Hej, jag vet inte om det skall gå under "Juridik" eller under "Brott" men du som är moderator kan ju annars flytta mitt inlägg till rätt forum.
Min tråd handlar om yttrandefrihet och förtal. Jag vill kringgå svensk lagstiftning och hänga ut några med bild, namn samt inspelade ljudfiler som jag har på två personer som har sårat mig ekonomiskt, mentalt och socialt, så till den grad att jag fått gå i terapi för självmordstankar.
Men i Sverige kan man inte hänga ut någon för då är det förtal. Fast det man säger är sant. Men om vi hade varit i USA så hade man kunnat gjort det.
Så jag tänkte så här: om jag finner någon som är i USA och som där lägger ut mitt klipp på dessa sadistiska, manipulativa personer, rent tekniskt, om klippet läggs upp i USA då gäller ju yttrandefriheten och fast den sprids i Sverige kommer jag fortfarande att bli dömd för förtal?
Sedan kommer ju det tekniska....om det läggs upp i USA, kommer videon att få grepp hos svenska youtube? Jag får ju upp massor med klipp från USA.
Tänk på att jag är analfabet när det kommer till teknik, så vänligen förklara för mig på ett pedagogiskt sätt.
Tack