2024-05-25, 01:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi kan konstatera att du är oförmögen att förstå eller sätta dig in i vad hon pratar om.
Du får mer än gärna informera tråden om vilken erfarenhet du har av mord, trafficking, bortgifte etc. Misshandel kan jag tänka mig att du som alkoholist har viss erfarenhet av.
Citera
2024-05-25, 01:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du får mer än gärna informera tråden om vilken erfarenhet du har av mord, trafficking, bortgifte etc. Misshandel kan jag tänka mig att du som alkoholist har viss erfarenhet av.
Så du börjar med att kränka mig och försöka nedvärdera mig - sen vill du att jag skall berätta om min utsatthet ..

Som jag sa tidigare - varje kvinna med förnuft väljer vilken björn som helst före dig.
Citera
2024-05-25, 03:01
Medlem
Ilimitados avatar
Om det är en man utklädd till björn då?
Citera
2024-05-25, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Du förstod att exemplena inte var exempel eller hur? Du förstod att de vara läro exempel för att försöka förstå om du förstod ett viktigt koncept eller ej. Du sa att du förstod men visar om och om igen på hur du inte förstod.

Behövde du hjälp att förstå eller ville du erkänna hur och var du hade fel?

Frågan handlar fortsatt inte om statistisk utan om kvinnors upplevda verklighet.
Och den verkligheten är fortsatt den att gruppen män är oberäkneliga för kvinnor, rätt ofta har incitament för sexuellt våld speciellt och rätt ofta just utsätter kvinnor för detta.
medan björnar inte har detta, inte ens vill interagera med kvinnor överhuvudtaget, och det enda kvinnor behöver göra för att slippa attackeras av björnar är att ge dem plats vid möte, funkar inte på alla män.

Detta faktum syns tom på hur ofta en björn respektive en man utsätter kvinnor för våld och/ eller sexuellt våld om man slår ut antal attacker per björn/ man.
De kvinnor som väljer björn har alltså rätt i sak.

behöver du mer hjälp än så så får du nog vända dig till din gamla skolfröken eller annan tålmodig person som kan förklara detta för dig på lågstadienivå.
Citera
2024-05-25, 08:29
Avslutad
Citat:
Vilket betyder inte ens en fjärdedel av listan.

Din tjejkompis som blev misshandlad blev det som en engångshändelse av en man som hon kände. En man som hon själv hade valt, alltså har hon dåligt omdöme. Det rör sig inte om en okänd man.

Huruvida du verkligen blivit utsatt för stalking, hot och tafs fler gånger än du kan räkna till, tja, även om jag väljer att acceptera det rakt av så är inget av det omnämnda våld och bockar inte ens i närheten av någon av de grövre punkterna i listan.

Alltså kan vi konstatera att du ljög när du pratade om att kvinnor i gemen har erfarenhet av mord, tvångsgifte, trafficking, misshandel etc. av män.

Men kära lilla korkade analfabet.

Läs om mina inlägg flera gånger tills du förstår. Jag skrev om det omfattande och allvarliga våldet som män utsätter kvinnor för VÄRLDEN ÖVER. Sen gav jag exempel på vad detta våldet kan bestå av.

Jag har aldrig påstått att varenda kvinna har utsatts för alla mina exempel. Det vore en aning extremt tycker du inte.

Vidare skrev jag flera gånger "av manliga partners, familjemedlemmar, manliga släktingar" - alltså INTE OKÄNDA MÄN.

Jodå jag nämnde stalking och hot också.

Statistiken och informationen om vad kvinnor utsätts för VÄRLDEN ÖVER är lättillgänglig. Be din personliga assistent hjälpa dig med att söka på nätet om du vill fördjupa dig. Eller gå tillbaka och läs mina inlägg, jag postade en del länkar i ett av mina inlägg.

Det var inte en engångsföreteelse.

Jag förklarade för dig varför de flesta kvinnor som svarar på den hypotetiska frågan "man vs bear" väljer "bear". Jag kan inte hjälpa dig med din svåra dyslexi och din obefintliga läsförståelse, det borde varit fixat för längesen.
Citera
2024-05-25, 09:14
Medlem
DroneXR7s avatar
Det skulle vara otroligt roligt att se något YouTube klipp där kvinnor faktiskt möter en björn i skogen och sedan en man. För att se reaktionerna menar jag. Skriker och springer för livet!

