2024-05-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att klara och tydliga regler därmed bara är ett spel för galleriet?

Att det ser bra ut?

När har du blivit annorlunda behandlad än vilken annan användare som helst?
Förstår man ditt ältande rätt så vill du ha specialregler som bara gäller dig för att du har svårt att följa forumets regler?

Hävdar fortfarande att det är solklart ärende.

Sluta älta saker som då inte leder till bevis och lägg fram bevis. Lägg då fram egna bevis och gör inte som vanligt där du ofta bara hänger på annan icke verifierad information.

Det är för ofta som du lite fegt gömmer dig bakom att säga att det inte är du som säger X osv. Medans du ändå tycker att Y har mer rätt än samtliga experter inom området. Gärna också att du höjer denna källarinformatör till skyarna utan att förklara varför experter inom området inte vet vad de svarat.

Skapa nu en ny tråd och börja med att publicera dina bevis. Är väldigt intresserad av vilka bevis du tror dig ha som inte vetenskapen redan behandlat?

För det är väl inte så att dessa bevis saknas och du bara ville älta oviktig parantes? Ja, faktiskt är ditt ältande om äkta placebo väldigt ointressant bland annat för att du ändå hävdat att de var farliga osv samt det oetiska i att utsätta människor för placebo om det finns känd verksam behandling.
Finns en dröse andra saker som då är troligare orsak vilket du hårt blundar för.

Så ny tråd där bevis presenteras utan ältande är din väg att gå.
Citera
2024-05-24, 08:55
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Menar du att klara och tydliga regler därmed bara är ett spel för galleriet?

Att det ser bra ut?

Jag menar att alla regler har gränsland runt sig. Dessa gränser prövas.
T.ex prövas brott i en domstol, en dommare dömmer på fotbollsplanen etc.
Regler är ramverket för en bedömning. I detta fallet förstår jag att du ville försvara dig mot SnakePlissskens påstående, men vad jag kan läsa tidigare i tråden bedöms hans inlägg ligga på rätt sida gränsen och ditt på fel sida.

Jag har själv råkat ut för det när någon svara mig på något i en tråd och den personen håller sig mestadels O.nT med med en sidokomentar som jag reagerar på. Då blir mitt inlägg OT och det ryker.
Citera
2024-05-24, 12:26
Medlem
Citat:
Om du bryter mot regler så ska självklart åtgärder vidtas.

Jag menar just i det här fallet att om jag bryter mot regeln om OT så gör även signaturen SnakePlisssken det, men att dennes inlägg trots det får stå kvar.

Det i sin tur leder till att jag inte i sak får bemöta dennes falska anklagelse om att jag inte har några bevis för mitt påstående om att barnvacciner orsakar autism. Att det nu ser ut som att jag är svarslös och att SnakePlisssken därmed har rätt i sin anklagelse = argument by moderator.

Jag vill veta varför.

Du är alltså avundsjuk? Det är där skon klämmer egentligen. Lite samma mentalitet som fortkörare brukar ha, det håller dock inte det heller.

Inse att du gjorde fel lille vän och gå vidare.
Vi är många nu som vill se dina omvälvande bevis som i ett nafs får konsensus osv.
Citera
2024-05-24, 14:44
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Igen, om mitt svar på, i det här fallet, SnakePlissskens inlägg är "OT" så är även dennes inlägg "OT".

Igen. Finns det TVÅ olika regelverk för TVÅ olika kategorier användare?

Var hittar vi i så fall det andra regelverket?

Inte för att jag tror att du är förmögen att förstå det jag nu skriver men....

Du startade en tråd i juli förra stängdes, deltagarna varnades för att skriva om placebo utan koppling till Autism. Då fortsätter du att i TRE inlägg tjafsa om placebo utan koppling till Autism varpå tråden låstes.

Vad gör du då. Jo du startar en tråd om det i detta forumet.
(FB) Jag vill klaga på moderators låsning av 'vacciner---autism-tråden'.

Den tråden stängdes med motiveringen att du var tjafsig.
Ja vad kan moderatorn fått en sån totalt vild fantasi ifrån?
Du har ju i den här tråden än en gång bevisat att du inte är tjafsig?

Du drar upp den trådens stängning i en annan tråd i KoA, vilket är OT.

När det raderas startar du ännu än tråd i detta forumet.

🤦‍♀️ 🤦‍♂️

Du ska vara glad att den inte låsts än. Kanske det är så att ansvariga finner intresse av att läsa ditt och de inlägg som bevisar vilken byfåne du är..

