sd har hanterat densamma, har tyvärr fått fått Sd att rasa med 7%.

Sen kan man diskutera om det är speciellt viktigt om folk som inte röstar på Sd har förtroende för Åkesson. Men tro mig, skandalen har INTE varit nyttig för förtroendet.

Ok, åter till ämnet då, efter som dina Sosse-metoder inte tillåter dig att bemöta någon typ av kritik.

Kan du skriva exakt vad SD postat som är ohederligt enligt dig?
Citera
2024-05-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle

Anta att denna attack inför EU-valet varit planerad i år och detta var det absolut värsta de kunde hitta, säger en hel del.

Nu kompenserade media och oppositionen genom att blåsa upp det till orimliga proportioner, antagligen på bekostnad av ytterligare polarisering.

Sen råder det väl generellt lite inflation i mediahetsen kring SD, grejer är inte längre "oproffsigt" utan det är Adolf Hitlers ande själv som stigit ur graven och knappat på tangentborden.
Citera
2024-05-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Enligt Expressen har Förtroendet för SD ledaren gått ner dramatiskt.

Har vänsterslöddret på TV4 lyckats med sin kupp m a o? SD får inte tillåtas att bli stora i EU valet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/
Media missar aldrig en möjlighet att göra rubriker som är negativa för SD.

Så förutsägbart.
Citera
2024-05-27, 22:04
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Fel. Det har ploppat upp nya pinsamheter som med säkerhet bidrar till förtroendekrisen och det verkar inte vara slut. Man får leta sig ner till Monas toblerone för att hitta samma dynamik.
Den första nyheten var ju att SD tack vare dold kamera avslöjas med något partiledningen upprepat förnekat: SD har en partistödd trollarmé.
Den andra nyheten var att partiledningen förnekade och förringade det som uppenbart sas i inspelningar: man har en trollarmé. Partiledningen pratar om påverkansoperation (inte från sina troll alltså utan att de avslöjats), Jimmie går till full attack och kallar de hemliga trollkontonas verksamhet för satir.
Den tredje nyheten var att SD använder partistödet (skattepengar) för att avlöna personalen som rattar en massa nättroll på partiets kommunikationsavdelning.
Den fjärde nyheten var att de små trollen även gett sig på Tidökollegorna och därmed brutit mot Tidöavtalet. Tidökollegorna uppskattade inte satiren.
Den femte nyheten var att partiledningen vid närmare eftertanke var stolt över sin nu mer officiellt erkända trollarmé. Jimmie påpekar att SD inte har något att skämmas för.
Den sjätte nyheten var att SD:s nu offentliga trollarmé enligt Jimmie var nödvändig för partiet eftersom den drev frågor som man inte ville ha officiell avsändare på, för då skulle folk automatiskt rygga.
Den sjunde nyheten var att SD:s medarbetare på trollfabriken skulle gå en kurs i hur man beter sig respektfullt mot partiets samarbetspartners i Tidöavtalet. Den uppförande kod som är inskrivet i avtalet alltså, men som partiets medarbetare fullständigt raderat.
Den åttonde nyheten var att medarbetarnas mentala uppgradering och nufunna folkvett firades i bösta studentstiln med utspark, bubbel och tårta.
Den nionde - eller kanske tionde - nyheten är att Jimmies förtroende nu sjunker med hastigheten hos en gråsten i fritt fall.

Väldigt bra sammanfattat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in