2024-05-26, 23:24
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Var har jag sagt att 25kr är för mycket? Skulle inte betala en spänn just för att svensk journalistik är urusel dynga. Jag ger hellre samma belopp till en tiggare än att sponsra svensk press.

Och vet du, att jämföra vad de kostar var för sig är totalt ointressant då ingen vid sitt fulla vett skulle betala tusentals kronor i månaden.

Jo det är extremt intressant att väga vad man får mot vad det historiskt kostat om man skulle ha var sak för sig. Lite som det där med CD-skivor jämte Spootify, Deezer mfl (fast den jämförelsen kanske övergår ditt förstånd).
Men sen är ju ordinariepris 199 kr/mån så jämfört med det är det också en stor besparing.
Själv prenumererar jag även på NYT, WSJ för vardera 50 cent i veckan samt HBL premium för 6 € per månad. Jag gillar att stötta bra journalistik helt enkelt, fast det ska vara billigt.
Citera
2024-05-27, 07:14
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jo det är extremt intressant att väga vad man får mot vad det historiskt kostat om man skulle ha var sak för sig. Lite som det där med CD-skivor jämte Spootify, Deezer mfl (fast den jämförelsen kanske övergår ditt förstånd).
Men sen är ju ordinariepris 199 kr/mån så jämfört med det är det också en stor besparing.
Själv prenumererar jag även på NYT, WSJ för vardera 50 cent i veckan samt HBL premium för 6 € per månad. Jag gillar att stötta bra journalistik helt enkelt, fast det ska vara billigt.

”Jag gillar att stötta bra journalistik så jag stöttar DN” Hahahaha, du har ju humor åtminstone.
Citera
2024-05-27, 07:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Känns det jobbigt att ni inte fått ett liknande erbjudande av DN?

Tycker du inte att jag svarar på det i det inlägget du citerar?

Sverigebilden på Youtube är ju gratis... HAHAHAH
Citera
2024-05-27, 07:38
Medlem
DN är annars lätt att få gratis. Säger man upp sin prenumeration kommer snart ett erbjudande om att prova på gratis ett antal månader. När det erbjudandet går ut är bara säga upp och vänta på nästa erbjudande.
Citera
2024-05-27, 09:53
Medlem
I år får Bonnier News Local 260 miljoner kronor i statsstöd. 108 miljoner delas ut till ägarna.

Den politikerköpta pressen. Korrupte Wolodarski med sin agendasättande jornalistik.
Citera
2024-05-27, 10:15
Medlem
DrJolls avatar
Jag brukar ta prenumeration på lokaltidningen och + Allt och betala typ 30 eller 50 kr för 3 månader. Sedan säger jag upp den. Och börjar om igen. Så skulle aldrig betala typ 199 kr i månaden.
Citera
2024-05-27, 15:02
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Tycker du inte att jag svarar på det i det inlägget du citerar?

Sverigebilden på Youtube är ju gratis... HAHAHAH

Nej du svarade inte alls...

"Förra året fick jag DN+Allt, ett direkterbjudande från DN till min e-post, för 25 kr/mån i ett år.
Som jag såklart nappade på. Sen i början av månaden har jag även tillgång till GOTA medias tidningar online. Dock ingår inte PDF:er på någon tidning."

Du trodde TS ljög. Det gjorde han inte.
Då skiftar du fokus. Inte oväntat iofs.

+Allt innebär en rad lokaltidningar Från norr till söder.
Det är det som är grejen med plus allt.
Men du kanske hittar en massa lokala nyheter på youtube.

Sverigebild.
Bonnier local news och Gotamedia härbärgerar både obundna liberala, moderata, socialdemokratiska samt partipolitiskt obundna.
Fast i en del människors värld är det antagligen ingen skillnad.
Citera
2024-05-27, 15:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Nej du svarade inte alls...

"Förra året fick jag DN+Allt, ett direkterbjudande från DN till min e-post, för 25 kr/mån i ett år.
Som jag såklart nappade på. Sen i början av månaden har jag även tillgång till GOTA medias tidningar online. Dock ingår inte PDF:er på någon tidning."

Du trodde TS ljög. Det gjorde han inte.
Då skiftar du fokus. Inte oväntat iofs.