För övrigt, mår du bra? Om inte så finns det hjälp att söka, du får en länk.

https://www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/psykisk-halsa/att-soka-stod-och-hjalp/rad-och-stod-pa-chatt-och-telefon-vid-psykisk-ohalsa-och-beroende/
Citera
2024-05-26, 11:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kan visst inte skilja på olika skribenter i tråden, det är minst sagt beklämmande. Lika lite tycks du förstå att det du först påstår att det inte handlar om därefter är det du påstår att det handlar om. Ännu ett löjligt icke-svar. Alternativt försöker du nu komma med en efterhandskonstruktion och påstå att det är ett annat regelbrott än det som inlägget de facto fälldes för. Ännu ett exempel på dessa löjliga bortförklaringar vi ser så ofta när subjektiv moderering skett.

Jo och ja på samma gång, det handlar om bevisen och repliken är lika OnT/OffT som inlägget den svarade på.

Det replikerar på frågeställningen i ett inlägg, om repliken är OffT så är inlägget den svarar på det också. Det är ofrånkomligt.

Jag beklagar denna förväxling där jag i mina svar fått för mig att det var du som blivit utsatt för moderatorsåtgärden när det handlade om att du instämde i TS kritik.

Mycket slarvigt och sömnigt av mig. Jag ber om ursäkt för det till dig och för att ha orsakat förvirring i tråden.

Däremot så gäller resonemanget som sådant fast då riktat till TS och inte till dig.
Citera
2024-05-26, 14:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Du startade en tråd i juli förra stängdes, deltagarna varnades för att skriva om placebo utan koppling till Autism. Då fortsätter du att i TRE inlägg tjafsa om placebo utan koppling till Autism varpå tråden låstes.

🤦‍♀️ 🤦‍♂️

Du ska vara glad att den inte låsts än. Kanske det är så att ansvariga finner intresse av att läsa ditt och de inlägg som bevisar vilken byfåne du är..

För övrigt, mår du bra? Om inte så finns det hjälp att söka, du får en länk.

https://www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/psykisk-halsa/att-soka-stod-och-hjalp/rad-och-stod-pa-chatt-och-telefon-vid-psykisk-ohalsa-och-beroende/

Oavsett vad man tycker om tjommen så förefaller stängningen av trådarna vara omotiverade. Att/om en person inte följer regelverket är ingen anledning att stänga trådarna. SKulle inte detta vara ett forum med yttrandefrihet. Då skall man väl få ha trådar och framföra sina åsikter även om någon moderator inte tycker likadant.
Citera
2024-05-26, 15:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Oavsett vad man tycker om tjommen så förefaller stängningen av trådarna vara omotiverade. Att/om en person inte följer regelverket är ingen anledning att stänga trådarna. SKulle inte detta vara ett forum med yttrandefrihet. Då skall man väl få ha trådar och framföra sina åsikter även om någon moderator inte tycker likadant.

Fast det handlar inte om moderators åsikt att tråden låstes, tittar man i tråden spårade den ut i en triad av inlägg om placebo och vaccin utan tillstymmelse till kopplingen vaccin och autism som var ämnet.

När moderatorn tröttnar på konstant OT och skriver att tråden får en chans om placebohantering kopplat till autism berörs får tråden leva vidare, annars låses den. Normalt tar man sig i kragen och kopplar inläggen till trådens ämne i så fall. Det misslyckas TS med tre gånger utan tjatar om placebo och vaccin!

Flashback har inte absolut yttrandefrihet, man måste ha regler så att det blir diskussion om ämnet sker och inte så att vissa individer stör eller notoriskt går OT.

TS har fått i ett par trådar i denna forumsdelen, goda råd för att inte hamna i dessa situationer, vilket bemöts av TS med spydigheter och att man inte begriper och försöker provocera fram misstag hos andra genom absurda citeringar och missförstå enkla regler.

Har själv blivit varnad och avstängd, då lär man sig och lär sig reglerna, livet går vidare!
Citera
2024-05-26, 18:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Trådar och inlägg modereras inte efter moderatorernas åsikter utan efter regelverket.
Citera
2024-05-26, 18:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Trådar och inlägg modereras inte efter moderatorernas åsikter utan efter regelverket.

varför inte dra den om tomten också, när du ändå är i farten?

Jösses vilket skitsnack. Det sker massvis med moderering som är starkt påverkad av mods åsikter i forumen. Det har jag sett väldigt många exempel på. Alldeles för många.
Citera
2024-05-26, 19:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
varför inte dra den om tomten också, när du ändå är i farten?

Jösses vilket skitsnack. Det sker massvis med moderering som är starkt påverkad av mods åsikter i forumen. Det har jag sett väldigt många exempel på. Alldeles för många.

