Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Tvivlade på deras äkthet? Kan du citera någon så det blir lite kontext?
Ni var flera som hade svårt att ta till er att bilderna verkligen skulle vara äkta och från NASA. Det var inte förens ni fick direkta länkar till NASAs hemsida som ni slutade ifrågasätta det. Du var ju här då, så det minns du säkert om du anstränger dig lite. Annars är det bara gå bak och läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Men hur tycker du landarmen borde se ut?
Den nya ser lite mer rimlig ut i mina amatörögon. Jag tycker det verkar som att utvecklingen har gått lite framåt på så sätt att de har skippat tejpen den här gången. Däremot verkar de inte riktigt ha samma avancerade teknik som då eftersom de behöver tanka månlandaren i omloppsbanan 8 gånger (minst) för att kunna ta sig dit. Det måste verkligen ha varit magiskt tejp.
Och nej att programmets målsättning i sin helhet ser lite annorlunda ut nu än då, ursäktar inte den enorma skillnaden i komplexiteten att ta sig dit. Sättet att ta sig dit borde inte skilja så mycket som det gör om det nu var möjligt att ta sig dit så "enkelt" förr.
Försök kom med svar istället för att bara ställa dumma frågor. Att du dessutom sitter och ljuger om hur reaktionen var när bilderna representerades är bara löjligt. Jag har ju precis läst allt.