Bara en kvinna skulle ens tänka något så korkat. En kvinna förstår inte att den där björnen kommer bokstavligen äta upp henne. Alla män har redan som barn föreställt sig själv i en liknande situation med en björn samt en hel rad andra farliga djur. Bokstavligen alla. En man förstår vad det innebär att möta en björn.

Hela debatten är på sådan dagis nivå. Dom flesta kvinnor skulle bli överlyckliga om dom såg en man eftersom dom troligtvis gått vilse i skogen. Dom möter hellre en man än att få en spindel i håret. Dom tar för givet att alla män vill ligga med dom, lol tro mig, dessa kvinnor är dom sista som behöver oroa sig att bli våldtagna.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-05-25 kl. 09:19.
Citera
2024-05-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Det skulle vara otroligt roligt att se något YouTube klipp där kvinnor faktiskt möter en björn i skogen och sedan en man. För att se reaktionerna menar jag. Skriker och springer för livet!

Bara en kvinna skulle ens tänka något så korkat. En kvinna förstår inte att den där björnen kommer bokstavligen äta upp henne. Alla män har redan som barn föreställt sig själv i en liknande situation med en björn samt en hel rad andra farliga djur. Bokstavligen alla. En man förstår vad det innebär att möta en björn.

Hela debatten är på sådan dagis nivå. Dom flesta kvinnor skulle bli överlyckliga om dom såg en man eftersom dom troligtvis gått vilse i skogen. Dom möter hellre en man än att få en spindel i håret. Dom tar för givet att alla män vill ligga med dom, lol tro mig, dessa kvinnor är dom sista som behöver oroa sig att bli våldtagna.

Föreställningen att svenska björnar skulle äta upp människor är just en föreställning, dvs fantasi. Så ja, förstår att du som man tänker som du gör.
Kvinnor förstår du bygger sin förståelse av världen på verklighet.
Citera
2024-05-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ja, när det gäller kvinnors verklighet har jag definitivt alltid mer rätt än män - det betyder inte att alla kvinnor tycker eller tolkar som mig - däremot att vi reagerar och agerar på ungefär samma villkor - och de villkoren kan du som man inte förstå eller sätta dig in i.
Du debatterar inte för att du är kvinna eller för att du bryr dig om kvinnor. Du debatterar då du har ett tvångsmässigt behov av att ha rätt och inte har något annat liv i övrigt. Som denna kända panel:

https://xkcd.com/386/

Du är ganska typisk, du är bra på att googla så du har lätt för att låtsas vara expert inom mängder av områden som du egentligen inte kan något om, även om du såklart hellre debatterar sånt du är ytligt bekant med. Detta till skillnad från Merapi, som enbart drivs av hat mot män och inte bryr sig särskilt mycket om att hon har fel i det mesta hon skriver. Jenny9 vill bara provocera, dvs ett typiskt troll.

Som sagt, ni är väldigt enkla att analysera.
Citera
2024-05-25, 10:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skrev om det omfattande och allvarliga våldet som män utsätter kvinnor för VÄRLDEN ÖVER. Sen gav jag exempel på vad detta våldet kan bestå av.
Och jag skrev att varken du eller någon av björnkvinnorna har någon som helst erfarenhet av ens en fjärdedel av listan, speciellt inte de grövre ämnena. Vilket du själv håller med om. Däremot har ni väldigt mycket erfarenhet av sex med okända män ni hittat på krogen eller datingappar. Alltså ljuger ni.

Ni ljuger när ni låtsas välja björn. Ni använder våld ni aldrig skulle drabbas av som förevändning för att spela offer för män som grupp. Eftersom kvinnor över världen lever ett helt annat liv än vad västerländska kvinnor gör så låtsas ni som att deras liv på något sätt blir något slags riktat förtryck och fara mot er som individer. Det är därför ni vänder er till länder som Bangladesh, Afghanistan och Sydafrika när ni ska beskriva vilken hemsk tillvaro som ni som vita kvinnor i västvärlden upplever, och vilket hot ni lever under och vilken ständig rädsla ni känner. Eller för den delen de kvinnor som väljer att parbilda med asociala, kriminella eller i övrigt våldsamma typer och sedan får ta de fullt naturliga konsekvenserna av dessa val.
Citera
2024-05-25, 12:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och jag skrev att varken du eller någon av björnkvinnorna har någon som helst erfarenhet av ens en fjärdedel av listan, speciellt inte de grövre ämnena. Vilket du själv håller med om. Däremot har ni väldigt mycket erfarenhet av sex med okända män ni hittat på krogen eller datingappar. Alltså ljuger ni.