Det skulle upptäckas då alla moxeratorer ser vad alla andra gör. Jag har varit här några dagar mer än dig och har inte sett några exempel på det.

Tycker du dig se sådant så får du ju rapportera det. Allmänt gnäll säger ingenting och har heller ingen bäring i den här tråden.
Citera
2024-05-26, 20:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det skulle upptäckas då alla moxeratorer ser vad alla andra gör. Jag har varit här några dagar mer än dig och har inte sett några exempel på det.

Tycker du dig se sådant så får du ju rapportera det. Allmänt gnäll säger ingenting och har heller ingen bäring i den här tråden.

Yeah right, som om alla moderatorer tittar på vad alla andra moderatorer gör hela tiden. Nä du, varje gång jag har frågat en moderator om vad en annan moderator gjort så har det alltid varit locket på fullständigt. Hur länge jag har varit här har du ingen aning om. Den insikten borde en moderator ha, tycker jag. Ett utomordentligt klent översittarargument.

Du visar bara upp samma typiska översittarattityd som de flesta moderatorer, som anser att när någon medlem har klagomål så är det "allmänt gnäll" som säger "ingenting" och som har "ingen bäring".

Inte undra på att det är en massa återkommande klagomål om saker som denna.

Jag har varit här bra många dagar och har sett massvis med exempel på urusla moderatorsåtgärder som tveklöst grundar sig i åsiktskillnader i trådar. De allra mest uppenbara fallen är de där olika medlemmars likadana inlägg modereras helt olika. Du kan förneka det hur mycket du vill, jag har sett det nog många gånger för att veta hur det ligger till och era förnekanden av det redan väl kända bevisar inget annat än att just även den kritiken mot er också är befogad.

Moderatorerna har inte ens tagit sig förbi förnekelsestadiet, så det är en väldigt lång väg till förändring och förbättring, tyvärr.
Senast redigerad av flashmaner 2024-05-26 kl. 20:50.
Citera
2024-05-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC

Hela diskussionen går ut på att visa INGET av alla de barnvaccin som idag är godkända för försäljning i västländer har testats mot äkta placebo i de obligatoriska studier och tester (Fas 1-3) de måste genomgå innan godkännande.

Här började diskussionen om placebo vs. autism (och andra funktionsnedsättningar):
Citat:
Citat:
SnakePlisssken
Varför skulle man inte ha det? Man kan ju se på kontrollgrupperna som fick äkta placebo när de första vaccinerna togs fram och sen jämföra skillnader i kontrollgruppen allteftersom nya varianter av vaccinet utvecklats.
Loppjohanna
Enligt henne finns det inga studier på barnvaccinen där man jämfört nån äkta placebogrupp med dom vaccinerade. Om det stämmer så fattar jag varför folk är oroliga för att barnen får autism.

(FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?
Resten handlar om hur jag tillbakavisar SnakePlissskens påstående om barnvaccinernerna VISST har testats mot äkta placebo.

Det hela tog lite tid, men var i princip avklarat när moderator (gason) låste tråden eftersom att hen ansåg att den diskussionen var off-topic!???

Kan det bli mer ON-topic än så?

Citat:
Nej, jag följde regelverket till punkt och pricka och startade en tråd i underforumet "Klagomål och kritik" mer än ett dygn efter det att moderator (gason) slutade att svara på PM.

Citat:
Det du kallar "tjafsig" kallar jag för att lägga fram sina argument med hänvisade källor i syfte att visa att moderatoråtgärden i fråga var helt felaktig och bör dras tillbaka.

Gärna med en ursäkt.

Istället så låser ännu en moderator den tråden jag klagar i för att det är för mycket "tjafs"?

Det finns mig veterligen ingen regel som stadgar att "tjafs" (i.e. diskussion) är ett regelbrott, än mindre att det ska föranleda en låsning av en hel tråd.

Här har Du andra uppgifter?

Citat:
Jag blev anklagad för att inte ha några bevis för mitt påstående om att barnvacciner orsakar autism och jag svarar då att, jo det har jag, men att den tråd jag startade för att lägga upp dessa låstes och det på helt oklara grunder.

Här är det i så fall bara jag som är OT, inte den som anklagar mig?

Det innebär i så fall att jag inte får försvara mig mot en bevisligen falsk anklagelse.

Sånt gillar du?

Fuskar du i fia med knuff också?

Matteprovet?

Citat:

🤦‍♀️ 🤦‍♂️

Förvirrat pladder med psyksjuka smileys och patetiska försök till grova personangrepp.

Kreativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in