2024-05-27, 15:06
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
För mig är det uppenbart att han nämnt hennes vikt, att han föredrar smala tjejer. Det är supertabu för många tjejer att ens antyda något som ens tangerar ämnet vikt.
Jag har för mig att han i första avsnittet sa att han gillar kurviga tjejer? Det är väl ändå kod för att gilla något rundare personer och inte just smala?
Citera
2024-05-27, 15:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag har för mig att han i första avsnittet sa att han gillar kurviga tjejer? Det är väl ändå kod för att gilla något rundare personer och inte just smala?
Det är skillnad på kurvig och tjock. Av Anastasias reaktion att döma har jag svårt att se att det handlar om något annat i hennes utseende än just vikten, som gör henne så ledsen.
Citera
2024-05-27, 15:10
Medlem
Citat:
För mig är det uppenbart att han nämnt hennes vikt, att han föredrar smala tjejer. Det är supertabu för många tjejer att ens antyda något som ens tangerar ämnet vikt.

Har du ens sett programmet?
Torstens ideal-tjej är inte smal. Det sa han innan dom ens gifte sig.
Citera
2024-05-27, 15:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Har du ens sett programmet?
Torstens ideal-tjej är inte smal. Det sa han innan dom ens gifte sig.
Jag ser programmet, men har nog missat just den detaljen.

MEN jag utgår helt ifrån Anastasias reaktion. Vad annars skulle kunna göra henne så djupt sårad? "Jag gillar inte din ögonfärg", "Jag gillar inte ditt hår", "Du är för kort/lång"" etc? Enlig mig finns det helt enkelt inget annat gällande utseende som kan såra så djupt som just att säga att någon är för tjock.

Eller han kanske sagt rakt ut att han tycker att hon är ful i ansiktet? Det är det andra alternativet som skulle vara så djupt sårande. Men jag tror inte att ens Torsten skulle säga en sån sak rakt ut.

Vad tror du det är som han sagt?
Citera
2024-05-27, 15:19
Medlem
Citat:

MEN jag utgår helt ifrån Anastasias reaktion. Vad annars skulle kunna göra henne så djupt sårad? "Jag gillar inte din ögonfärg", "Jag gillar inte ditt hår", "Du är för kort/lång"" etc? Enlig mig finns det helt enkelt inget annat gällande utseende som kan såra så djupt som just att säga att någon är för tjock.

Eller han kanske sagt rakt ut att han tycker att hon är ful i ansiktet? Det är det andra alternativet som skulle vara så djupt sårande. Men jag tror inte att ens Torsten skulle säga en sån sak rakt ut.

Vet inte. Kanske det reds ut nästa avsnitt.
Citera
2024-05-27, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
För skulle det t.ex handla om våldtäkt så är det så pass grovt och SVT har inte råd att mista en sådan tittarsuccé som GVFÖ.
Du kan och ska aldrig dra såna slutsatser. Du behöver bara hänga med i aktuella nyheter för att känna till skandal efter skandal inom tex elitidrott, ryttare och hästtränare som ”inte har råd med” skandaler och ändå åker fast för djurmisshandel som pågått i flera år i takt med deras internationella karriär. Tränare inom kampsport och gymnastik som inte har råd att hängas ut som sadister och våldtäktsmän som varit just det i 20 år, mitt i rampljuset. Ingen av oss vet vad som hänt under inspelningen, håll det där. Hitta inte på falska premisser som inte, aldrig existerar inom någon organisation, på någon arbetsplats. Såna här saker kan hända överallt, det händer överallt att övergrepp tystas ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag vet inte varför han inte skulle tycka Anastasia var fin, men killar kan mena så olika saker med ”kurvig”. Rosanna har beskrivits som ”kurvig” brunett flera ggr härinne och hon är smal och vältränad. Det kan bara ha med kroppsform att göra, eller så betyder det ”smal utan att vara utmärglad”.

Anastasia blev också helt söndermanglad av SVT. Produktionen vill verkligen inte ha 4 ”tacopar”. De offrar människor varje år och castar 1-2 par som på riktigt har en chans och låtsas sen att de gjort så gott de kunnat. De ska föreställa experter och kan inte sortera bort män som inte klarar av att partnern sätter gränser eller som söker som ”en kul grej utan en tanke på att de kommer möta en annan människa”. Ska de hjälpa till på Polishögskolan kanske med rekryteringen? Det slinker ju igenom gängkriminella och studenter helt utan moralisk kompass genom deras psyk-tester.
Hur mycket experter är psykologer och psykoterapeuter egentligen?
Citera
2024-05-27, 15:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Det är skillnad på kurvig och tjock. Av Anastasias reaktion att döma har jag svårt att se att det handlar om något annat i hennes utseende än just vikten, som gör henne så ledsen.
Jag är rätt säker på att Torsten har beskrivit mer ingående vad han menar med kurvig när han valdes ut till programmet. Alltså om han menar stora bröst eller större tjej överlag. Annars har de verkligen gjort ett kasst jobb, om de parat ihop någon som tänder på smala med en överviktig kvinna.
Citera
2024-05-27, 15:21
Medlem
Skampis avatar
Citat:

Jag misstänker han kan ha sagt att han överlag inte tänder på hennes utseende? "Varken kropp eller ansikte" kanske? Det är nog väldigt sårande att höra, särskilt när man haft komplex som Anastasia har beskrivit att hon haft.

Tillägg: om jag får spekulera så tänker jag mig att Torsten tänder på en typisk "fjällräven-tjej". En tjej som ser väldigt svensk ut, med stort leende, smala läppar, blont hår, blå ögon men inte väldigt slank. Anastasia tycker jag personligen ser bra ut, men hon kanske inte har just den looken han brukar gå efter? Kan tänka mig han hoppades på någon som ser mer friluftig ut än Anastasia. Men det är bara mina spekulationer.
Senast redigerad av Skampi 2024-05-27 kl. 15:41. Anledning: Felstavning
Citera
2024-05-27, 15:39
Avslutad
Inte så kul för oss tittare att vi inte får veta vad Jimmi gjort eller vad Torsten sagt.
Citera
2024-05-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
För skulle det t.ex handla om våldtäkt så är det så pass grovt och SVT har inte råd att mista en sådan tittarsuccé som GVFÖ.

SVT säljer ingen reklam och är inte beroende av tittarsiffror. De får sina pengar av staten.
Citera
2024-05-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Jag vet inte varför han inte skulle tycka Anastasia var fin, men killar kan mena så olika saker med ”kurvig”. Rosanna har beskrivits som ”kurvig” brunett flera ggr härinne och hon är smal och vältränad. Det kan bara ha med kroppsform att göra, eller så betyder det ”smal utan att vara utmärglad”.

Kurvig betyder just det. Stora bröst och höfter men i övrigt smal. Det betyder alltså INTE lönnfet som så många unga tjejer verkar tro idag.

Kurvor är alltså en kroppstyp. Inte en viktklass.
Citera
2024-05-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Inte så kul för oss tittare att vi inte får veta vad Jimmi gjort eller vad Torsten sagt.

Tycker det går ganska bra att räkna ut att de betet sig som svin. Och det vill inte SVT stå för eller kännas vid. Istället klipper det runt vissa saker. Som att L och J inte vill sova ihop? Vad tror du får en tjej som tidigare varit fysisk med någon att fatta det beslutat? När de sitter i soffan och pratar. De sitter på varsin kant. Detta bokstavlig avstånd. Han har petat på henne när hon sov? Och så terapeuten som säger: vi går över gränser när vi är kära typ. Det är en specifik händelse han syftar till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in