Ni ljuger när ni låtsas välja björn. Ni använder våld ni aldrig skulle drabbas av som förevändning för att spela offer för män som grupp. Eftersom kvinnor över världen lever ett helt annat liv än vad västerländska kvinnor gör så låtsas ni som att deras liv på något sätt blir något slags riktat förtryck och fara mot er som individer. Det är därför ni vänder er till länder som Bangladesh, Afghanistan och Sydafrika när ni ska beskriva vilken hemsk tillvaro som ni som vita kvinnor i västvärlden upplever, och vilket hot ni lever under och vilken ständig rädsla ni känner. Eller för den delen de kvinnor som väljer att parbilda med asociala, kriminella eller i övrigt våldsamma typer och sedan får ta de fullt naturliga konsekvenserna av dessa val.

Kvinna i 75-årsåldern misstänks ha blivit mördad i skogsområde
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kvinna-dod-i-gnosjo-polisen-utreder-mord--1gcnpf

Kvinna mördades på sin skogspromenad
Den 60-åriga kvinnan överfölls av en för henne okänd gärningsman när hon var ute på skogspromenad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/e1eEkQ/kvinna-mordades-pa-sin-skogspromenad

Kvinna skulle plocka svamp - blev utsatt för blodigt rån
https://www.hn.se/nyheter/falkenberg/kvinna-skulle-plocka-svamp-blev-utsatt-for-blodigt-ran.d1ae6ca8-1951-46e7-bcf8-15d53064142a
Citera
2024-05-25, 12:45
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Föreställningen att svenska björnar skulle äta upp människor är just en föreställning, dvs fantasi. Så ja, förstår att du som man tänker som du gör.
Kvinnor förstår du bygger sin förståelse av världen på verklighet.

Ja just svenska björnar blir inte så stora det är sant. Men det är nog inte sådana björnar dom menar utan en stor brunbjörn på 800 kg eller en Grizzly. Dom kommer slakta vem som helst, visst man kanske kan ha flax men dom är snabbare än man tror och klättrar och simmar utan några problem.

Skräcken att plötsligt stå öga mot öga med en björn går nog inte att beskriva. Dom här plockar älgar och rådjur. Ingen jiddrar med en björn. En stor björn äter ett lejon om den får fast den.

https://nypost.com/2023/09/07/bear-that-mauled-woman-to-death-at-yellowstone-is-killed/
Senast redigerad av DroneXR7 2024-05-25 kl. 12:49.
Citera
2024-05-25, 12:46
Avslutad
Citat:
Kvinna i 75-årsåldern misstänks ha blivit mördad i skogsområde
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kvinna-dod-i-gnosjo-polisen-utreder-mord--1gcnpf

Kvinna mördades på sin skogspromenad
Den 60-åriga kvinnan överfölls av en för henne okänd gärningsman när hon var ute på skogspromenad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/e1eEkQ/kvinna-mordades-pa-sin-skogspromenad

Kvinna skulle plocka svamp - blev utsatt för blodigt rån
https://www.hn.se/nyheter/falkenberg/kvinna-skulle-plocka-svamp-blev-utsatt-for-blodigt-ran.d1ae6ca8-1951-46e7-bcf8-15d53064142a

Fyller på listan:

https://www.svd.se/story/joggingmordet#:~:text=Den%205%20augusti%20hittades %20en,%C3%A5rig%20man%20h%C3%A4ktad%20f%C3%B6r%20m ordet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/perrongmordaren-misstankt-for-mordforsok-pa-kvinna-i-stockholm

https://www.svenskfarmaci.se/2024/04/03/apoteksanstalld-misstanks-ha-mordats-pa-sin-arbetsplats/
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-25 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in