2024-05-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
han är turkisk medborgare, ja. när man köper bostad i Turkiet så blir man per automatik medborgare. att till sitt land bjuda in kriminella med kontanter som måste tvättas är ett underligt sätt att stimulera ekonomin, men så är det!

Vänta nu, du menar alltså att någon helsvensk också bara kan köpa hus, flytta pick och pack, och vips beviljas turkiskt medborgarskap?
Citera
2024-05-27, 14:34
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Tuffe Uffe kanske skulle börja med att såga sitt eget lands rättsväsende innan han ger sig på andras.
I Sverige släpper vi inte interationellt efterlysta grovt kriminella beväpnade personer.
Du fattar inte skillnaden eller?
Citera
2024-05-27, 14:44
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Vänta nu, du menar alltså att någon helsvensk också bara kan köpa hus, flytta pick och pack, och vips beviljas turkiskt medborgarskap?
Om du vill bo i ett skithålsland så ja. Det måste dock kosta en viss summa, minns inte om det va 2 eller 4 mille. Have fun..
Citera
2024-05-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Såg ju ut som dem tog i med sammets handskarna när dem grep han. Löjligt

Jaa, det skulle ju vara så mycket hårdhandskar här i Sverige. Eller?
O sen klagar folk på att han e släppt och Turkiet gjorde fel (håller med) men största felet e väl ändå Sverige som inte kunde hålla kvar de här, hur hamnade de ens utomlands?
Citera
2024-05-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Om du vill bo i ett skithålsland så ja. Det måste dock kosta en viss summa, minns inte om det va 2 eller 4 mille. Have fun..

Haha frågade inte för egen räkning , frågade mer för att det låter som en märklig situation att betala en viss summa pengar för ett medborgarskap, men förvånad är jag tyvärr inte heller över att det landet fungerar på så vis, tack för svar!
Citera
2024-05-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Spännande att man har en efterlysning enligt Interpol, men polisen släpper han. Undrar hur detta gynnar Turkiet internationellt.

Han är turkisk medborgare och döms efter deras lagar
Turkiet har inget utlämnings avtal med ngn
Citera
2024-05-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det är faktiskt helt sjukt. Efterlyst av Interpol, bär pistol och skyddsväst, men släpps för 6600kr. Turkiet är ett paradis för kriminella om det är så billigt att betala borgen. Hade man satt borgen till cirka 10 miljoner kronor hade jag haft lite enklare att förstå varför man släpper honom, men för ynka 6600kr ser det bara illa ut för Turkiets del.

Vad som är sjukt är din okunskap om Turkiska lagar som du kan läsa om i MEDIA
Citera
2024-05-27, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Vad som är sjukt är din okunskap om Turkiska lagar som du kan läsa om i MEDIA

Turkiet är ett jävla skitland som jag har noll intresse att besöka, varför är det sjukt att jag inte kan deras lagar? Men du tycker alltså det är rimligt att en Interpol-efterlyst person som grips med vapen och skyddsväst kan köpa sig fri för 6600kr? Då kan du flytta dit.
Citera
2024-05-27, 15:14
Medlem
Är jag fördomsfull om jag tror att frisläppandet går hand i hand med korruption, vänskapsband eller släktskapsband eller en aktiv politik där ett stående inslag är att orsaka problem för EU-/NATO-länder?
Citera
2024-05-27, 15:16
Medlem
[quote=Masinga|88392451]Är de skyldiga att lämna ut om en brottsling inte skulle vara turkisk medborgare?[
Citera
2024-05-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
https://www.expressen.se/nyheter/var...bdo-ar-gripen/

Borde inte Sverige nu se till att bli en fristad för PKK när de behandlar Sverige på det sättet och Nato-medlemskapet är biff ?

Är inte han efterlyst i Sverige?
Vi är med i både EU och NATO men klarar inte att ha ett bättre samarbete med Turkiet än så…
Citera
2024-05-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Han är turkisk medborgare och döms efter deras lagar
Turkiet har inget utlämnings avtal med ngn

Varför fångades han ö.h.t då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto