Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Jag vill ha mer hat och konflikter. Som när Raymond, Cruze, Mattias och den store svarte killen var med i Robinson. Där snackar vi konflikter. Survivor skulle må bättre av att det skulle bli mer personligt och agg mellan deltagarna. Annars är Survivor ett bättre program. Inget gränsland, är man ute så är man ute, inga spoilerande synkar under tävlingarna och en mycket bättre programledare.
Och jag vill ha mindre hat och färre konflikter. Jag vill ha en öppen smart tävling, som i Australian Survivor. Inget agg mellan deltagarna och man slipper det svenska sättet att försöka bli personlig.

Jag tycker inte om en enda sak som du vill se och du avskyr allt jag vill se. Jag vill se precis det som visas i Australien och du vill se precis det som visas av Mastiff. Ändå säger du att du tycker om Australian Survivor. Vad tycker du om??? Bara programledaren?
2024-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Hon har inte botox i läpparna.
Då vet jag inte vad det är, men det är absolut inga naturliga läppar. Om det är botox eller andra medel är för mig ointressant.
2024-05-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fy fan vilken värdelös säsong och vilken värdelös upplösning sista avsnittet.
HUR I HELVETE kan en av de tävlande få vara med och påverka vem hon själv vill tävla mot i finalen!!? Klart som helvete att hon vill tävla mot Simone som är den klart sämsta deltagaren genom tiderna. Och lika klart inte att hon eller någon annan vill att Mackan ska va med mot slutet.

Lägg ner Robinson för fan
Hur har det varit de senaste åren? Brukar det inte vara röstning och sedan duell mellan 3:an och 4;an?
2024-05-26, 22:32
Medlem
Puma006s avatar
Detta var den sämsta säsongen av Robinson som jag har sett. Även den segaste finalen, man vill ju se mer action. Om jag varit med då hade jag vunnit och tvåan kommit halvvägs, så dåliga är finalisterna.

Kom på att jag inte sett den senate säsongen av Australian survivor, glömt bort vilken sida jag tittade förut på, måste leta på en sida...
2024-05-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur har det varit de senaste åren? Brukar det inte vara röstning och sedan duell mellan 3:an och 4;an?
Det varierar, ibland röstas en bort, ibland röstas två in och ibland blir det duell mellan nr 3 och nr 4
2024-05-26, 22:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Ge dig nu. Först och främst var det Cis eget fel att hon blev måltavla genom att domdera hur de skulle göra på tävlingarna. Ci har en roll i sitt arbetsliv där hon är van att styra och ställa och hon kan ha rätt i hur hon tänker men sättet hon levererar sin vilja fungerar ju inte i en ny grupp där alla från början startar från scratch. Tror fan att tjejerna retade sig på att hon tror att hon ska leda gruppen bara så där. Hade hon levererat det på annat sätt så kanske hon hade blivit hörd.
Snyggt att skylla på offret... De yngre kvinnorna siktade in sig på de äldre (Ci, Karin och Zayera) för att de uppfattade dem som svaga bland annat. Sen var de flesta kvinnorna direkt osympatiska men det är en annan sak. Det handlar om hur man agerar och beter sig. De yngre kvinnorna visade sin omognad och brist på respekt.
Citat:
Sedan lurade Desiree Ci att tro en sak medan hon sa sanningen till alla övriga. Omöjligt att någon skulle tro på Ci då. Att kalla ifrågasättande för mobbing är ju helt fel. Klart att de skulle ifrågasätta Ci då de trodde att hon ljög, inget konstigt med det.
Oavsett Desiree så ursäktar det inte att alla tjejerna står som en jävla mobb runt Ci och pressar henne. Det är inte ifrågasättande utan mobbning. Sen fortsatte det ju bara, med kommentarer, skitsnack och immunitetsstöld. De har visat vilken nivå de befinner sig på.
Citat:
Stölden är åt helvete däremot. Att prata om en sak och sedan genomföra det är två helt olika saker. Olivia hämtade kokosnötter när stölden skedde av Charlotta och Simone kastade den ut i skogen. Alma och Maureen var inte delaktiga. Ingen aning varför Simone och Charlotta inte blev hemskickade.
Eftersom Olivia var bästis med Charlotta och Simone så är jag övertygad om att de alla planerade det hela tillsammans, framförallt Olivia och Charlotta eftersom Simone knappast är den som tar några initiativ själv. Sen närmast skröt Olivia om tjejernas bedrift och tyckte det hela var hur roligt som helst. När Ci frågade efter sin immunitet så spelade de alla oförstående. När Anders kom till stranden så twistade de allting en gång till och Olivia tyckte återigen att det var ren komedi. Helt vidrigt beteende.
Citat:
Sedan har Olivia fortsatt reta sig på Ci och sagt otrevliga saker i synkar pga av hon tyckte att Ci saboterade för henne i ett par tävlingar. Det var inte heller ok men ingen anledning till uteslutning.
Hon var helt fixerad vid Ci och störde sig på henne konstant. Snackade skit i synkarna men vågade inte ta diskussionen direkt med Ci. Hennes inblandning i stölden sammantaget med trakasserandet av Ci borde räckt för att samtliga tre, Charlotta, Simone och Olivia, skulle ha uteslutits.
2024-05-26, 22:47
Medlem
Citat:
Det varierar, ibland röstas en bort, ibland röstas två in och ibland blir det duell mellan nr 3 och nr 4
Ah, produktionen väljer alltså utifrån hur de vill ha finaldeltagarna. Det kanske blev bättre med dessa tre kvinnor i finalen. Marcus & Axel hade antagligen haft för enkelt att vinna.

Var det inte lite förnedrande att se Simone hänga i snöret innan hon fick hjälp till kanten? De kunde hjälpt henne tidigare.
2024-05-26, 22:51
Medlem
DeppJohnnys avatar
Vem fan är Desirée?

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Snyggt att skylla på offret... De yngre kvinnorna siktade in sig på de äldre (Ci, Karin och Zayera) för att de uppfattade dem som svaga bland annat. Sen var de flesta kvinnorna direkt osympatiska men det är en annan sak. Det handlar om hur man agerar och beter sig. De yngre kvinnorna visade sin omognad och brist på respekt.

Oavsett Desiree så ursäktar det inte att alla tjejerna står som en jävla mobb runt Ci och pressar henne. Det är inte ifrågasättande utan mobbning. Sen fortsatte det ju bara, med kommentarer, skitsnack och immunitetsstöld. De har visat vilken nivå de befinner sig på.

Eftersom Olivia var bästis med Charlotta och Simone så är jag övertygad om att de alla planerade det hela tillsammans, framförallt Olivia och Charlotta eftersom Simone knappast är den som tar några initiativ själv. Sen närmast skröt Olivia om tjejernas bedrift och tyckte det hela var hur roligt som helst. När Ci frågade efter sin immunitet så spelade de alla oförstående. När Anders kom till stranden så twistade de allting en gång till och Olivia tyckte återigen att det var ren komedi. Helt vidrigt beteende.

Hon var helt fixerad vid Ci och störde sig på henne konstant. Snackade skit i synkarna men vågade inte ta diskussionen direkt med Ci. Hennes inblandning i stölden sammantaget med trakasserandet av Ci borde räckt för att samtliga tre, Charlotta, Simone och Olivia, skulle ha uteslutits.
2024-05-26, 22:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Vem fan är Desirée?

En av de kvinnliga deltagarna. Var med i början när det var uppdelat lag i tjejer vs killar.

https://www.filmtopp.se/nyhet/tv4pla...-robinson-2024
2024-05-26, 22:57
Medlem
Scriptat o klart
2024-05-26, 22:58
Medlem
Zyxel04s avatar
Otroligt tråkig säsong.

Jag har sett varje avsnitt, men jag har svårt att hitta något direkt engagemang.

Det har varit bleka deltagare... i sin helhet... och få "tuffa" pakter.... sen lite klassiska personer som hoppat av.

Det finns väl några halvroliga grejer som hänt, men i helhet har säsongen varit dålig.

Men antar att hela feminist-packet är glada för att en tjej vann, LOL.

-----

Min syn på deltagarna: (i bokstavsordning:

Alexander: Jag avskydde honom i hans första säsong, då kändes han som en äcklig pundare som "hittat" gud och trodde att han var något. Denna säsong så har han framstått som mer trevlig och sansad. Jag kan ge honom beröm för att han kämpade trots motgångarna i Gränslandet.

Alma: Känns som en trevlig tjej och hade mycket engagemang i det hon gjorde. Jag tror hon är enkel att ha att göra med, men ingen stark spelare.

Charlotta: En besvikelse då jag tror att hon hade kunnat gå hela vägen och bli "något" i detta sammanhanget. I ett läge snackade hon om att "Jag ger aldrig upp" och sedan gjorde hon det.

Desireé: Minns knappt henne, men tråkigt att hon lämnade.

Ci: Ganska blek... det var väl lite drama runt omkring henne men det blev aldrig "något".

Fredrik: Han är nog den som framstod som mest patetiskt med facit i hand. Han gick in i början och framstod som en riktig paktare och som en småelak individ... sen lämnade han.

Gustav: En schyst kille tror jag, men tråkig i spelet.

Hanna: Lämnade tyvärr... trodde även om hon skulle kunna gå långt för hon är ju fit och så... men... en rejäl besvikelse.

Helene: Jävligt tråkigt att hon inte fick ett bättre öde.

Karin: BICEPS... har inget särskilt att säga... tråkig i spelet.

Kemo: Glömde ta vaccinet så var knappt med

Lars: Lite dryg i mycket som han gjorde... och ganska svag på tävlingar... lämnade frivilligt vilket var tråkigt.

Marcus: Nja? Alltså man får ge honom, han skapade ändå lite tv genom sitt agg mot Pål och när han försökte manipulera Roble, men i helhet så känns det som en svår person.

Mark: Verkar vara en schyst och trevlig kille... lite oflax i sättet som han åkte ut på.

Maureen: Har varit med ända vägen till finalen men jag har knappt något minne av henne... blä

Olivia: Lite samma som Maureen, och tydligen vann hon hela skiten. Var hon ens med i en pakt?

Pelle: KÄnns som en dryg jävel... uppfattas som arrogant och svår att ha att göra med.

Pontus: Åkte väl ut typ direkt och kom väl aldrig in igen?

Pål: Ful frisyr och lite svår individ att ha att göra med...

Rooble: Jag upplever ändå att han gjorde ett bra intryck, kändes aldrig otrevlig och så. Har förbättrat bilden av somalier haha.

Simone: Påminner om de två andra finalisterna, vem typ.. Märktes inte mycket

Zayera: En person som märktes av med sitt skin-head. Känns som en egen person... men var väl ändå omtyckt i slutändan.
2024-05-26, 23:31
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Bra att den snygga vann iaf

Snygga vilken program har du sett? för det kan ju knappast var den fuskande bimbom med fläskläpparna du menar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in