2024-05-25, 14:36
Medlem
Men kan det inte vara drogerna och alkohol som gör att du mår så dåligt? Du har tidigare skrivit:

Jag ser solen gå upp utan färg i den äter benzo varje dag tills mitt hjärta blev till berg av den dricker sprit tills jag blir varnad för pankreatit (dålig svenska, så det är svårt att förstå).

Jag har druckit alkohol varje dag stora mängder sedan tisdags.

Iktorivl är den bästa benzon om målet är att släcka ångestkänslor. Ha problem med aggressionsutbrott och minnet därefter.

Är detta ditt liv? Inget jobb, och du dricker och använder droger varje dag. Kanske att du skulle må bättre om du tog tag i ditt nuvarande liv som verkar vara en katastrof. Börja med en kurs i svenska.

Det är konstaterat att ADHD inte är genetiskt, så du kan inte skylla på detta.
Senast redigerad av Newton555 2024-05-25 kl. 14:51.
Citera
2024-05-25, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pronic
Jag tror din ADHD gör att du ser på livet på ett mer vaket sätt än neurotypiska. Jag fick en ADD-diagnos vid 35 år, sakta men säkert har jag insett att det inte har varit mig det varit fel på, den jag är, och på det sätt min ADD påverkar mitt sätt att förhålla mig till ekorrhjulet, gör det helt enkelt jävligt svårt att lyckas på samma sätt som andra.

Jag försöker hitta en hållbar väg utanför ekorrhjulet, rekomenderar dig det samma för jag tror aldrig du kan mår bra i det.
Tror på din teori också vi är helt enkelt annorlunda till naturen det är orimligt att vi ska behöva jobba 8h fem dagar i veckan kombinerat med annan stress vardagen innebär och relationer innebär.

Hur jag når min väg ur ekorrhjulet där jag får styra mig själv och inte vara en stressad slav åt staten och kapitalet funderar man över. Men det är sjukt att vi har samma förväntningar på oss som dom som ej sitter med dessa problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Men kan det inte vara drogerna och alkohol som gör att du mår så dåligt? Du har tidigare skrivit:

Jag ser solen gå upp utan färg i den äter benzo varje dag tills mitt hjärta blev till berg av den dricker sprit tills jag blir varnad för pankreatit (dålig svenska, så det är svårt att förstå).

Jag har druckit alkohol varje dag stora mängder sedan tisdags.

Iktorivl är den bästa benzon om målet är att släcka ångestkänslor. Ha problem med aggressionsutbrott och minnet därefter.

Är detta ditt liv? Inget jobb, och du dricker och använder droger varje dag. Kanske att du skulle må bättre om du tog tag i ditt nuvarande liv som verkar vara en katastrof. Börja med en kurs i svenska.

Det är konstaterat att ADHD inte är genetiskt, så du kan inte skylla på detta.
Angående "drogerna" så är pillret utskrivet av doktor för jag behöver dom jag köper inte på gatan. Gällande alkohol har det blivit för mycket av den varan men det beror ju på att jag är djupt olycklig i hela hjärtat och min skäl över att leva såhär. Alkohol och ADHD går ihop väldigt vanligt.

Läs min trådstart jag jobbar det framgår där men jag tycker det är plågsamt.

Istället för att påpeka mitt sätt att skriva bemöt det jag skriver du förstår vad jag menar. Notera i tidigare svar varför min skrift inte är helt perfekt. Det är också en ADHD-grej eller kan ha ett samband. Orkar inte anstränga mig mer än nödvändigt folk fattar du fattar också förhoppningsvis min svenska herr doktorshatt i lingvistik.
Citera
2024-05-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Tror på din teori också vi är helt enkelt annorlunda till naturen det är orimligt att vi ska behöva jobba 8h fem dagar i veckan kombinerat med annan stress vardagen innebär och relationer innebär.

Hur jag når min väg ur ekorrhjulet där jag får styra mig själv och inte vara en stressad slav åt staten och kapitalet funderar man över. Men det är sjukt att vi har samma förväntningar på oss som dom som ej sitter med dessa problem.

Angående "drogerna" så är pillret utskrivet av doktor för jag behöver dom jag köper inte på gatan. Gällande alkohol har det blivit för mycket av den varan men det beror ju på att jag är djupt olycklig i hela hjärtat och min skäl över att leva såhär. Alkohol och ADHD går ihop väldigt vanligt.

Läs min trådstart jag jobbar det framgår där men jag tycker det är plågsamt.

