2024-05-27, 01:49
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ukraina har skjutit en handfull egenutvecklade drönare med minimal sprängverkan mot militära mål på ryskt territorium, diktaturen Ryssland skjuter däremot dagligen mot civila mål på ukrainskt territorium, nu senast mot ett köpcentrum.

Ryssland terrorbombar, Ukraina försvarar sig.
Ukraina bombarderar kontinuerligt den ryska staden Belgorod med (tjeckiskt tillverkade) Vampire missiler, med omfattande civila förluster som följd:

5 Days Under Fire in Russia Frontline Of Belgorod!
https://www.youtube.com/watch?v=KJYV6EeKKuc
Citera
2024-05-27, 01:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ukraina bombarderar kontinuerligt den ryska staden Belgorod med (tjeckiskt tillverkade) Vampire missiler, med omfattande civila förluster som följd:

5 Days Under Fire in Russia Frontline Of Belgorod!
https://www.youtube.com/watch?v=KJYV6EeKKuc
Ukraina skjuter not militära mål, diktaturen Ryssland skjuter mot civila mål, nu senast ett fullpackat köpcentrum. Diktaturen Ryssland har bokstavligen jämnat ukrainska städer med marken. Det går liksom inte att låtsas som någonting annat.
Citera
2024-05-27, 05:42
Medlem
Jenshalls avatar
Bland det dummaste jag hört. Ukrainas försvar klarar ju inte detta. Man hade redan förlorat detta krig utan västs stöd. Men drar man det ett snäpp till har vi WW3 runt dörren. Det vill varken USA eller Ryssland. Nato fjanten är ju bara en marionett docka till USA som bestämmer detta.
Citera
2024-05-27, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Då tar jag hela sekvensen. 🤣🤣🤣

Tidstämpel på ditt inlägg som jag svarade på.

Igår, 22:09 #109
45Lokar
Medlem
Reg: Dec 2019

Flera dagar sedan?🤣🤣🤣

Vad pratar du om?
Varför slänger du med inlägg som var för en/flera dagar sedan?
När man citerar ett inlägg så svarar man på just det inlägget och inte ett på ett annat inlägg som du inte citerar.
Du vekar helt snurrig.
Sluta ta upp min tid med det här tramset.
Diskutera ämnet istället.
Citera
2024-05-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du kan alltså inte svara på frågan. På vilket sätt utgör en försvarsallians ett hot mot Ryssland?

Sluta vara så jävla dum.
En försvarsallians som åker runt med bombflyg bestyckade med kärnvapen, precis längst med ryska gränsen. Vad är det för försvar med det?

Citat:
Nato inledde 24 mars 1999 ett 78 dagar långt bombanfall mot dåvarande Jugoslavien (Serbien och Montenegro). Bombanfallet hade inte godkänts av FN:s säkerhetsråd.

Lite som att sminka en gris o tro att det kan bli något annat. Det är fortfarande en gris.

Skall du vara med och diskutera så kan du ändå vara seriös och inte tramsa runt som du gör nu.
Citera
2024-05-27, 05:57
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De enda som skulle bli glada av att fängsla Putin är handgnuggarna i dollarmaffian som vill suga upp all världens luft med sina stora näsor. Varför vill du gå deras ärenden?

lol. Ska vi sammanfatta det som nazist på Flashback tycker att judarna är extra dumma som vill hindra Putins ”avnazifiering” av Ukraina
Citera
2024-05-27, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Bland det dummaste jag hört. Ukrainas försvar klarar ju inte detta. Man hade redan förlorat detta krig utan västs stöd. Men drar man det ett snäpp till har vi WW3 runt dörren. Det vill varken USA eller Ryssland. Nato fjanten är ju bara en marionett docka till USA som bestämmer detta.

Ukraina har fått grönt ljus av UK David Cameron att bomba fritt på rysk territorium och USA samma sak genom Anthony Blinken. Putin är redan på fallrepet och hans 3-dagars SMO spolades ner i toan på direkten.

