2024-05-27, 19:33
Medlem
isgetens avatar
Åh nu börjar sommargäddorna dras upp. Med shorts och skjortor i tapetmönster. Det som är bra med skinkryttarna är att träff är bokad inom en kvart, oftast fortare. Dumpen AB borde lägga mer krut på skinkryttarna. Det är säkra kort om man uttrycker sig så.
Citera
2024-05-27, 19:36
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
422 kunde hade en lukrativ och lovande karriär framför sig vid de riktigt mustiga köttgrytorna. Att ta sig dit gör man inte på en kvart direkt.

Ska bli spännande och se om hans fackliga chefskompisar skyddar honom i hemlighet eller om han blir persona non grata. Något säger mig att han får en position nånstans i skymundan.

Tycker Unionen slängde honom under bussen rätt duktigt. Att han blir utköpt är nog ingen vild gissning. Hans fackliga karriär är över.

Polisanmäld också. Oklart för vad.

https://via.tt.se/pressmeddelande/3492941/unionen-pausar-2e-vice-ordforandes-uppdrag?publisherId=20109&lang=sv
Citera
2024-05-27, 19:37
Medlem
RollAWillSaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hur går snacket bland kollegor? Såg en kommentar på Dumpen där hans kollega pratar om att han möjligtvis kunde uppfattas som lite gubbsjuk (&#129326 ibland men att detta kom som en chock.

Folk är arga och vill komma åt honom, men han är som borta: svarar inte på samtal och verkat trillat av världen någonstans i jordens omloppsbana. Mycket prat om hur störd han är. Men det är lika mycket prat om hur han upplevdes. Visst att han var gubbsjuk, det visste alla i hela branschen, men inte gubbsjuk så som en pedofil. Så här på efterkälken så börjar många, jag också, se vissa situationer i nytt ljus. T.ex. varför han var så haj på att alltid få med sig nya provanställda kvinnor i hans bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sjukt att sexdriften kan vara så snedvriden att man avviker ifrån sin övervakade rutt och drar iväg med en stor jäkla betongbil för att få ha sex i den. Vettet verkar ha flugit och farit sin kos på flera plan när fiskaren dök upp. Fascinerande!

Ingen fattar vad som måste föregåtts i huvudet på honom när han valde att söka upp den fiktiva tjejen i företagsbilen. Jävla inbilska idiot!
Citera
2024-05-27, 19:52
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
422 kunde haft en lukrativ och lovande karriär framför sig vid de riktigt mustiga köttgrytorna. Att ta sig dit gör man inte på en kvart direkt.

Ska bli spännande och se om hans fackliga chefskompisar skyddar honom i hemlighet eller om han blir persona non grata. Något säger mig att han får en position nånstans i skymundan.
Utfallet blev att han är avstängd/utköpt/kickad och polisanmäld (för vad vet jag inte..).

Äntligen en gädda med stort socialt fall, minns 375 som också hade det bra ställt innan han blev uthängd.
Citera
2024-05-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lievris
Tack! Har letat efter en länk i två veckor nu.
https://t.me/+DvvxgjgJKc40ZTE0

Det var så lite så, välkommen in i värmen!
Citera
2024-05-27, 20:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollAWillSave
Folk är arga och vill komma åt honom, men han är som borta: svarar inte på samtal och verkat trillat av världen någonstans i jordens omloppsbana. Mycket prat om hur störd han är. Men det är lika mycket prat om hur han upplevdes. Visst att han var gubbsjuk, det visste alla i hela branschen, men inte gubbsjuk så som en pedofil. Så här på efterkälken så börjar många, jag också, se vissa situationer i nytt ljus. T.ex. varför han var så haj på att alltid få med sig nya provanställda kvinnor i hans bil.

Ingen fattar vad som måste föregåtts i huvudet på honom när han valde att söka upp den fiktiva tjejen i företagsbilen. Jävla inbilska idiot!

Vet du, när jag såg filmen där han han satt i bilen och pratade kände jag så mycket igen denna typ av man…en kollega man helst inte tar en AW med, en gubbe av sorten vit medelålders man som drar lite olämpliga skämt i fikarummen och gärna inte klarar av att ha en kvinnlig chef.

Av denna sort ska det alltid finnas minst en av på alla större arbetsplatser man varit i kontakt med…hoppas ni kollegor också får stöd nu och kan prata om det som hänt ❤️
Citera
2024-05-27, 20:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
422. Unionen!!

Bra val av låt. ”Vad gör jag nu?”
https://youtu.be/6u3xKil2weE?feature=shared

Det var ett gädd-anthem som heter duga! Ja, det gäller att veta var gränsen går ...

Och kunna säga ifrån!
Citera
2024-05-27, 20:08
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollAWillSave
Folk är arga och vill komma åt honom, men han är som borta: svarar inte på samtal och verkat trillat av världen någonstans i jordens omloppsbana.

Är det grannen med den 20 åriga dottern som är lite argsint och vill ställa några frågor?
Citera
Medlem
Wikitomtes avatar
Är det bara jag som tycker att #421 skulle kunna liva upp TV-programmet Svenska Truckers?
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Utfallet blev att han är avstängd/utköpt/kickad och polisanmäld (för vad vet jag inte..).

Äntligen en gädda med stort socialt fall, minns 375 som också hade det bra ställt innan han blev uthängd.

Det har ju bara gått timmar sen Unionen fick veta. De lär inte hunnit sparka någon eller ens påbörjat ett ev. avtal för utköp ännu. Jag ger inte mycket för den där polisanmälan heller, men det låter ju extra handlingskraftigt vilket jag antar är syftet.

Jag tror unionen nu bara skyddar unionen. De är tydliga med att de inte kommer kommentera eller svara på några som helst frågor utöver detta handlingskraftiga uttalande. De vill ha locket på nu.
Citera
2024-05-27, 20:14
Medlem
Dom skrivet inte att #422 fått sparken utan dom skriver följande.
”Unionen pausar 2:e vice ordförandes uppdrag”
Citera
2024-05-27, 20:14
Medlem
Citat:
Det har ju bara gått timmar sen Unionen fick veta. De lär inte hunnit sparka någon eller ens påbörjat ett ev. avtal för utköp ännu. Jag ger inte mycket för den där polisanmälan heller, men det låter ju extra handlingskraftigt vilket jag antar är syftet.

Jag tror unionen nu bara skyddar unionen. De är tydliga med att de inte kommer kommentera eller svara på några som helst frågor utöver detta handlingskraftiga uttalande. De vill ha locket på nu.
Vad är det för frågor du menar att dom ska kunna svara på en söndagkväll, bara timmar efter dom fått reda på en sån här sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in