Istället för att påpeka mitt sätt att skriva bemöt det jag skriver du förstår vad jag menar. Notera i tidigare svar varför min skrift inte är helt perfekt. Det är också en ADHD-grej eller kan ha ett samband. Orkar inte anstränga mig mer än nödvändigt folk fattar du fattar också förhoppningsvis min svenska herr doktorshatt i lingvistik.

Hur skulle samhället se ut om man inte vill göra rätt för sig och arbeta på grund av stress och relationer? Hur får man då mat på bordet? Det är vi som arbetar, och betalar skatt, som får betala bidragen till dem som är arbetsskygga. Och då är man inte särskilt respekterad som människa om man bara är en belastning för samhället. Det är inte alltid roligt att gå till jobbet, och vi alla upplever stress. Så det är en mycket dålig ursäkt.

Du förstår nog inte vad drogerna och alkoholen gör när det gäller ditt dåliga mående. Och det spelar ingen roll om det är på recept, biverkningarna är desamma. Benso är egentligen bara för korttidsbruk, och redan efter ett par veckor kan du vara beroende. Jag fick själv Benso utskrivet i samband med dödsfall och andra problem. Efter ett tag fick jag de klassiska symtomen på tolerans med extrem ångest, svettningar, social fobi m.m. Och även koncentrationssvårigheter, oro, rastlöshet och symtom som vid ADHD.

När jag sedan slutade en helvetisk avtändning som jag inte ens önskar min värsta fiende. Började läsa medicinska artiklar om vad Benso orsakar med hjärnan och nervsystemet. Sjukvården vet i princip ingenting om Benso, och jag fick diagnoser såsom Parkinson, ME eller MS? Och som tillägg ADHD, vilket förstås var helt fel. Att en CT kan vara dödlig på grund av kramper, bevisar att detta är ett rävgift som skapar kaos i hjärnan.

Kanske att dina problem beror på biverkningar och tolerans Benso? Och dessutom alkohol som skapar kaos i hjärnan. Så jag hoppas att du kan ta dig ur ditt missbruk, och jag tror absolut att du då kommer att må så mycket bättre.
Senast redigerad av Newton555 2024-05-25 kl. 17:14.
Citera
2024-05-25, 16:50
Medlem
Inte konstigt TS mår skit av diagnosen, naturliga känslor allihop. Reaktionsfas nu, med tiden lättare hantera känslor och tankar. Antar själva utredningen var jobbig, sen få stämpel på sig "för sent" för att få hjälp under skolgång och mycket strul med det sociala som kunde undvikits, det är bittert. Men ta lite betänketid, fundera och känn efter. Kanske kommer fram till att testa medicin, eller att avstå. Förhoppningsvis leder iaf diagnosen till mer självmedkänsla och förståelse. Men låter som TS har fler problem. Sök igen tycker jag, troligen kommer de pga resursbrist svara att allt blir bra bara TS tar sin medicin, så kanske bra testa den först för att se om den hjälper något.
Citera
2024-05-25, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
ADHD är en hittepå diagnos. Du är antagligen en människa som på stenåldern hade sprungit runt och fixat och donat med allt ifrån morgon till kväll. Så du måste hitta något att kanalisera din energi via/till. Du är inte sjuk, du har bara mycket energi i din hjärna. Folk har klarat sig i hundratusentals år utan att äta kemiskt tjack för att "fungera" i slavsamhället.

Lycka till!
Exakt! Äntligen en korrekt beskrivning!
"ADHD människor" var de vaksamma som skyddade byn från inkräktare. De hade "alla sinnen öppna".
Ingen sjukdom!
Citera
2024-05-25, 18:13
Medlem
Citat:
Har utrett mig för ADHD på doktorns begäran har fått diagnosen nudå rykande färskt men jag känner mig inte glad av det
jag känner mig bitter, känner sorg, att ha fått på svart på vitt slutsats att min hjärna är skadad i grunden frontalloben vilket leder till denna störning som förstör livet och skadar allt. Dessutom är jag lack över hur lång tid det tog för dom jävlarna alltså samhället att inse han har ADHD detta borde förfan vara klappat och klart i tonårsåldern senast inte när man är halvägs till 30 och har gjort saker man ångrar för evigt och blivit kroniskt deprimerad på kuppen känner mig även utbränd. Känner bitterhet, känner sorg, känner depression, känner hat även förvirring.

Ska jag nu alltså börja börja äta lagligt amfetamin plus terapi för att fortsätta springa i hamsterdjulet för att försöka passa in i norm-samhället som inte alls passar min natur? Är det var som blev min lott här i livet?