Ryssland är ett mentalt eftersatt land som helt saknar militär förmåga att starta 3dje världskriget.
Citera
2024-05-27, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Sluta vara så jävla dum.
En försvarsallians som åker runt med bombflyg bestyckade med kärnvapen, precis längst med ryska gränsen. Vad är det för försvar med det?

Lite som att sminka en gris o tro att det kan bli något annat. Det är fortfarande en gris.

Skall du vara med och diskutera så kan du ändå vara seriös och inte tramsa runt som du gör nu.

Nja, Naton är som sagt en försvarsallians och du har fortfarande inte styrkt det efterblivna påståendet att Nato planerar att invadera Ryssland.

Ingripandet i forna Jugoslavien berodde inte på en invasion utan snarare på Serbernas folkmord.
Citera
2024-05-27, 06:31
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vad pratar du om?
Varför slänger du med inlägg som var för en/flera dagar sedan?
När man citerar ett inlägg så svarar man på just det inlägget och inte ett på ett annat inlägg som du inte citerar.
Du vekar helt snurrig.
Sluta ta upp min tid med det här tramset.
Diskutera ämnet istället.
Du är väldigt trög.
Ditt inlägg som jag bemötte var inte ens 24 timmar gammalt.
Varför sitter du och ljuger om det?

Man behöver inte följa saker dagar bakåt, för att kunna bemöta enskilda saker i vad som skrivs.
Citera
2024-05-27, 06:36
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det finns många nyanser av grått i det hela. Du tycks bara se det i svart eller vitt.

Om NATO levererar utrustning som används till att anfalla Ryssland direkt är det som att NATO själva invaderar Ryssland.
Det är väl okej i sig men man får då räkna med att framförallt tyska fabriker blir utslagna eftersom även det plötsligt blir okej.
Det blir en eskalering av kriget till ett världskrig.

Personligen tror jag bara det är tomt prat från NATO. Ingen vill ha ett storkrig.

Vi kan ta ditt första inlägg i denna tråden.
Direkt visar du att du inte har koll på saker.

Att hjälpa försvarande land att försvara sig, är ok enligt folkrätten.
FN stadgarna.
Men det visste du egentligen. Du vill vill bara sprida lite lögner.
Citera
2024-05-27, 06:54
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Iom att planen inte föll ut som man tänkt sig, att Ryssland skulle tagit till större vapen långt tidigare och därav startat WW3 så måste man nu eskalera det hela.
Eliten har ju planerat för detta och alla andra planer ligger och väntar på startskottet.

Ska bli lite småroligt att se alla svenska krigshetsare när de blir indragna för att skeppas till fronten.
”Men.. jag har ju ett viktigt arbete! Jag har familj och barn, jag kan inte åka till kriget.”

Verkligheten knackar på dörren.

Mycket planering bakom detta krig, Sverige har även sin del i detta och löften har getts. Sverige skall stötta Ukraina tills den sista Ryska soldaten lämnar har lovats, Stödet till Ukraina är Regeringens högsta prioritet har lovats.

Nu vill C skicka "EU trupper" och fler politiker än dom vill eskalera, inte bara med tillstånd för Ukraina att skjuta längre.

Jag hoppas WW3 kommer igång, att det blir krig mellan NATO och Ryssland med allierade. VIlka roliga förändringar som kommer ske i politiken, inget mer Genus, invandring, bidrag, feminism
Citera
2024-05-27, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Mycket planering bakom detta krig, Sverige har även sin del i detta och löften har getts. Sverige skall stötta Ukraina tills den sista Ryska soldaten lämnar har lovats, Stödet till Ukraina är Regeringens högsta prioritet har lovats.

Nu vill C skicka "EU trupper" och fler politiker än dom vill eskalera, inte bara med tillstånd för Ukraina att skjuta längre.

Jag hoppas WW3 kommer igång, att det blir krig mellan NATO och Ryssland med allierade. VIlka roliga förändringar som kommer ske i politiken, inget mer Genus, invandring, bidrag, feminism

Du tror det? Antingen blir det kärnvapenkrig eller så förlorar Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in