2024-05-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Han är ganska sexig men det är nog för att han är lite feminin.

L och A är kurviga, R och E är slanka.

Nej de är feta. Det är inte alls samma sak.
Citera
2024-05-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du kan och ska aldrig dra såna slutsatser. Du behöver bara hänga med i aktuella nyheter för att känna till skandal efter skandal inom tex elitidrott, ryttare och hästtränare som ”inte har råd med” skandaler och ändå åker fast för djurmisshandel som pågått i flera år i takt med deras internationella karriär. Tränare inom kampsport och gymnastik som inte har råd att hängas ut som sadister och våldtäktsmän som varit just det i 20 år, mitt i rampljuset. Ingen av oss vet vad som hänt under inspelningen, håll det där. Hitta inte på falska premisser som inte, aldrig existerar inom någon organisation, på någon arbetsplats. Såna här saker kan hända överallt, det händer överallt att övergrepp tystas ner.

Du KAN och SKA inte heller dra slutsatser då du inte var på plats. Punkt. Jag skrev aldrig att det var så utan spekulerar.
Orkar inte läsa vidare av ditt dramatiska halmstrå-argument.
Citera
2024-05-27, 16:27
Avslutad
Snacka om att jag försummar det jag ska göra egentligen idag, det här är så sjukt med SVT att jag inte kan låta bli att kolla vad som händer. Cred till flera journalister som håller SVT ansvariga nu och inte lägger allt på tittarna, och som även vågar påpeka att det faktiskt är en offentlig person, en annan programledare som spridit ryktet.
SVT har nu lagt ut en kommentar som är en PR-katastrof för Public Service. Vänta, är den redan borttagen? Lol.
På omoss.svt.se låg den. Där vägrar de specificera vad som hänt, vägrar att dementera Edvin Törnbloms anklagelse (som handlade om alla män i GVFÖ, eftersom han inte namngav någon) men i sig var en grov anklagelse om något som hade varit ett solklart brott om det var sant. Vet inte ens om det är lagligt att återge vad han säger i podden. Men det var så explicit att det inte borde vara några problem att dementera det. Men SVT framställer det som att vad som än hänt är det bara deltagarnas ansvar, det får de kommunicera själva, SVT behöver inte ta ansvar.
Citera
2024-05-27, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Han är en björn.

Jag trodde björnar var maskulina och vuxna i sättet. Inte som bitchiga fjortisar med låg IQ.
Citera
Avstängd
L symboliserar allt som är fel med den svenska kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
SVT säljer ingen reklam och är inte beroende av tittarsiffror. De får sina pengar av staten.

Public Service har skärt ned på program som inte har höga tittar- eller lyssnarsiffror. Har du helt missat de senaste åren?
Citera
2024-05-27, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Du KAN och SKA inte heller dra slutsatser då du inte var på plats. Punkt. Jag skrev aldrig att det var så utan spekulerar.
Orkar inte läsa vidare av ditt dramatiska halmstrå-argument.

Men ditt pucko, det har jag ju inte gjort! Inte en enda gång har jag anklagat någon i programmet för ett brott. Jag svarar ju hypotetiskt på ditt felaktiga hypotetiska resonemang att det inte kan vara så att SVT skulle mörka ett övergrepp. Jag skrev t.o.m. i det du svarar på att ingen av oss vet vad som hänt och att vi ska hålla det där.
Citera
2024-05-27, 16:32
Medlem
Så skum säsong! Råljummen i 2-3 avsnitt och så börjar det haverera för två par ganska snabbt - först L och J och sedan A och T med råge - för att bli ytterst märkligt i avsnitt 8:

* Vad har hänt mellan L och J?

Jag tror att de båda var på ganska direkt men sedan måste J ha misstolkat hennes goa personlighet för "tuta och kör".

Han verkar ju vara typen som inte kan ta ett nej om en person är trevlig och allmänt najs samtidigt. Kan inte läsa mellan raderna...
Citera
2024-05-27, 16:33
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Anastasia marknadsförde ju sig som en friluftsliv älskande person och det var förmodligen en av anledningarna till att Torsten blev hennes match. Sen visade det sig att hon inte ens orkade med en ordinär skogspromenad! Hon säger sig gått upp så mycket i vikt under pandemin ( vilket jag förstår och hon är definitivt inte den enda som gjorde det ) men det går att gå ner i vikt igen. Anastasia verkar otroligt missnöjd med sitt utseende just nu men väljer att inte göra något åt sin övervikt som hon avskyr! Att ha en partner som tycker illa om sig själv och trycker ner sin egen personal är otroligt krävande. Mästerliga på att ställa frågor så att svaren kan vändas och vridas på till dess att de "får det svar det är ute efter", men inte vill ha. The end, finito, "du tycker alltså att jag är tjock och ful! Man får fan ljuga sig blå, både som kvinna och man.
Man måste ta hänsyn till att Anastasia har diabetes typ 1. Har man kunskap om den sjukdomen så vet man också att viktuppgång/viktnedgång inte kan hanteras lika "enkelt" som för en helt frisk person. Att döma hennes kondis på ett tillfälle, när hon var bakfull (vilket också påverkar en person med diabetes annorlunda än en frisk), är bara fånigt.

Jag kan absolut tänka mig att hon har pushat honom att säga exakt varför han inte blir kär i henne. Vanligt fenomen och ibland ett sorts självskadebeteende.
Citera
2024-05-27, 16:36
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Kurvig betyder just det. Stora bröst och höfter men i övrigt smal. Det betyder alltså INTE lönnfet som så många unga tjejer verkar tro idag.

Kurvor är alltså en kroppstyp. Inte en viktklass.
Vad som definierar kurvigt är väl ändå en fråga om tolkning? Jag har ofta sett fenomenet att män beskriver att de gillar kurviga tjejer, men så visar det sig att de faktiskt menar rejält överviktiga. Varför använder de begreppet kurvig? Troligtvis för att "tjock" anses vara ett skällsord. Beskriver man något man finner attraktivt vill man sällan använda ord som associeras med något fult/dåligt.
Citera
2024-05-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Public Service har skärt ned på program som inte har höga tittar- eller lyssnarsiffror. Har du helt missat de senaste åren?

Skurit ner.

Ja det är möjligt. Men det har ju inte med pengar att göra på samma sätt som det har för reklamkanaler.
Citera
2024-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
L symboliserar allt som är fel med den svenska kvinnan.

Inget fel på varken L eller J, det är matchningen som blev väldigt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in