Jag borde få skadestånd av staten och bli arbetsbefriad mot kontrakt jag får inte föröka mig känner jag rent spontant så inte detta sprider sig vidare har syskonbarn som alla har ADHD vi har uppenbart något fel i generna som leder till problemen. Det är ingen superkraft det är ett lidande bråk med folk du inte känner när du är lack, stress med jobb och pengar, du spenderar för mycket, du har antagligen alkohol och drogproblem redan som tonåring. Relationer skadas av ilska folk blir sårade av dina känslor. Mycket är skadat redan och jag känner mig sliten.

Vad ska man göra med sin ADHD-diagnos hantera den jag vet inte själv? Hur lyckas leva med lidandet? Jag har inte lyckats hitintills och oklart om jag kommer orka mer av denna stress samhället utsätter mig för.

Känner även att det är ytterst lite fokus på mig och mitt mående dom jävlarna på psykiatrin vill bara kasta tjack på mig så jag kan fortsätta jobba och betala skatt jag är en slav inte en människa.

Självklart blir man deprimerad om vardagen består av droger, alkohol och inget jobb. Och då tro att medicinering med en drog med amfetamin ska lösa problemet?

"Det är ytterst lite fokus på mig". Ts har tagit på sig offerkoftan, och tycker så synd om sig själv. Men detta kaos med droger och alkohol är självförvållat!

"Få skadestånd av staten och arbetsbefriad". 25 år och invandrare, varför ge upp så lätt?

Och forskare har skrivit att det inte finns någon ADHD-gen, så det är inte ärftligt.

Så varför skylla allt på psykiatrin och staten?? Det är som föräldrarna till gängkriminella, och deras barn har blivit skjutna. Visst är det tragiskt, men i snyftartiklar säger de att det är samhällets fel! Men det finns något som heter föräldra- och egenansvar.

Varför skylla allt på andra? Livet är jobbigt för oss alla med svårigheter och motgångar. Men då får man ta tag i sitt liv, och i detta fall sluta med droger och alkohol. Och sedan skaffa sig en utbildning och ett jobb. Att drogerna, som Ts har skrivit, orsakar aggressivitet och minnesproblem är en mycket god anledning.
Senast redigerad av Newton555 2024-05-25 kl. 18:37.
Citera
2024-05-25, 21:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Vad ska man göra med sin ADHD-diagnos hantera den jag vet inte själv? Hur lyckas leva med lidandet? Jag har inte lyckats hitintills och oklart om jag kommer orka mer av denna stress samhället utsätter mig för.

Arbetsförmedlingen har något som heter SIUS, en person som är ett särskilt stöd för personer med en funktionsnedsättning. Denne kan hjälpa dig arrangera arbetsprövning och möjlige hjälpa dig till att få ett yrkesliv du klarar hantera. Finns arbeten med lönebidrag som kan specialanpassas om du är något påstridig.

Du har fått din diagnos och det verkar enligt mig varit inom rimlig tid.
Citera
2024-05-25, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Inte konstigt TS mår skit av diagnosen, naturliga känslor allihop. Reaktionsfas nu, med tiden lättare hantera känslor och tankar. Antar själva utredningen var jobbig, sen få stämpel på sig "för sent" för att få hjälp under skolgång och mycket strul med det sociala som kunde undvikits, det är bittert. Men ta lite betänketid, fundera och känn efter. Kanske kommer fram till att testa medicin, eller att avstå. Förhoppningsvis leder iaf diagnosen till mer självmedkänsla och förståelse. Men låter som TS har fler problem. Sök igen tycker jag, troligen kommer de pga resursbrist svara att allt blir bra bara TS tar sin medicin, så kanske bra testa den först för att se om den hjälper något.
Jag ska få terapi också har dom sagt har mycket trauman och mörker inombords att försöka jobba på. Får se om det är bättre än vanliga psykologsamtal det har inte funkat alls för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Arbetsförmedlingen har något som heter SIUS, en person som är ett särskilt stöd för personer med en funktionsnedsättning. Denne kan hjälpa dig arrangera arbetsprövning och möjlige hjälpa dig till att få ett yrkesliv du klarar hantera. Finns arbeten med lönebidrag som kan specialanpassas om du är något påstridig.

