2024-05-24, 18:35
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju alltid en risk detta med att spela in dolda kameran (eller dolda micken här) program. Man vill få provocera och få verkliga människors reaktion. De borde ju inte gråta och anmäla när de faktiskt får det?

Jaha på vilket sätt var han ute efter en provokation från ordningsvakten som gav sig på honom efter att han försökt ställa en fråga samt EFTER att de plockat ihop sina saker och var på väg därfrån?

Ordningsvakter har ju dock en förmåga att ljuga ihop saker utan problem.

"I ett mejl till P3 Nyheter skriver Avarn Security att vakten ska ha hindrats under ett ingripande, men att de utreder händelseförloppet."

https://sverigesradio.se/artikel/sr-...v-ordningsvakt
Citera
2024-05-24, 18:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
"I ett mejl till P3 Nyheter skriver Avarn Security att vakten ska ha hindrats under ett ingripande, men att de utreder händelseförloppet."

Han kommer promenerandes på en trottoar, och börjar dessutom tjafsa med programledaren som bara ställer frågor. Möjligen höll hans kollegor på med ett ingripande, men den här tjommen gjorde det inte det är helt uppenbart av videon. Och varför kommer han tillbaka med fler kollegor senare och börjar mucka med sveriges-radio-medarbetaren?

Klent av Avarn att komma med sådana hittepåursäkter.
Citera
2024-05-24, 18:42
Medlem
Q-Trons avatar
Ordningsvakter. Mer än tillräckligt aggressiva för att ta i med hårdhandskarna när det behövs, men ofta alldeles för aggressiva, omdömeslösa och ibland psykiskt instabila för att kunna bli vettiga poliser. Tufft läge det där.
Citera
2024-05-24, 18:42
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Han kommer promenerandes på en trottoar, och börjar dessutom tjafsa med programledaren som bara ställer frågor. Möjligen höll hans kollegor på med ett ingripande, men den här tjommen gjorde det inte det är helt uppenbart av videon. Och varför kommer han tillbaka med fler kollegor senare och börjar mucka med sveriges-radio-medarbetaren?

Klent av Avarn att komma med sådana hittepåursäkter.

Han är ordningsvakt.
Dom har alltid rätt.
Dom ljuger aldrig.
Dom har inte små kulor och penisar eller låga testonivåer som de måste kompensera med hormonpreparat.
De är framförallt inte såna som vill komma in på Polishögskolan men är för värdelösa för att klara antagningsproven.
Påstå du något annat så ljuger du!
Citera
2024-05-24, 18:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Han är ordningsvakt.
Dom har alltid rätt.
Dom ljuger aldrig.
Dom har inte små kulor och penisar eller låga testonivåer som de måste kompensera med hormonpreparat.
De är framförallt inte såna som vill komma in på Polishögskolan men är för värdelösa för att klara antagningsproven.
Påstå du något annat så ljuger du!

Det är i alla fall korrekt att de inte har små kulor och penisar - för de har inga alls

Som tur är finns här video som tydligt visar att dom ljuger.
Citera
2024-05-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ja, det var min tanke också, ordningsvakten i det första skedet har verkligen ingen brådska.

I andra skedet har de helt klart heller ingen brådska då de är flera som utan anledning går tillbaka till sveriges radios medarbetare och helt oprovocerat börjar mucka gräl. Ett extremt allvarligt beteende av vakten. Hoppas innerligt att han blir av med jobbet och dessutom fälls i domstol för både tjänstefel och misshandel.
Verkligen ingen brådska mellan den första och andra situation. Sa inte SR människan att det var 45 minuter mellan de olika situationerna.
Fast var han verkligen in tjänst?
SR gör väl bara ljud. Inte smygfilmningar som var fallet från början?
Citera
2024-05-24, 18:53
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Det är i alla fall korrekt att de inte har små kulor och penisar - för de har inga alls

Som tur är finns här video som tydligt visar att dom ljuger.

Journalisten kränkte dom.
Det är ju NR 1 i deras bok.
Kränker du mig så åker du på spö.

Det intressanta är detta..

