2024-05-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det finns många nyanser av grått i det hela. Du tycks bara se det i svart eller vitt.

Om NATO levererar utrustning som används till att anfalla Ryssland direkt är det som att NATO själva invaderar Ryssland.
Det är väl okej i sig men man får då räkna med att framförallt tyska fabriker blir utslagna eftersom även det plötsligt blir okej.
Det blir en eskalering av kriget till ett världskrig.

Personligen tror jag bara det är tomt prat från NATO. Ingen vill ha ett storkrig.

Så Kina, Iran och Nordkorea lgger i Krig emot Ukraina med andra ord?
Citera
2024-05-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Det spelar förövrigt jävligt liten roll vad folk i tråden anses vara rätt. Era, och mina, åsikter i den här frågan betyder inte ett piss. Det enda relevanta är hur Ryssland ser på det eftersom det är de som kommer svara på att NATO-vapen sätts in mot deras territorium.

Eller tror ni på fullaste allvar att Putin kommer tänka ”Ojdå, det här blev inte som jag trodde, jag hade fel” och avsluta kriget?

Självklart kommer Ryssland att tolka det som ett angrepp från NATO ifall de blir attackerade med NATO-vapen, alldeles oavsett de blir beskjutna av Ukrainska styrkor eller NATO-styrkor.

Jag tror inte Ryssland vågar förklara krig emot ett enda NATO land.
Citera
2024-05-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Att spränga oljeraffinanderi långt in i Ryssland med drönare och misiler är att försvara sig påstår du?

Man slår ut Rysslands förmåga att finansiera sitt krig samt förhindrar dem att få fram bränsle till sina tanks och andra fordon. Så ja, det är att försvara sig.
Citera
2024-05-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Putin kommer säkert lägga en doktrin att om utländska vapen används i Ryssland så kommer Ryssland attackera de sätena där dessa tillverkas och då blir det jävligt farligt.

Ryssarna bedriver redan sabotage i världen emot olika mål.
Citera
2024-05-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Vi har snart ett tredje världskrig, sjukt hur det eskalerar hela tiden. De som öht nämner ordet fred blir canclade, krigshetsen genomsyrar allt.

Fred blir det när Ryssland lämnar alla Ukrainska områden.
Citera
2024-05-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemh
Så när Ryssland säger att de är redo att diskutera fred, vill amerikanerna tillåta Ukraina att attackera Ryssland?.
Man måste väl ändå vara bra dum i huvudet om man inte ser att amerikanerna vill att världen ska brinna. Det bör vara uppenbart vem fienden är för alla med ett IQ över 60.

De vill inte diskutera fred utan vapenvila. Gissa varför.
Citera
2024-05-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Nato ska vara glada så länge Kina inte ger sig in i kriget, väst har inte de enorma lagerna av ammunition etc. som kommunistländerna besitter.

Kina med en militär som är lika kvalitetsstämplad som valfri kinderäggleksak och som har utrustning som faller samman i sådan omfattning att alla länder som gjort affärer med dom har slutat köpa deras militära skräp? Kina som är helt beroende av NATO länder för att inte kollapsa ekonomiskt? Det Kina?
Citera
2024-05-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Gäller samma villkor när det gäller Israel och Palestina? Ska Hamas vilkor gälla då eller?

Hamas startade kriget emot Israel, har du missat det?
Citera
2024-05-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Låst artikel. Citera gärna, tack.

Vita Huset måste godkänna det. Kongressen tillåter det men det är vita huset som har sista ordet.
Citera
2024-05-27, 17:00
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kina med en militär som är lika kvalitetsstämplad som valfri kinderäggleksak och som har utrustning som faller samman i sådan omfattning att alla länder som gjort affärer med dom har slutat köpa deras militära skräp? Kina som är helt beroende av NATO länder för att inte kollapsa ekonomiskt? Det Kina?
Även om Ryssland visade sig vara seklets skämt så ska vi inte underskatta Kina. Jag har sedan länge sett Kina som ett större hot än RU
Citera
2024-05-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Även om Ryssland visade sig vara seklets skämt så ska vi inte underskatta Kina. Jag har sedan länge sett Kina som ett större hot än RU

Det aknske dom var innan deras ekonomi började braka samman. Men nu är dom det inte, sanktioner kommer knäcka kina totalt. Dessutom Är deras militära utrustning totalt värdelös.
Citera
2024-05-27, 17:07
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det aknske dom var innan deras ekonomi började braka samman. Men nu är dom det inte, sanktioner kommer knäcka kina totalt. Dessutom Är deras militära utrustning totalt värdelös.
Jag skulle inte säga att deras militära utrustning är kass. Dongfeng tillverkar rätt så bra prylar om man ska vara ärlig.

Tiderna då kinesiska saker var dåliga är över. Bara titta på bilar som de tillverkar. Bättre kvalitet för bättre valuta än vissa motsvarigheter från Tyskland till exempel. Jag ska inte gå mer på detaljer för att inte flaggas för OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in