2024-05-26, 09:52
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Är det verkligen på riktigt? Ser ut som ett skämtprogram!
Tyvärr är det verklighet i det dysfunktionella Ryssland 2024. Säger mycket om deras mentalitet och ondska.
Citera
2024-05-26, 10:12
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En snabb sammanställning. Då tar jag informationen från Googles faktaruta då jag söker på <valfritt land> fighting for russia in ukraine

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba

Finns några historier om hur kineser har hittat till Ryssland, men jag kan inte se några högre nummer så säg 50?

Vilket ger 4550 totalt. Med det sagt det känns inte som det är några större nummer från andra länder i halvmiljonssiffran.

Även om det är ett lågt antal så säger det mycket om ryssens människosyn. Bomba och mörda civila. Förstör civil infrastruktur. Utnyttja fattiga och utsatta utlänningar, eller tvingade bergs/byfolk alternativt frihetsberövade pundare, som kanonmat. Mörda eller fängsla politiska motståndare och demonstranter.

Ljug, stjäl, söndra, hota och härska helt utan respekt för andra.

Ryssen förnekar sig aldrig.
Citera
2024-05-26, 10:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är ändå svagt med tanke på att motkandidaterna redan var fixade, omhändertagna eller vad man nu säger i Ryssland. Saddam hade 100%, där har du en riktigt älskad landsfader och statsman. Jämn och stabil siffra. Putin har iofs haft mer än 120% av rösterna i vissa valkretsar genom åren. Det är imponerande förstås, men han är ojämn.

Jag tror det är medvetet, de vill att det skall se ut som det finns en opposition och en demokrati.
Citera
2024-05-26, 10:20
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
En snabb sammanställning. Då tar jag informationen från Googles faktaruta då jag söker på <valfritt land> fighting for russia in ukraine

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba

Finns några historier om hur kineser har hittat till Ryssland, men jag kan inte se några högre nummer så säg 50?

Vilket ger 4550 totalt. Med det sagt det känns inte som det är några större nummer från andra länder i halvmiljonssiffran.

Siffrorna från Nepal och Syrian kan stämma.
Men jag har sett mest videounderlag på Afrikaner så att den afrikanska kontinenten inte är reppad i dessa nummer är ju en brist. Tror nog aff Afrika ska ha den högsta siffran för att det ska vara rättvisande. 2-5k?

En källa säger 249 afrikaner. Men jag tror på mer som är oredovisat.
Citera
2024-05-26, 10:23
Medlem
Ukrainas luftförsvar är återigen extremt effektivt, av samtliga robotar, missiler samt drönare så sköts 98% ner. Tidsfråga innan allt kommer skjutas ner med allt som kommer till UAF nu, Patriots, NASAMS, IRIS, SAMP, SKYNEX, Geparder och allt annat som manpads.
Citera
2024-05-26, 10:26
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Men jag tror på mer som är oredovisat.

Det här var bara en snabb sammanställning från min sida, tog fem minuter. Tanken var att få känsla för hur många det kan röra sig om.
Citera
2024-05-26, 10:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det måste verkligen gå bra för Ukraina de senaste dagarna, med tanke på hur desperata och panikartade alla vatnik-troll är i tråden.

Det är svårt att hänga med varenda nyhet om kriget, men jag har hunnit se att Ukraina verkar ha stoppat ryssarnas offensiv. Jag antar att det är tillräckligt för att ge alla vatniks panik?
Citera
2024-05-26, 10:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Mängder med upprepningar i frågan om val under pågående krig + troll-anklagelser raderade, varningar utdelade.

Det har med all önskvärd tydlighet framgått att det normala är att länder i krig inte håller allmänna val. Om ni diskutera detta i fallet Ukraina eller i allmänhet, hitta eller starta en ny tråd.