Ja jag har DN+Allt för det är betalvägg.
https://www.jp.se/2024-05-23/fredrik...-sa-javla-arg/

"– Detta var en del i ett förinspelat prank som har med Spotifys girighet att göra. Deras nya giv är nu att man lyssna på podcasts eftersom det inte kostar dem någonting. När vi stod där och spelade ”vi hatar ny musik” tyckte en vakt att det inte var så bra.

Fredrik Boltes beskriver hur han blev av med sin mikrofon och uppmärksammad av vakten som ville att han skulle gå därifrån."
"– Detta var ändå 45 minuter senare, när jag var framme vid min bil. Då kom de fram och sa att jag inte ska filma, ”fattar du”, liksom. Han blir så jävla arg och puttar mig och den riktiga kameran. Han ville visa vem som bestämde."

Undrar vilken särskola den ordningsvakten gick i.
Citera
2024-05-24, 19:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Verkligen ingen brådska mellan den första och andra situation. Sa inte SR människan att det var 45 minuter mellan de olika situationerna.
Fast var han verkligen in tjänst?
SR gör väl bara ljud. Inte smygfilmningar som var fallet från början?

Han har ingen synbar brådska när han kommer promenerandes på trottoaren, stannar ju själv och tjafsar.

Vakten visste om att de filmade, så någon smygfilmning var det knappast frågan om. Men det spelar ju mindre roll, man får filma på allmän plats. Och ja, det var Sveriges Radio som var ute och spelade in.
Citera
2024-05-24, 19:30
Medlem
Wikitomtes avatar
Väldigt kappvändande här.
Annars brukar tongångarna vara:
MSM suger
Sveriges Television suger
Sveriges Radio suger
Public Service suger
Citera
2024-05-24, 19:35
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jaha på vilket sätt var han ute efter en provokation från ordningsvakten som gav sig på honom efter att han försökt ställa en fråga samt EFTER att de plockat ihop sina saker och var på väg därfrån?

Ordningsvakter har ju dock en förmåga att ljuga ihop saker utan problem.

Du har bara ena sidans version här. Kan lika gärna handla om att Bolte har hybris och tror att han har grönt kort att ofreda människor som säger NEJ. Public service egen gullegris. Han var tydligen på vakten om och om igen, likt en etterfluga. Nu fick han en markering att lägga av, och rusar genast till tidningen och gråter ut.

kan
det
också
vara
Citera
2024-05-24, 19:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Kan inte alla jävla låtsaspoliser bara ta och lägga ner... suck. Hoppas det går illa för vaktjäveln.
Citera
2024-05-24, 19:44
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du har bara ena sidans version här. Kan lika gärna handla om att Bolte har hybris och tror att han har grönt kort att ofreda människor som säger NEJ. Public service egen gullegris. Han var tydligen på vakten om och om igen, likt en etterfluga. Nu fick han en markering att lägga av, och rusar genast till tidningen och gråter ut.

kan
det
också
vara

Jasså det påstår det, källa på det?
För du sprider väl inte desinformation?

Missade du #19 eller orkade du inte bläddra igenom innan du tryckte iväg ditt svammel?

"– Detta var en del i ett förinspelat prank som har med Spotifys girighet att göra. Deras nya giv är nu att man lyssna på podcasts eftersom det inte kostar dem någonting. När vi stod där och spelade ”vi hatar ny musik” tyckte en vakt att det inte var så bra.

Fredrik Boltes beskriver hur han blev av med sin mikrofon och uppmärksammad av vakten som ville att han skulle gå därifrån."
"– Detta var ändå 45 minuter senare, när jag var framme vid min bil. Då kom de fram och sa att jag inte ska filma, ”fattar du”, liksom. Han blir så jävla arg och puttar mig och den riktiga kameran. Han ville visa vem som bestämde."

https://www.jp.se/2024-05-23/fredrik...-sa-javla-arg/

Han ofredade inte någon och personen som knuffade honom var inte en privatperson, det var en ordningsvakt. Ordningsvakter är tjänstemän. Men det vet du såklart för du är ju ingen idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in