2024-05-26, 08:54
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Släpp nu tjafset rörande val eller inte val. Tråden helt sönderspammad av nattens alla inlägg rörande detta.

Ju mer inlägg som skrivs om ett ämne av de neutrala med nyanserad världsbild, desto mer vet man att narrativet gynnar Ryssland.

Det gäller nu framför allt genomförandet av ett val i Ukraina, men även att västerländska skrivbordskrigare utan militär bakgrund ska ta värvning och åka till fronten istället för att arbeta och betala skatt här hemma samtidigt som Frankrike inte bör skicka yrkessoldater, att användandet av amerikanska vapen på rysk mark bör fortsatt vara förbjudet pga risk för eskalering och kärnvapen från Rysslands sida samt att stödet från väst bör minska eftersom det bara förlänger kriget och pengarna kan användas bättre här hemma till sjukvård och fattigdomsbekämpning.

Samma narrativ läser man på andra språk än svenska på andra fora.
Senast redigerad av Paddan1000 2024-05-26 kl. 09:05.
Citera
2024-05-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur många ministrar rådgivare överbefälhavare och generaler har zelinsky sparkat då????

Han gjorde ju det för att de inte gjorde ett tillräckligt bra jobb samt korruption i något fall. Exakt därför Ryssland gör det, det går inte bra.

Sen tror jag att om man skulle haft ett nytt val så kanske det hade gagnar ukraina för hade en ny president valts hade väst behövt visa att man även stödjer denna person och öst in ännu mer vapen.
Citera
2024-05-26, 08:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/l5KUIfcWdQg?si=P_WjplNSOuTEaUBs
Vlad Solo på gång igen. 🤦🏻‍♂️

Är det verkligen på riktigt? Ser ut som ett skämtprogram!
Citera
2024-05-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/l5KUIfcWdQg?si=P_WjplNSOuTEaUBs
Vlad Solo på gång igen. 🤦🏻‍♂️

Bisarr video. Full av rysk "visdom" som: "when someone is falling down, you should push them" Helt otroligt att den här smörjan går på bästa sändningstid på TV i ryssland.
Citera
2024-05-26, 09:11
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Vi kan fokusera på dessa siffror istället för trollens skrik om Zelensky.

Här framgår enorma förluster över tid. Jämför gärna med den tioåriga katastrofen ska anfallskriget mot Afghanistan där Sovjet med liknande krigföring hade totalförluster motsvarande en dryg månads förluster i Ukraina. Detta ledde till diktaturen Sovjetunionens sammanbrott.

De samlade effekterna inkl ekonomins sammanbrott kommer att leda till Rysslands fall.

Frågan är hur många av dessa 500k som är ryssar eller legosoldater från Afrika/Syrien.

Sjuka siffror i vilket fall.
Citera
2024-05-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vi ser en fokusförflyttning, från "Ukraina vinner till kriget" till "Ryssland har låg BNP per capita".

Putin fick 88 % av rösterna, men valsegern beror förstås på "troll".

Det är ändå svagt med tanke på att motkandidaterna redan var fixade, omhändertagna eller vad man nu säger i Ryssland. Saddam hade 100%, där har du en riktigt älskad landsfader och statsman. Jämn och stabil siffra. Putin har iofs haft mer än 120% av rösterna i vissa valkretsar genom åren. Det är imponerande förstås, men han är ojämn.
Citera
2024-05-26, 09:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Frågan är hur många av dessa 500k som är ryssar eller legosoldater från Afrika/Syrien.

En snabb sammanställning. Då tar jag informationen från Googles faktaruta då jag söker på <valfritt land> fighting for russia in ukraine

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba

Finns några historier om hur kineser har hittat till Ryssland, men jag kan inte se några högre nummer så säg 50?

Vilket ger 4550 totalt. Med det sagt det känns inte som det är några större nummer från andra länder i halvmiljonssiffran.
Citera
2024-05-26, 09:36
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En snabb sammanställning. Då tar jag informationen från Googles faktaruta då jag söker på <valfritt land> fighting for russia in ukraine

2,000 Nepal
2,000 Syrien
280 Sri Lanka
20 Indien
200 Kuba

Finns några historier om hur kineser har hittat till Ryssland, men jag kan inte se några högre nummer så säg 50?

Vilket ger 4550 totalt. Med det sagt det känns inte som det är några större nummer från andra länder i halvmiljonssiffran.

Vet du om det går hitta en lista (ungefärlig) på vilka olika regioner i Ryssland dessa 500k är ifrån. Moskva och St Petersburg torde vara rätt förskonade.
Citera
2024-05-26, 09:44
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Vet du om det går hitta en lista (ungefärlig) på vilka olika regioner i Ryssland dessa 500k är ifrån. Moskva och St Petersburg torde vara rätt förskonade.

Jag känner inte till någon lista men jag kan länka till en statistisk analys från Finska centralbanken.

Citat:
Where do Russia's mobilized soldiers come from?
Evidence from bank deposits
https://www.econstor.eu/bitstream/10419/283620/1/1881332993.pdf
Citera
2024-05-26, 09:44
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Bisarr video. Full av rysk "visdom" som: "when someone is falling down, you should push them" Helt otroligt att den här smörjan går på bästa sändningstid på TV i ryssland.
Det står väl klart för alla att ryssland numera är en slags " orwellisk värld"
med hat hot och dårpropaganda.
Många är förundrade hur efterblivna ryssarna låter här i tråden, dom sitter och tittar på sånt där 24-7.
Hjärntvättade är ett utslitet uttryck men dom är verkligen det.
Senast redigerad av RealTide 2024-05-26 kl. 09:51.
Citera
2024-05-26, 09:46
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag känner inte till någon lista men jag kan länka till en statistisk analys från Finska centralbanken.

https://www.econstor.eu/bitstream/10419/283620/1/1881332993.pdf
Du är en stjärna på att hitta sån här matnyttig info!
Citera
2024-05-26, 09:48
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
40 000 syrier och 100 000 koreaner har varit på väg i 2år i och borde komma fram när som helst
Är nog på plats samtidigt som supervapen från ural anländer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in