Jag har inte skiftat fokus. Jag får inte svar och ska jag sitta och upprepa frågan då? Jo, egentligen så borde man ju göra det eftersom det är centralt för tråden och dess värde. Det förefaller ju vara bluff.

Att du skriver det här gör ju bara att man tror ännu mer att det är bluff. För detta kontot framstår ganska mycket som ett trollkonto.

Citat:
+Allt innebär en rad lokaltidningar Från norr till söder.
Det är det som är grejen med plus allt.
Men du kanske hittar en massa lokala nyheter på youtube.

Jag får bra med lokala nyheter i Sveriges Radios app. Det är helt gratis (nåja). Sen har ju Riks på Youtube vissa lokala nyheter så det räcker.

Citat:
Sverigebild.
Bonnier local news och Gotamedia härbärgerar både obundna liberala, moderata, socialdemokratiska samt partipolitiskt obundna.
Fast i en del människors värld är det antagligen ingen skillnad.

???

E du yr?
Citera
2024-05-27, 16:09
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har inte skiftat fokus. Jag får inte svar och ska jag sitta och upprepa frågan då? Jo, egentligen så borde man ju göra det eftersom det är centralt för tråden och dess värde. Det förefaller ju vara bluff.

Att du skriver det här gör ju bara att man tror ännu mer att det är bluff. För detta kontot framstår ganska mycket som ett trollkonto.

Jag får bra med lokala nyheter i Sveriges Radios app. Det är helt gratis (nåja). Sen har ju Riks på Youtube vissa lokala nyheter så det räcker.

???

E du yr?

Troll... 🤣🤣🤣
Det kom från rätt käft.
Det där med att ladda upp något för att dela har jag aldrig pysslat med och tänker inte leta kvalitet heller. Du ska få någon i alla fall. Om du sen inte är nöjd så är det lugnt.
Härmed arkiverar jag vår konversation i kabinettet inomhus.
https://www.laddy.se/visa-bild/2233/
Citera
2024-05-27, 16:10
Medlem
RinghalsBrinners avatar
Citat:
Troll... 🤣🤣🤣
Det kom från rätt käft.
Det där med att ladda upp något för att dela har jag aldrig pysslat med och tänker inte leta kvalitet heller. Du ska få någon i alla fall. Om du sen inte är nöjd så är det lugnt.
Härmed arkiverar jag vår konversation i kabinettet inomhus.
https://www.laddy.se/visa-bild/2233/
Fan vad orättvist, wolo gav mig bara 6 mån till det priset.
Citera
2024-05-27, 16:20
Medlem
Jag betalar 50 kr i månaden för DN. Plus en årsavgift för min Bonnerisägda lokaltidning (som jag inte minns vad den kostar - och de håller på att byta system för "mina sidor" just nu så jag får inte fram uppgiften). Allt digitalt.

Finns det någon teknisk begränsning på hur många i familjen som kan dela på samma abonnemang, och hur många enheter man kan ha? Har ett minne av att för länge sedan fick jag logga in med Bankid för att starta abonnemanget, men nu har jag hjälpt min familj att logga in på lokaltidningen på flera mobiler med bara lösenord.
Citera
2024-05-27, 16:37
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag betalar 50 kr i månaden för DN. Plus en årsavgift för min Bonnerisägda lokaltidning (som jag inte minns vad den kostar - och de håller på att byta system för "mina sidor" just nu så jag får inte fram uppgiften). Allt digitalt.

Finns det någon teknisk begränsning på hur många i familjen som kan dela på samma abonnemang, och hur många enheter man kan ha? Har ett minne av att för länge sedan fick jag logga in med Bankid för att starta abonnemanget, men nu har jag hjälpt min familj att logga in på lokaltidningen på flera mobiler med bara lösenord.

Ja det slår ju ihop sina prenumerationssystem, Bonniers och Gota Media. Men mysko att du inte kan se. Jag ser ju mina uppgifter på DN och det är ju samma system.
Får du ett erbjudande likt mig och TS eller om du tecknar en provprenumeration så är det såklart bara en inloggning per konto (som är kopplat till mailadress).
Men om du är inloggad på din dator i sovrummet, din dator i sovrummet, din mobil... Det funkar för mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in