2024-05-25, 09:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Drömmer fortfarande om att vi ska plocka in Ishak och Adegbenro till sommaren.

Vilken galen offensiv bredd och spets vi hade haft på plan och bänk. En med sex månader kvar på kontraktet och en med 12. Totalkostnad inklusive signon på kanske 20-25? Ett skämt.

Musa ut och Haris slutar om ett par månader för balans i storlek på trupp och lönekuvert. Detta är typ allt jag vill se hända i sommar.

Defensivt är vi redan bäst i Allsvenskan. Witry vore en offensiv bonus.

Ishak med ett år kvar på kontraktet och årslön på 11 miljoner?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rlrXJR/mikael-ishaks-polska-rekordlon-i-nya-kontraktet-med-poznan

Ni ska inte ge er på Ghoddos? Vi lär ju ge ett kontraktsförslag i varje fall, men blir svår.
2024-05-25, 10:09
Medlem
punkteradpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Så länge han är skadad är det inte vi som betalar lönen. Om vi däremot löser ut honom från kontraktet kommer det göra ont i plånboken. Men ja, personligen tycker jag vi borde ha rätt till en retur på sign-on pengarna givet det faktum att spelaren har gjort allt för att inte leva upp till sin part av kontraktet.

Håller med! Han måste väl va bäst betald i allsvenskan?
2024-05-25, 10:18
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ishak med ett år kvar på kontraktet och årslön på 11 miljoner?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rlrXJR/mikael-ishaks-polska-rekordlon-i-nya-kontraktet-med-poznan

Ni ska inte ge er på Ghoddos? Vi lär ju ge ett kontraktsförslag i varje fall, men blir svår.

Stjärnorna får ju stå rätt såklart men tänker såhär.

Ska vi hålla oss inom totalbudget på 25 mkr för båda kan vi erbjuda Ishak 10 i signon. På detta en hög men ändå rimlig Djurgårdslön (säg 250k i månaden - vilket lär ligga i paritet med vad vi tappar om Mange lämnar eller Haris slutar).

För Lechs räkning ”slipper” de lönen på 11 och kan få 5mkr på kontot som bonus. Vill de förlänga ytterligare, spela ut kontraktet eller är detta en bra exit?

Vi har dessutom fina affärsmässiga relationer med Lech där vi betalat bonus till dem för Bärkas del av guldet 2019 och dem till oss för Karlströms motsvarande.

Förutom denna förhandling handlar det ju om vad Ishak vill. Är det pengar han vill optimera kan vi aldrig konkurrera med exempelvis saudi. Är det att flytta hem till Stockholm så kan vi garanterat erbjuda den bästa lösningen, även finansiellt. Dessutom en plats i laget som konkurrerar om guld och europaspel. I en roll där han hade passat som handen i handsken.

Om stjärnorna står rätt som sagt.

Ghoddos - Nej tack. Kommer säkert göra det bra för er om ni landar honom men det är Ishak jag vill ha. + Jokern Adegbenro.
2024-05-25, 10:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Stjärnorna får ju stå rätt såklart men tänker såhär.

Ska vi hålla oss inom totalbudget på 25 mkr för båda kan vi erbjuda Ishak 10 i signon. På detta en hög men ändå rimlig Djurgårdslön (säg 250k i månaden - vilket lär ligga i paritet med vad vi tappar om Mange lämnar eller Haris slutar).

För Lechs räkning ”slipper” de lönen på 11 och kan få 5mkr på kontot som bonus. Vill de förlänga ytterligare, spela ut kontraktet eller är detta en bra exit?

Jag tror din kalkyl spricker både vid tron att Lech skänker bort en av sina bästa spelare för 5 miljoner samt att Ishak själv byter 11 miljoner i lön till 3 miljoner.

Otroligt naivt om du frågar mig.
2024-05-25, 10:59
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tror din kalkyl spricker både vid tron att Lech skänker bort en av sina bästa spelare för 5 miljoner samt att Ishak själv byter 11 miljoner i lön till 3 miljoner.

Han har ett år kvar på kontraktet.

För Lech handlar det om -11 + sociala avgifter eller +5.

16 mkr för 12 månader för enkelhetens skull för en spelare som spelat 58 % av matchminuterna innevarande säsong. Glasspengar för Lech kanske? Låter dig avgöra.

För Ishaks ersättning handlar nästkommande 12 månader om 11 mkr i lön eller 10 mkr i signon + 3 mkr i bruttolön enligt mitt exempel. Vill han hellre spela i saudi för 30 mkr så tyckte jag att jag var ganska tydlig med att det vore hopplöst att konkurrera med.

Vad vi båda kan vara överens om (tror jag) är att jag definierar mig själv som idiot som fortsätter svarar vrak i frågor som rör ekonomi.
2024-05-25, 11:00
Avslutad
Citat:

Du tror att Ishak kan få 11 miljoner i årslön?
2024-05-25, 11:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Han har ett år kvar på kontraktet.

För Lech handlar det om -11 + sociala avgifter eller +5.

16 mkr för 12 månader för enkelhetens skull för en spelare som spelat 58 % av matchminuterna innevarande säsong. Glasspengar för Lech kanske? Låter dig avgöra.

För Ishaks ersättning handlar nästkommande 12 månader om 11 mkr i lön eller 10 mkr i signon + 3 mkr i bruttolön enligt mitt exempel. Vill han hellre spela i saudi för 30 mkr så tyckte jag att jag var ganska tydlig med att det vore hopplöst att konkurrera med.
Dom gav han de ekonomiska förutsättningarna, för 1.5 år sedan, av en anledning. Nu låter det som att dom inte riktigt tänkte till och ångrar sig?
Fine om Ishak hade varit en bänknötare, men nu är han en av Polska ligans bästa spelare.

Citat:
Vad vi båda kan vara överens om (tror jag) är att jag definierar mig själv som idiot som fortsätter svarar vrak i frågor som rör ekonomi.
Tills dess Ishak landar i Dif enligt dessa kalkyler så...

Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Du tror att Ishak kan få 11 miljoner i årslön?
Nej, inte FÅ. Han HAR.

2024-05-25, 11:28
Medlem
Londons avatar
Citat:
Dom gav han de ekonomiska förutsättningarna, för 1.5 år sedan, av en anledning. Nu låter det som att dom inte riktigt tänkte till och ångrar sig?
Fine om Ishak hade varit en bänknötare, men nu är han en av Polska ligans bästa spelare.

Nej, inte FÅ. Han HAR.

För 1.5 år sedan ja. Stämmer säkert utan att ha faktakollat.

Är mer osannolikt att han landar hos oss än att han gör det. Ingen som säger emot. Det finns med detta sagt en hel del variabler som potentiellt kan göra en sådan övergång till optimal för såväl säljande klubb, köpande klubb och spelare. Den typen av affär man letar efter.

Lucas var en sådan, denna vore en annan. Helt olika i sina karaktärer utöver att det kan vara bästa lösning för alla parter.

Hade älskat att läsa dig och andra kalla honom en föredetting efter att ha benämnt honom som en av Polska ligans bästa spelare. I detta fall kan jag inte göra annat än att hålla tummarna.
2024-05-25, 11:32
Avslutad
Citat:

Nej, inte FÅ. Han HAR.

På nuvarande kontrakt ja. Han har dock bara ett år (drygt) kvar på sitt kontrakt. Lech kommer inte att erbjuda honom förlängning på 11 miljoner kr/är.

Det Djurgården måste matcha är vad marknaden är beredda att erbjuda för en 32 årig forward som inte direkt dominerar i polska ligan.
2024-05-25, 11:41
Avslutad
Citat:
För 1.5 år sedan ja. Stämmer säkert utan att ha faktakollat.

Är mer osannolikt att han landar hos oss än att han gör det. Ingen som säger emot. Det finns med detta sagt en hel del variabler som potentiellt kan göra en sådan övergång till optimal för såväl säljande klubb, köpande klubb och spelare. Den typen av affär man letar efter.

Lucas var en sådan, denna vore en annan. Helt olika i sina karaktärer utöver att det kan vara bästa lösning för alla parter.

Hade älskat att läsa dig och andra kalla honom en föredetting efter att ha benämnt honom som en av Polska ligans bästa spelare. I detta fall kan jag inte göra annat än att hålla tummarna.
Djurgården borde satsa på spelare med vidareförsäljningspotential tex går Voelkerling-Perssons och Amin Sarrs kontrakt ut i sommar. Ishak, Tocmac och liknande kommer inte stärka er ekonomi. De är bra med allsvenska mått men knappast tillräckligt för att ta er ut i Europa, och de är så klart för gamla för att ge försäljningsintäkter.
2024-05-25, 12:13
Medlem
trazkeis avatar
Blåvitt söker 90-115 milj kr för Yalcouye. Tror fan dom får det trots att han saknar eu-pass.
2024-05-25, 13:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Blåvitt söker 90-115 milj kr för Yalcouye. Tror fan dom får det trots att han saknar eu-pass.
Det gör dom rätt i. Dom kan ha tur om någon klubb nappar på det. Sen är ju det hela oväntat att det gått såpass fort för alla parter ändå att denna situation uppkommit. Dom har knappast något att förlora på det till en början att gå ut aggressivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in