/Mod
Senast redigerad av farbror_barbro 2024-05-26 kl. 10:35.
Citera
2024-05-26, 10:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba

Även Serbien har bidragit med frivilliga. Efter skandalös behandling och videos på hur serber blivit förnedrade av ryska soldater fick serbiska nationalister panik och uppmanade sina landsmän att inte strida för ryssen.
Citera
2024-05-26, 10:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba
Frågan är ju också hur många av dessa som är faktiska och någorlunda tränade legosoldater, och inte tvångsrekryterade gästarbetare etc...
https://www.aljazeera.com/features/2024/4/13/bullet-in-my-head-the-indian-man-who-crawled-to-escape-russias-ukraine-war
‘Bullet in my head’: The Indian man who crawled to escape Russia’s Ukraine war
Prince Sebastian had not signed up to fight for Vladimir Putin’s army. All he wanted was to escape poverty in India.
https://www.reuters.com/world/zambia-seeks-answers-russia-after-national-dies-ukraine-war-foreign-minister-2022-11-14/
Zambia seeks answers from Russia after national dies in Ukraine war
Zambia has asked Russia to explain how one of its citizens who had been serving a prison sentence in Moscow ended up on the battlefield in Ukraine, where he was killed
"Världens andra armé" och "RUSSIA STRONK!!!" osv. osv. Det där efterblivna skitlandet är en parodi på vad som ska föreställa en "supermakt"

Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Bisarr video. Full av rysk "visdom" som: "when someone is falling down, you should push them" Helt otroligt att den här smörjan går på bästa sändningstid på TV i ryssland.
Det är så de där djuren fungerar: Betänk hur de betedde sig under WWII, där de vid flera tillfällen bara gav <hälften av alla mobiks vapen och sade åt alla som sprang bakom att plocka upp geväret från den som sprang framför när (inte om!) han blev nedskjuten:
Ryssar har aldrig varit värda någonting, inte ens i Ryssland: De förväntas och fostras att kasta bort sina liv för Motherland och Dear Leader:
https://meduza.io/en/feature/2023/01/19/a-military-defeat-is-the-only-cure
‘A military defeat is the only cure’ Sociologist Dina Khapaeva on how Russia’s ‘death cult’ led to the war in Ukraine
In late November, at a meeting with “Soldiers’ Mothers,” Vladimir Putin told a woman whose son had purportedly died in Ukraine that “we all leave this world sooner or later,” and that her son “didn’t leave this life in vain” because he “accomplished his mission” rather than “dying from vodka or something.”

Russian propagandists have increasingly voiced ideas like this one in recent months. In early January, for example, TV host Vladimir Sovolyov said on the air that Russians shouldn’t fear death because “we’re going to end up in heaven,” while actor Dmitry Pevtsov said in December that Russians know how to “love, befriend, and die” like nobody else. The trend has prompted some Russian sociologists to start using the term “death propaganda.”

Because millions of people in Russia have now been fed a steady diet of this rhetoric for a significant portion of their lives, according to Khapaeva, it would be naive to think undoing its effects will be easy. In fact, in her view, there’s only one thing capable of bringing lasting change.
“It appears that a military defeat and the terrible, radical consequences it will bring to the country is the only thing capable of sobering Russians and causing them to rethink their place in the world,” she said. “That’s likely the only way to heal them from this imperial virus, from this medieval desire to die for the subjugation of other peoples.”
Jämför med MENA-talibaner: Ryssland är helt enkelt, som redan påpekats, ett närmast unikt dysfunktionellt och icke-fungerande "samhälle"!
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ljug, stjäl, söndra, hota och härska helt utan respekt för andra.

Ryssen förnekar sig aldrig.
Citera
2024-05-26, 10:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Siffrorna från Nepal och Syrian kan stämma.
Men jag har sett mest videounderlag på Afrikaner så att den afrikanska kontinenten inte är reppad i dessa nummer är ju en brist. Tror nog aff Afrika ska ha den högsta siffran för att det ska vara rättvisande. 2-5k?

En källa säger 249 afrikaner. Men jag tror på mer som är oredovisat.

Ja när propagandavideos släppts från skyttevärn eller bussar som skickas till Ukraina bemödar sig ryssen inte ens att uppge vilket land de "frivilliga" kommer ifrån. De är bara "afrikaner" som skickas till köttkvarnen i ryssens ögon. Någon gång har de medverkande uppgett Kamerun och Ghana. I ukrainska videos på krigsfångar har jag sett somalier och eritrerianer. Troligtvis kommer merparten från centralafrikanska länder där "nya" wagner verkar och rekryterar.
Citera
2024-05-26, 11:14
Medlem
Bbc news.
Blir kriget långvarigt så kan ukraina bli som ett nytt Syrien.
Där stormakterna ser efter sina egna intressen i första hand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in