Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Tror på din teori också vi är helt enkelt annorlunda till naturen det är orimligt att vi ska behöva jobba 8h fem dagar i veckan kombinerat med annan stress vardagen innebär och relationer innebär.
Hur jag når min väg ur ekorrhjulet där jag får styra mig själv och inte vara en stressad slav åt staten och kapitalet funderar man över. Men det är sjukt att vi har samma förväntningar på oss som dom som ej sitter med dessa problem.
Angående "drogerna" så är pillret utskrivet av doktor för jag behöver dom jag köper inte på gatan. Gällande alkohol har det blivit för mycket av den varan men det beror ju på att jag är djupt olycklig i hela hjärtat och min skäl över att leva såhär. Alkohol och ADHD går ihop väldigt vanligt.
Läs min trådstart jag jobbar det framgår där men jag tycker det är plågsamt.
Istället för att påpeka mitt sätt att skriva bemöt det jag skriver du förstår vad jag menar. Notera i tidigare svar varför min skrift inte är helt perfekt. Det är också en ADHD-grej eller kan ha ett samband. Orkar inte anstränga mig mer än nödvändigt folk fattar du fattar också förhoppningsvis min svenska herr doktorshatt i lingvistik.
Hur skulle samhället se ut om man inte vill göra rätt för sig och arbeta på grund av stress och relationer? Hur får man då mat på bordet? Det är vi som arbetar, och betalar skatt, som får betala bidragen till dem som är arbetsskygga. Och då är man inte särskilt respekterad som människa om man bara är en belastning för samhället. Det är inte alltid roligt att gå till jobbet, och vi alla upplever stress. Så det är en mycket dålig ursäkt.
Du förstår nog inte vad drogerna och alkoholen gör när det gäller ditt dåliga mående. Och det spelar ingen roll om det är på recept, biverkningarna är desamma. Benso är egentligen bara för korttidsbruk, och redan efter ett par veckor kan du vara beroende. Jag fick själv Benso utskrivet i samband med dödsfall och andra problem. Efter ett tag fick jag de klassiska symtomen på tolerans med extrem ångest, svettningar, social fobi m.m. Och även koncentrationssvårigheter, oro, rastlöshet och symtom som vid ADHD.
När jag sedan slutade en helvetisk avtändning som jag inte ens önskar min värsta fiende. Började läsa medicinska artiklar om vad Benso orsakar med hjärnan och nervsystemet. Sjukvården vet i princip ingenting om Benso, och jag fick diagnoser såsom Parkinson, ME eller MS? Och som tillägg ADHD, vilket förstås var helt fel. Att en CT kan vara dödlig på grund av kramper, bevisar att detta är ett rävgift som skapar kaos i hjärnan.
Kanske att dina problem beror på biverkningar och tolerans Benso? Och dessutom alkohol som skapar kaos i hjärnan. Så jag hoppas att du kan ta dig ur ditt missbruk, och jag tror absolut att du då kommer att må så mycket bättre.