Du har fått din diagnos och det verkar enligt mig varit inom rimlig tid.
Jag jobbar alltså dock jag gillar inte det jag gör måste äta lugnande tabletter varje dag och ändå är jag stressad av "karriären" och alla krav som ställs börjar tära på hälsan har smärtor i kroppen och grejer också. Har kört på ändå pga degen man dragit in men fått gå till HR många gånger och prata om diverse konflikter på arbetsplatsen när jag kokar över på dom andra. Ofta har jag rätt men ilskan skrämmer vissa kollegor.

Så att skriva in mig på arbetsförmedlingen vet jag inte vad kan dom göra vill inte halka ner som ett socfall eller något nära inpå.

Helst inte jobba dock känner att jag är klar med skiten.
Citera
2024-05-26, 00:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Vad ska man göra med sin ADHD-diagnos hantera den jag vet inte själv?
1. Det finns ju mediciner.
2.Dessutom göra EXAKT som läkarna säger. ETT HUNDRA PROCENT och inte ngt jävla eget mixtrande och klagande på sjukvården, Böj på nacken.
3. Ta ett dåligt beteende i taget och ge allt du har för att träna bort det och följa psykiatrikerns/psykologens råd till ETT HUNDRA PROCENT.
4. be en förändringsbön varje dag några gånger om dagen i några år
------
Otherwise youre fucked
Citera
2024-05-26, 00:35
Medlem
zombie-nations avatar
Vilken typ av ADHD fick du?
Citera
2024-05-26, 01:09
Medlem
Citat:
Jag ska få terapi också har dom sagt har mycket trauman och mörker inombords att försöka jobba på. Får se om det är bättre än vanliga psykologsamtal det har inte funkat alls för mig.

Jag jobbar alltså dock jag gillar inte det jag gör måste äta lugnande tabletter varje dag och ändå är jag stressad av "karriären" och alla krav som ställs börjar tära på hälsan har smärtor i kroppen och grejer också. Har kört på ändå pga degen man dragit in men fått gå till HR många gånger och prata om diverse konflikter på arbetsplatsen när jag kokar över på dom andra. Ofta har jag rätt men ilskan skrämmer vissa kollegor.

Så att skriva in mig på arbetsförmedlingen vet jag inte vad kan dom göra vill inte halka ner som ett socfall eller något nära inpå.

Helst inte jobba dock känner att jag är klar med skiten.

Varför inte ta hjälp av Beroendemottagningen och behandlingshem? Drogerna är inte längre till någon hjälp, utan orsakar mer skada än nytta. Smärta i kroppen kan orsakas av ett långvarigt drogberoende. Dessutom så kan du nu inte köra bil, då du är en fara för både dig själv och andra. Många tror att man klarar sig om det är på recept, men det tar de ingen hänsyn till. Händer det något så blir du dömd för att ha kört bil med droger i kroppen.
Citera
2024-05-26, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. Det finns ju mediciner.
2.Dessutom göra EXAKT som läkarna säger. ETT HUNDRA PROCENT och inte ngt jävla eget mixtrande och klagande på sjukvården, Böj på nacken.
3. Ta ett dåligt beteende i taget och ge allt du har för att träna bort det och följa psykiatrikerns/psykologens råd till ETT HUNDRA PROCENT.
4. be en förändringsbön varje dag några gånger om dagen i några år
------
Otherwise youre fucked
Ska ge detta en chans absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vilken typ av ADHD fick du?
Den "rena" ADHD'n med H dom tycker jag är hyperaktiv också men jag har mest problem med humöret och koncentration, lite impulsivitet och att inte kunna slappna av inre oro hela tiden inombords blir stressad lätt du vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Varför inte ta hjälp av Beroendemottagningen och behandlingshem? Drogerna är inte längre till någon hjälp, utan orsakar mer skada än nytta. Smärta i kroppen kan orsakas av ett långvarigt drogberoende. Dessutom så kan du nu inte köra bil, då du är en fara för både dig själv och andra. Många tror att man klarar sig om det är på recept, men det tar de ingen hänsyn till. Händer det något så blir du dömd för att ha kört bil med droger i kroppen.
För att jag inte har något större missbruk att tala om jag får saker utskrivna av läkare. Ska sluta med alkohol nu får för mycket magproblem. Får köra bil på dom lugnande tabletterna inga problem med den saken sörru. Blir jag gripen av snuten misstänkt för ringa narkotikabrott det har hänt mig tidigare btw så är det bara att visa upp sitt 1177 recept som bevis för att man har benzo på recept i förhörsrummet samt neka till alla anklagelser förolämpa snuten samtidigt man kan inte bli dömd för något man har recept på att äta av en doktor förstår du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in