2024-05-25, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politi og påtalemyndighet er nok flinkere enn deg å vurdere bevis, derfor forsvinner siktelsen mot TH som dugg for solen, nå når mistanken er en sagablott.
Det er bare de ondskapsfulle som fortsatt gnager på medias gamle sitater, tatt ut fra kontekst, for å skape blest og penger i kassen. Selv om Rachlew mener at påtalemyndighetene også trenger en oppgradering, på samme måte som politiet allerede har gjennomgått, så tror jeg ikke at Rachlew mener at påtalemyndighetene ligger på et bunnivå, slik du presterer når det kommer til bevisvurdering.

En uskyldig person er ikke opptatt av å dekke ryggen sin slik du mener man burde gjøre i avhør. Da TH ble innkalt til avhør, var det fordi hans ektefelle var blitt kidnappet, da er det naturlig å ha et helt annet fokus.
I tillegg er man som uskyldig i sjokk, kanskje mer enn man er klar over selv, så det er slett ikke merkelig at TH beskriver seg selv som en person som takler krisesituasjoner godt. Faktisk kan man takle en krisesituasjon godt, selv om man får sjokk også. Det er nemlig naturlig, og så lenge man ikke får panikk, går det mest sannsynlig bra. Men er man uskyldig og blir siktet i en slik situasjon, da er man i next level shit. Varetekt og mistanken rettet mot TH kom senere, lenge etter TH hadde sagt at han vanligvis holdt seg rolig i slike situasjoner.

I etterpåklokskapens navn kan sikkert både TH og resten av familien si at de taklet det også. De vet selv om de er uskyldig. Og de kan trøste seg med at AEH vet at de er uskyldig. De må bare ikke bry seg om hva andre mener. Gi slipp! Det er lov til å bryte litt sammen, det er ikke skam, når man kjemper en kamp, man må bare ikke gi opp. Det som har skjedd har skjedd, livet går videre, livet gir og tar. Og det er urettferdig, men man må fokusere på de gode minnene, de kan ingen ta fra noen.
De kan håpe at AEH blir funnet slik at familien får en grav å gå til og ro til å begynne sorgprosessen, for den har blitt utsatt pga kaos. Og de kan håpe at en vakker dag blir gjerningspersonen(e) tatt. Håpet kan ingen ta.
Jeg har lenge hatt et håp om at familien er uskyldig. Det ser ut som jeg vant. Eller egentlig er det AEHs seier. Jeg heiet bare på livet hennes. Bildene som ble malt av livet hennes ble bare for dystert og egentlig lite sannsynlig for en "gladlaks", tenkte jeg. For hun ble jo beskrevet slik, som en sprudlende og glad dame. Hun har levd et liv på godt og vondt og det er det som skal definere henne - hennes liv - ikke det bygdedyret sprer. Så respektløst å definere et liv med sladder og sitater tatt ut fra sin kontekst i verste mening. RIP
Det er viktig og ikke ta noe ut av sin kontekst, jeg mener at du har ett veldig godt poeng her, Havhest
Citera
2024-05-25, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nei, dette er ingen vinnersak. At du fremhever det slik, er i grunnen ganske vulgært og forteller vel alt om deg.

Du må referere til hele teksten, ikke bare hva som passer deg
Havhest skriver :
Jeg har lenge hatt et håp om at familien er uskyldig. Det ser ut som jeg vant. Eller egentlig er det AEHs seier. Jeg heiet bare på livet hennes. Bildene som ble malt av livet hennes ble bare for dystert og egentlig lite sannsynlig for en "gladlaks", tenkte jeg. For hun ble jo beskrevet slik, som en sprudlende og glad dame. Hun har levd et liv på godt og vondt og det er det som skal definere henne - hennes liv - ikke det bygdedyret sprer. Så respektløst å definere et liv med sladder og sitater tatt ut fra sin kontekst i verste mening. RIP
Senast redigerad av Extremadura 2024-05-25 kl. 18:52.
Citera
2024-05-25, 18:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
derfor forsvinner siktelsen mot TH som dugg for solen, nå når mistanken er en sagablott.

