2024-05-26, 11:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Nej ok, det var ju synd. Då kan jag tyvärr inte visa något klipp. Du tycker inte att det är straff och det får du tycka då. Trist och löjligt dock att du påstår att det är en ickesituation. Om det vore tvärtom (som jag sagt innan) hade jag blivit galen på Gustafson som Maifare.
Ganska skört att lipa om "solklara straffar" som på sin höjd är 50/50 att det skall vara straff.
Citera
2024-05-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ganska skört att lipa om "solklara straffar" som på sin höjd är 50/50 att det skall vara straff.

Jisses... Du tillför absolut ingenting till diskussionen. Dessutom patetiskt att kalla allsvenskans i särklass bästa 18-åring för talanglös. Och samtidigt kallar du mina påstående sköra? Var glad för svensk fotbolls skull istället. Om Bergvall och Hugo Larsson når maximal potential kommer vi ha ett urstarkt innermittfält i landslaget under många år framöver. Hur du kan göra det till en negativ grej säger det mesta jag behöver veta om dig.
Citera
2024-05-26, 11:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Jisses... Du tillför absolut ingenting till diskussionen. Dessutom patetiskt att kalla allsvenskans i särklass bästa 18-åring för talanglös. Och samtidigt kallar du mina påstående sköra? Var glad för svensk fotbolls skull istället. Om Bergvall och Hugo Larsson når maximal potential kommer vi ha ett urstarkt innermittfält i landslaget under många år framöver. Hur du kan göra det till en negativ grej säger det mesta jag behöver veta om dig.
Det som tillför allra minst är folk som ständigt gråter om hur många straffar dom borde fått i olika matcher. Det inte bara tillför lite utan är t o m rent skadligt för sporten med tanke på att det redan idag utdöms alldeles för många straffsparkar.

Hugo Larsson kommer bli otroligt viktig för svensk landslagsfotboll i framtiden, det är korrekt. En av dom mest spännande spelarna Sverige fått fram på väldigt lång tid.
Citera
2024-05-26, 12:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Är väl bara att alla utom lilldiffen tröttnat på att höra Bergvall-hybrisen. Jag undrar fan inte om Yalcouyé iaf är on-par med Bergvall men hur ofta ser du Blowit supportrar sitta och hypea honom in absurdum? Jag hade inte tackat nej till Jeng från Sirius heller..
Senast redigerad av Teu 2024-05-26 kl. 12:06.
Citera
2024-05-26, 12:07
Medlem
Citat:
Det som tillför allra minst är folk som ständigt gråter om hur många straffar dom borde fått i olika matcher. Det inte bara tillför lite utan är t o m rent skadligt för sporten med tanke på att det redan idag utdöms alldeles för många straffsparkar.

Hugo Larsson kommer bli otroligt viktig för svensk landslagsfotboll i framtiden, det är korrekt. En av dom mest spännande spelarna Sverige fått fram på väldigt lång tid.

Vi har helt olika syn på vad som är skadligt för svensk fotboll och så får det vara. Mjuka straffar ska helt klart gå fetebort, men inte överkörningar som denna. Då sätts en ännu märkligare domarnivå än det redan är.

Kul att vi kan enas om det åtminstone. Personligen anser jag att Hugo Larsson, utan tvekan, besitter mer talang och potential än Bergvall. Om han når sin maximal potential så kommer han bli en världsspelare. Däremot hoppas jag ju detsamma för Bergvall.
Citera
2024-05-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl bara att alla utom lilldiffen tröttnat på att höra Bergvall-hybrisen. Jag undrar fan inte om Yalcouyé iaf är on-par med Bergvall men hur ofta ser du Blowit supportrar sitta och hypea honom in absurdum? Jag hade inte tackat nej till Jeng från Sirius heller..

Men som jag nämnt innan i tråden så är väl inte det Bergvalls fel? Att folk hypar upp är sedan gammalt och nåt jag själv inte gillar. Men att han har stor talang är ju bortom all rimlig tvivel. Yalcouyé är också enormt talangfull, men fortfarande en mer oslipad diamant i mina ögon. Han kommer garanterat inte vara i IFK inom ett år om han försätter som han gör. Otroligt spännande och sevärd spelare som jag gillar skarpt.
Citera
2024-05-26, 12:19
Medlem
Citat:
Herregud. Ni i Greta, förlåt Lukas-kulten blir bara värre och värre. Nu jämför ni alltså honom med Z? Skämskudde fram.

Är väl samma sak varje gång nån ny kommer upp även om Bergvall hypen är lite väl extrem 😂
Väldigt tröttsam diskussion när supportrar inte fattar att det handlar om att ta nästa steg och hur många som faller bort på vägen. Vissa verkar ha lite väl hög tro på vår allsvenska nivå när de jämför med övriga världen.
Citera
2024-05-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Är väl samma sak varje gång nån ny kommer upp även om Bergvall hypen är lite väl extrem 😂
Väldigt tröttsam diskussion när supportrar inte fattar att det handlar om att ta nästa steg och hur många som faller bort på vägen. Vissa verkar ha lite väl hög tro på vår allsvenska nivå när de jämför med övriga världen.
Vilka är det som har hypat Bergvall så otroligt mycket? Cockeye Hyena? Det folk, däribland jag, har skrivit är väl att han är väldigt långt fram i utvecklingen för att vara 18 år. Jag drog även en parallell till Nanasi, som satt på läktaren i Varbergs bois trupp när han var lika gammal som Bergvall, men idag är allsvenskans kanske bästa spelare, landslagsman och väntas bli såld för mångmiljonbelopp i sommar.

