2024-05-25, 16:18
Medlem
Avsatanisera?? De är ju inte lite störda i huvudet rysstrollen. Så det är ett religionskrig nu då alltså? Undrar om de ens sett en satanist. Utanför Rysslands gränser dvs.
Citera
2024-05-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Inte så smart att ta in de som ogillar ockupanterna.
Dom blir användt som köttvågar med spärrtrupper bakom. Ingen fara för ryssen då dom inte kommer överleva länge.
Citera
2024-05-25, 16:21
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Har du glömt dokumentet som läckte ut i 2022 som skulle utropa rysk seger?
Det enda orcherna har visat med sitt misslyckade krig är hur djävulusiskt korkade och primitiva de är!
https://www.bbc.com/news/technology-60562240
Russian news agency deletes victory editorial [28th feb 2022]
A Russian news agency has published and then deleted an article prematurely praising Russia's success in invading Ukraine. It applauds Russian President Vladimir Putin for solving the Ukraine "problem", saying that "Ukraine has returned to Russia" through military action. It suggests the author anticipated a rapid victory and the piece was published prematurely.
Är det något i vattnet där i Ryssland, något som skadar hjärnloberna på dem och försämrar den kognitiva förmågan...? För jag har ingen annan förkaring till att ett helt land så envist och enhetligt skulle bete sig så här självsvådligt, kontraproduktivt och rent ut sagt efterblivet?
Citera
2024-05-25, 16:23
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Också en fråga om Ryssland kan betala med någon valuta Kina vill ha.

Olja fungerar.
Citera
2024-05-25, 16:24
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryssen svinar vidare. Bombar köpcentrum när det är som mest folk inne och handlar

Russians just hit an “Epicenter” hypermarket in Kharkiv with two “FAB” aerial bombs.
Deliberately on the weekday when lots of civilians are inside.
2 people confirmed killed, large number of people is missing and many are wounded. There is a big fire going on right now.
https://x.com/igorlachenkov/status/1794368357418033653

Det här kan tyvärr vara en extrem terrorbombning med en ofattbar mängd döda.

Åter igen: väst svaghet är att vi är så satans passiva och ska dra varje beslut i långbänk och vara småfittiga kring detaljer. ukraina har specat exakt vad de behövt för att skydda Kharkiv. Visar det sig att hundratals dör kanske sverige gör sin del och skickar ett patriotbatteri samtidigt som man nybeställer ett som ersättning. Men hade man inte varit såna obeslutsamma töntar så hade man ju kunnat ha de på plats redan och räddat en sjuk mängd liv.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2024-05-25 kl. 16:27.
Citera
2024-05-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
"Avmilitarisering" av ukraina som inför världens ögon åtnjuter en aldrig skådad upprustning - lögnhals aka idiot.
Är det därför som zelinsky var ute igår och bad väst att snabba på utlovade vapen.
F 16 syns det inte röken av efter 1.5 års snack.
Citera
2024-05-25, 16:27
Medlem
Ryssland är ett fattigt land med dålig inkomst per person som vill återupprätta sovjetiska gränser under putin.

Anledningen till detta är att putin inte kan presentera några stora framgångar under sin tid som president och nu vill han genom att ockupera grannländerna expandera istället.

Fortfarande en misslyckad president när det gäller framsteg.

Den enda anledningen att han är kvar är rysstroll med propaganda, för han har inte lyckats samhällsmässigt.

Så rysstroll lurar även ryssar att tro på sagor, vilket man kan skylla det ryska samhällsförfallet på rysstroll.

Får hoppas ukrainarna kör ut ryssarna snart.
Senast redigerad av xlxerox 2024-05-25 kl. 16:30.
Citera
2024-05-25, 16:28
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Är det därför som zelinsky var ute igår och bad väst att snabba på utlovade vapen.
Danska F-16 kommer i juni så en tidsfråga. Ukrainska piloter har redan klarat träningar på F-16 i Arizona.
Citera
2024-05-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ingenting mig emot om dom ska ersätta dåliga system med ännu sämre.
Man kommer ju ihåg när kinesen tillverkade kopior av den ryska Ural motorcykelen.
Om den ryska hojen var urdålig så blev den kinesiska ännu sämre.
Tänka sig, ryssen snodde med sig BMW fabriken efter 1945 som tillverkade riktigt bra militära motorcyklar men på trots av att dom hade alla teckningar och maskiner så blev Uralen bara skit.
Väst = goda grejer.
Rysseriet = sämre.
Kineseriet = katastrof.
Citera
2024-05-25, 16:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du Ivan, hur går det för er runt om Charkiv förresten?
Russia's losses - 25.05.2024

• wounded ~1.500.240
  • killed ~500.080 (+1.140)
Hur har ni lyckats ha ihjäl ~0,4% av er totala befolkning på bara två och ett halvt år? Och vad har ni fått ut av det egentligen?
https://www.themoscowtimes.com/2023/10/17/half-of-russian-soldiers-wounded-in-ukraine-require-amputation-official-a82798
More Than Half of Russian Soldiers Wounded in Ukraine Require Amputation
“This is such a vivid problem, it’s a lot,” [Deputy Labor Minister Alexei] Vovchenko said at a roundtable with Russian senators, as quoted by the government daily Rossiiskaya Gazeta.
Citera
2024-05-25, 16:31
Medlem
Nu är det kris.
Polen har skickat gamla kanoner från ww2 1940 till ukraina.
Citera
2024-05-25, 16:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Ja, så är det. Innan jag började läsa den här tråden, och intressera mig för rysk inrikespolitik, hade jag ändå en ganska positiv syn av ryssland. Tänkte mig Bolshoiteatern, Kasparov, Stravinsky, ... Visste att de var lite halvknepiga och hade stora problem med alkolism, men på det stora hela ändå en hyfsat positiv bild.

Men efter att sett de enorma mängder dynga våra trådryssar hasplat ur sig, efter att ha sett inslag från ryska debattprogram, efter att ha sett den enorma sadism ryska soldater uppvisat, efter jag läst på om rysk "dedovschina-kultur", efter att jag sett hur ryska ledare kallblodigt offrar sina soldater i mänskliga köttvågsanfall utan att folket protesterar, ..., så har jag fattat att ryssland som land är väldigt, väldigt, efterblivet.

Det är bra för världen att ryssland håller på att förpassa sig själv till ett irrelevant skitland i stil med valfritt -stan land. Det är bra att Europa som helhet har vaknat upp till den dyngan vi haft inpå våra gränser.

Så.... grattis alla ryssar som bidrar med att sprida dynga i den här tråden dygnet runt, ni har fått mig att bli väldigt anti-ryssland.

Ibland är det folk som upprörs av hatet mot ryssar.
Jag säger då, vad kan Ryssland ha ställt till med för att vi ska hata ryssar?
Jo men visst. Det har inte hänt något särskilt. Speciellt inte de senaste 10 åren….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in