Som dugg for solen Vel, 5 år har gått, og han er enda siktet. Kanskje lite sol der du bor da.
At politiet har innstilt på henleggelse er fordi de ikke har funnet den siste lille brikken, forbindelsen mellom TH og GM, som gjør at de kan ta ut tiltale. Og som du selv sa, det er et hav av indisier mot TH, og han har et knallsterkt motiv.
TH har studert uløste drapssaker, og skjønt at liket måtte bort på en slik måte at det aldri ble funnet.
Han hadde utklipp av Vålnes-saken og Dung-saken. Dette tyder på at han faktisk har kjøpt avisene kun for å kunne klippe ut artiklene, slik at det ikke skulle bli elektroniske spor, siden vi vet at den eneste avisen han abonnerer på er Dagens Næringsliv. Det har journalistene vist oss med å ta bilde av han når han henter avisen om morgenen.
Citera
2024-05-25, 18:57
Medlem
Det er viktig å ikke ta ting ut av kontekst. Da kan man i alle fall ikke hoppe over alt det AE har opplevd og uttrykt selv gjennom mange år, i form av fortvilelse, trusler og undertrykkelse. Det være seg alt hun har fortalt til sin egen lege, til sine egne venner, nære bekjente, eller uttrykt gjennom egne ord i notater, brev og SMS-meldinger. Alt dette blåser noen av her fordi man ikke vil høre på offerets side av saken.
Citera
2024-05-25, 19:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Du må referere til hele teksten, ikke bare hva som passer deg
Havhest skriver :
Jeg har lenge hatt et håp om at familien er uskyldig. Det ser ut som jeg vant. Eller\

Hvorfor skal man referere til hele teksten når 98% av innlegget bare er usammenhengende ordsalat og tull og tøys som tar mye plass på siden?
Citera
2024-05-25, 20:02
Avslutad
Tja, det er bare å ignorere det som ikke fenger

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor skal man referere til hele teksten når 98% av innlegget bare er usammenhengende ordsalat og tull og tøys som tar mye plass på siden?
Citera
2024-05-25, 22:03
Avslutad
Citat:
Det er viktig å ikke ta ting ut av kontekst. Da kan man i alle fall ikke hoppe over alt det AE har opplevd og uttrykt selv gjennom mange år, i form av fortvilelse, trusler og undertrykkelse. Det være seg alt hun har fortalt til sin egen lege, til sine egne venner, nære bekjente, eller uttrykt gjennom egne ord i notater, brev og SMS-meldinger. Alt dette blåser noen av her fordi man ikke vil høre på offerets side av saken.
Denne ordsalaten er tygget og spyttet ut igjen mange ganger iløpet av årene som er gått.

Den smaker løgn, fordi den er løgn.

Siktelsen mot TH er i realiteten henlagt. Politiet etterforsker hemmelige tema, og de har ikke planer om å vise kortene sine før neste år. Lykke til med kaldsvettingen Sweetie!

Dersom det du skriver var sant, hadde TH vært dømt for flere år siden.
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Det er viktig og ikke ta noe ut av sin kontekst, jeg mener at du har ett veldig godt poeng her, Havhest
Takk! Det kom fra hjertet.
Senast redigerad av Havhest 2024-05-25 kl. 22:06.
Citera
2024-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Siden siktelsen mot TH er henlagt, så har nok lydmannen konkludert at den eventuelle låselyden kom fra bilen.

Det er mulig å tenke logisk, og nå når vi vet at TH ER SJEKKET UT AV SAKEN, blir mitt resonnement den mest sannsynlige hypotesen.