Trazke har väl hypat Dahlbo (1 år äldre och sitter på bänken i Häcken) och Amane (3 år äldre, blandar och ger och spelas för att säljas i sommar) mer än någon här har hypat Bergvall.
Senast redigerad av Geigerzehler 2024-05-26 kl. 13:10.
Citera
2024-05-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vilka är det som har hypat Bergvall så otroligt mycket? Cockeye Hyena? Det folk, däribland jag, har skrivit är väl att han är väldigt långt fram i utvecklingen för att vara 18 år. Jag drog även en parallell till Nanasi, som satt på läktaren i Varbergs bois trupp när han var lika gammal som Bergvall, men idag är allsvenskans kanske bästa spelare, landslagsman och väntas bli såld för mångmiljonbelopp i sommar.

Många som hypar Bergvall inte bara på FB tycker denna hype är större än någonsin.

Nanasi är fortfarande i allsvenskan så ingen aning om han klarar nästa steg precis som vi inte vet om Bergvall kommer ta det.
Nu är kanske Bergvall den första stora talangen du sett och tror att bra spel i AS i ung ålder innebär någon form av succé i nästa steg.
För oss som varit med ett tag så är det inte första gången en 18 årig talang lämnar AS efter bra spel och inte första gången en talang kommer fram.

Några fixar nästa steg, de flesta inte. Jag tror personligen Bergvall kommer ta nästa steg men skulle tro det tar tid, kanske mittenlag i PL vid 24-25 års ålder vilket självklart är bra. Däremot tror jag inte han kommer göra någon större grej kommande 2 år som väldigt många verkar säkra på.

Vi får se vem som får rätt, jag hoppas på succé för honom skulle vara kul.
Citera
2024-05-26, 13:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

Trazke har väl hypat Dahlbo (1 år äldre och sitter på bänken i Häcken) och Amane (3 år äldre, blandar och ger och spelas för att säljas i sommar) mer än någon här har hypat Bergvall.
Enögda supportrar är väl en sak men att säga att Bergvall ska in i landslaget, konstant pressa in honom i varje artikel som rör AS(framförallt playmaker-Ola) och annat som att sitta och runka när han gör en sulfint och sen vänder om och passar bak faller inte mig i smaken. Den här tråden handlar ju dessutom om AS så det är ju OT vad han kommer göra i Tottenham framöver.

För att ta hans parti så är denna upphaussning sjuklig och verkar ha smittat av sig internationellt. Fabrizo Romano sitter och säger att han är en top top player(inte talent vilket är den passande beskrivningen här) och folk lägger upp klipp på hans sidledspassningar och kallar honom för the Frenkie de Jong regen osv. Det är ju bäddat för att göra folk besvikna eftersom han aldrig kan leva upp till de här förväntningarna nu som 18-åring.
Citera
2024-05-26, 13:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Sur jävla match igår. Ja, totalt sett så hade Djurgården dom bättre lägena, och det är svårt att säga att dom inte vann rättvist, men som det gick till...
Första målet kom efter att Mjällby hade belägrat DIFs straffområde i 10 minuter. Undrar om det inte var första gången i matchen som dom över huvud taget hade kontroll på bollen. Där ändrades matchbilden helt.
Sen en bra start på andra halvlek, tidigt mål och det kändes som att det kunde gå vägen. Då blir domaren blind.

Tänkte nämna lite om den andra talangen i DIF. Såg inte direkt ut som att det var landslagsmaterial på Dahl i början på andra halvlek. När Herman Johansson byttes in så var det lite spel män mot pojkar på den kanten.
I övrigt. Fint spel men det händer för lite för Mjällby. I början på säsongen så pratade Torstensson om att dom ville öka på farten, från att Mjällby vinner boll tills det blir målchans. Det funkade utmärkt då men dom sista omgångarna har det varit tvärtom. Det tar fruktansvärd tid och alla i laget måste röra bollen minst 7 gånger innan man kommer fram till motståndarnas mål. Det funkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sedan vette fan om det ska vara straff? Han har redan avlossat skottet och har otur att det blir en krock med försvarare.

Citat:
Så domaren ska bjuda på en straff efter att målchansen egentligen är över?
Så ni menar alltså att det är helt ok att springa ner folk efter att dom har spelat ifrån sig bollen? Det är ert försvar av den sekvensen?
Och ni behöver inte svara. Alla vet att fotboll aldrig har funkat så.
Citera
2024-05-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Många som hypar Bergvall inte bara på FB tycker denna hype är större än någonsin.

Nanasi är fortfarande i allsvenskan så ingen aning om han klarar nästa steg precis som vi inte vet om Bergvall kommer ta det.
Nu är kanske Bergvall den första stora talangen du sett och tror att bra spel i AS i ung ålder innebär någon form av succé i nästa steg.
För oss som varit med ett tag så är det inte första gången en 18 årig talang lämnar AS efter bra spel och inte första gången en talang kommer fram.

Några fixar nästa steg, de flesta inte. Jag tror personligen Bergvall kommer ta nästa steg men skulle tro det tar tid, kanske mittenlag i PL vid 24-25 års ålder vilket självklart är bra. Däremot tror jag inte han kommer göra någon större grej kommande 2 år som väldigt många verkar säkra på.

Vi får se vem som får rätt, jag hoppas på succé för honom skulle vara kul.
Haha jag har garanterat följt allsvenskan längre än dig. Men visst, berätta gärna om alla dessa 18-åringar som har kommit fram och varit på Bergvalls nivå i modern tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in