2024-05-25, 13:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
På nuvarande kontrakt ja. Han har dock bara ett år (drygt) kvar på sitt kontrakt. Lech kommer inte att erbjuda honom förlängning på 11 miljoner kr/är.

Det Djurgården måste matcha är vad marknaden är beredda att erbjuda för en 32 årig forward som inte direkt dominerar i polska ligan.
Ja, när hans kontrakt går ut med Lech så har Dif större chans att erbjuda ett kontrakt som kan matcha ett som eventuellt Lech erbjuder. Men nu när han har ett guld (i jämförelse) kontrakt så ser jag inte att Dif lockar det minsta.
2024-05-25, 13:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Stjärnorna får ju stå rätt såklart men tänker såhär.

Ska vi hålla oss inom totalbudget på 25 mkr för båda kan vi erbjuda Ishak 10 i signon. På detta en hög men ändå rimlig Djurgårdslön (säg 250k i månaden - vilket lär ligga i paritet med vad vi tappar om Mange lämnar eller Haris slutar).

För Lechs räkning ”slipper” de lönen på 11 och kan få 5mkr på kontot som bonus. Vill de förlänga ytterligare, spela ut kontraktet eller är detta en bra exit?

Vi har dessutom fina affärsmässiga relationer med Lech där vi betalat bonus till dem för Bärkas del av guldet 2019 och dem till oss för Karlströms motsvarande.

Förutom denna förhandling handlar det ju om vad Ishak vill. Är det pengar han vill optimera kan vi aldrig konkurrera med exempelvis saudi. Är det att flytta hem till Stockholm så kan vi garanterat erbjuda den bästa lösningen, även finansiellt. Dessutom en plats i laget som konkurrerar om guld och europaspel. I en roll där han hade passat som handen i handsken.

Om stjärnorna står rätt som sagt.

Ghoddos - Nej tack. Kommer säkert göra det bra för er om ni landar honom men det är Ishak jag vill ha. + Jokern Adegbenro.

Skulle vara om polackerna tycker att han har blivit för dyr för det han presterar, men jag har ingen koll på deras ekonomi. Då kan ni få honom billigt och krydda hans kontrakt ordentligt.

Men lär finnas andra intresserade klubbar också.
2024-05-25, 13:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle vara om polackerna tycker att han har blivit för dyr för det han presterar, men jag har ingen koll på deras ekonomi. Då kan ni få honom billigt och krydda hans kontrakt ordentligt.

Men lär finnas andra intresserade klubbar också.
På Sofascore har han fina betyg den här våren.
https://www.sofascore.com/player/mikael-ishak/114062
2024-05-25, 14:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
På Sofascore har han fina betyg den här våren.
https://www.sofascore.com/player/mikael-ishak/114062

Det är fortfarande en bra spelare, men lönen är hög. Vi får se. Jag tror ju inte han går till Djurgården.

Men han skulle säkert göra det bra i Djurgården även om de bör jaga en annan anfallstyp. De gör ju det bäst med en snabb omställningsspelare på topp. Någon som springer med låg tyngdpunkt, bra en-mot-en och är snabb i riktningsförändringarna. Jag har dock inga konstruktiva förslag på namn.
2024-05-25, 19:36
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Blåvitt söker 90-115 milj kr för Yalcouye. Tror fan dom får det trots att han saknar eu-pass.
Hade han spelat i Bajen hade han varit värd 300+ miljoner..
2024-05-25, 19:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det är fortfarande en bra spelare, men lönen är hög. Vi får se. Jag tror ju inte han går till Djurgården.

Men han skulle säkert göra det bra i Djurgården även om de bör jaga en annan anfallstyp. De gör ju det bäst med en snabb omställningsspelare på topp. Någon som springer med låg tyngdpunkt, bra en-mot-en och är snabb i riktningsförändringarna. Jag har dock inga konstruktiva förslag på namn.
Tokmac?
2024-05-25, 23:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tokmac?

Jo, han är ju den typen, men bättre med två sådana spelare.

Nu är ju Ishak fler klasser bättre än Kujovic, men de är rätt snarlika i spelstil. Kujovic fick man ju aldrig in i spelet. Han funkade ju inte.
2024-05-25, 23:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jo, han är ju den typen, men bättre med två sådana spelare.

Nu är ju Ishak fler klasser bättre än Kujovic, men de är rätt snarlika i spelstil. Kujovic fick man ju aldrig in i spelet. Han funkade ju inte.
Ingen prio att leta en till när man redan har en? Hur ska man spela med två sådana spelare och Hummet?

Har för mig att Kujo var ganska så grym supersub, men kanske glamoriserar honom för assisten till Buya mot Peking.
2024-05-25, 23:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ingen prio att leta en till när man redan har en?

Har för mig att Kujo var ganska så grym supersub, men kanske glamoriserar honom för assisten till Buya mot Peking.

Fast det är anfallstypen som passar era tränare bäst. Dumt att lägga budget på en helt annan typ då.

Kujovic var väl halvbra, men var ju aldrig någon spelare ni byggde offensiven runt.
2024-05-25, 23:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Fast det är anfallstypen som passar era tränare bäst. Dumt att lägga budget på en helt annan typ då.

Kujovic var väl halvbra, men var ju aldrig någon spelare ni byggde offensiven runt.
Håller med och såg som bäst ut med Buya, men nu har vi redan Tokmac och Hummet(som ändå levererar). Skulle gärna ha en till snabb afrikan längst fram, men känns onödigt att ta in någon chansning och rubba harmonin.

Har för mig att han kom in någon match i slutet och räddade guldchanserna också? Han kanske inte var den bästa men fan vad han klev fram när det krävdes.
2024-05-26, 14:53
Medlem
ardagulers avatar
JWZ scoutad av Wolves. 25 bast nu och trött på att inte bli uttagen i landslaget.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/jacob-widell-zetterstrom-foljs-av-wolverhampton-/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U8u2RbPK7Y9Yjl03qAXj_do12Bwc-mophAqTUWfftxbJBX2FHEeih8quXQFwFM%3D&gaa_ts=665332 89&gaa_sig=JWfpqpZ1f4junXzVjCc4csviVAfYjkyc6HF_FtM SbJOoP16bfA9VFN8XDS6tPcIpOOaYys19xvHUOl0eMJug3A%3D %3D
2024-05-27, 01:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
JWZ scoutad av Wolves. 25 bast nu och trött på att inte bli uttagen i landslaget.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/jacob-widell-zetterstrom-foljs-av-wolverhampton-/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U8u2RbPK7Y9Yjl03qAXj_do12Bwc-mophAqTUWfftxbJBX2FHEeih8quXQFwFM%3D&gaa_ts=665332 89&gaa_sig=JWfpqpZ1f4junXzVjCc4csviVAfYjkyc6HF_FtM SbJOoP16bfA9VFN8XDS6tPcIpOOaYys19xvHUOl0eMJug3A%3D %3D

Jacob Rinne verkar vilja byta till Djurgården, se t.ex. denna artikel: https://fotbolldirekt.se/2024/05/24/rinne-drommer-om-djurgarden-jag-hoppas-att-den-dagen-kommer

Så försvinner JWZ kan DIF ha en utmärkt ersättare i honom.
Senast redigerad av Ancistrus 2024-05-27 kl. 02:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in