Siktelsen er da ikke henlagt, hvor har du det fra?
Citera
2024-05-25, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Som dugg for solen Vel, 5 år har gått, og han er enda siktet. Kanskje lite sol der du bor da.
At politiet har innstilt på henleggelse er fordi de ikke har funnet den siste lille brikken, forbindelsen mellom TH og GM, som gjør at de kan ta ut tiltale. Og som du selv sa, det er et hav av indisier mot TH, og han har et knallsterkt motiv.
TH har studert uløste drapssaker, og skjønt at liket måtte bort på en slik måte at det aldri ble funnet.
Han hadde utklipp av Vålnes-saken og Dung-saken. Dette tyder på at han faktisk har kjøpt avisene kun for å kunne klippe ut artiklene, slik at det ikke skulle bli elektroniske spor, siden vi vet at den eneste avisen han abonnerer på er Dagens Næringsliv. Det har journalistene vist oss med å ta bilde av han når han henter avisen om morgenen.
Det du skriver er et paradoks som sier mye om "hvor landet ligger", slik jeg seg det. Du kaller TH for en løgner i ca annen hvert innlegg, mens du selv lyver i hvert innlegg. Jeg har nemlig aldri gitt uttrykk for det du skriver. Det jeg har skrevet, er at de punktene som har blitt listet opp som indisier mot TH her i tråden, mener jeg fremstår konstruert og mest sannsynlig plantet i S4. Ikke alt, vel og merke, THs og AEHs personlige tekster og notatbøker, er helt sikkert reelle, men f.eks. avisartiklene tror jeg er plantet. I tillegg tror jeg at både AEH og venninnen LE har blitt utsatt for phishing-angrep kort tid før AEH forsvant. Jeg er usikker om det er badet i 1. etasje eller 2. etasje det har blitt plantet spor, men jeg tror at GM har avslørt sine bevegelser når GM tråkket i hundebæsjen i 2. etasje. Politiet har nok stålkontroll. Sikkert pyton for GM å bli avslørt av en hundebæsj, men man reder som man ligger. Jeg elsker det scenarioet når gjøken dukker opp klokken 10. Fy flate, så patetisk GM
Citera
2024-05-25, 23:01
Medlem
Citat:
Det du skriver er et paradoks som sier mye om "hvor landet ligger", slik jeg seg det. Du kaller TH for en løgner i ca annen hvert innlegg, mens du selv lyver i hvert innlegg. Jeg har nemlig aldri gitt uttrykk for det du skriver. Det jeg har skrevet, er at de punktene som har blitt listet opp som indisier mot TH her i tråden, mener jeg fremstår konstruert og mest sannsynlig plantet i S4. Ikke alt, vel og merke, THs og AEHs personlige tekster og notatbøker, er helt sikkert reelle, men f.eks. avisartiklene tror jeg er plantet. I tillegg tror jeg at både AEH og venninnen LE har blitt utsatt for phishing-angrep kort tid før AEH forsvant. Jeg er usikker om det er badet i 1. etasje eller 2. etasje det har blitt plantet spor, men jeg tror at GM har avslørt sine bevegelser når GM tråkket i hundebæsjen i 2. etasje. Politiet har nok stålkontroll. Sikkert pyton for GM å bli avslørt av en hundebæsj, men man reder som man ligger. Jeg elsker det scenarioet når gjøken dukker opp klokken 10. Fy flate, så patetisk GM

Jeg fatter ikke at du orker, du må være et skikkelig hespetre av et kvinnfolk.
La nå de som mener at TH er GM få mene det da og ikke lek trådens advokat.

Det var jus du var opptatt av hevdet du, men alle skjønner at det du er opptatt av er at TH skal være uskyldig.
Citera
2024-05-25, 23:36
Medlem
Citat:

Citat:
Denne ordsalaten er tygget og spyttet ut igjen mange ganger iløpet av årene som er gått.

Den smaker løgn, fordi den er løgn.

At du ikke vektlegger AEs egne ord og opplevelser er ikke nytt. Men å likestille det med løgn er ganske drøyt. At AE ga uttrykk for sin fortvilelse overfor legen kan dokumenteres i legejournalen. Det samme med opplevelser av tvang og trusler. At helt uavhengige personer fra ulike tidsperioder kan berette om hva AE har gjennomgått, er også et faktum. AEs egne ord i notater og meldinger kan heller ikke avfeies som løgn. I så tilfelle har man intet ønske om å lytte til offerets side av saken. Dette står i sterk kontrast til hvordan alt det som kommer fra TH forsvares.
Senast redigerad av Jayce 2024-05-26 kl. 00:05.
Citera
2024-05-26, 02:04
Avslutad
Citat:
At du ikke vektlegger AEs egne ord og opplevelser er ikke nytt. Men å likestille det med løgn er ganske drøyt. At AE ga uttrykk for sin fortvilelse overfor legen kan dokumenteres i legejournalen. Det samme med opplevelser av tvang og trusler. At helt uavhengige personer fra ulike tidsperioder kan berette om hva AE har gjennomgått, er også et faktum. AEs egne ord i notater og meldinger kan heller ikke avfeies som løgn. I så tilfelle har man intet ønske om å lytte til offerets side av saken. Dette står i sterk kontrast til hvordan alt det som kommer fra TH forsvares.
Det som er skrevet av AEH, sagt av vitner, sagt til legen, kan tolkes som et helt vanlig liv. Et 49 år langt ekteskap har mye forskjellig å by på, både på godt og vondt. Det er såklart en grunn til at siktelsen mot TH henlegges.
Senast redigerad av Havhest 2024-05-26 kl. 03:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in