2024-05-24, 18:35
Var förbi olycksplatsen nyss, helt klart anser jag att det inte var bussens fel. Inte en tillstymmelse till bromsspår från personbilen. Bussens bromsspår är bara ett par meter och de går snett ut mot räcket. Bussens bromsspår är helt på rätt sida av mittlinjen. ´

Frågan om bussen kommit upp i 80km/h från korsningen där den svängde ut på gamla E4 . I övrigt enda däcksspår som finns där är burnout från blöjraggare (eller trimmad A-traktor).

Även svårt tro att det kan vara vilt som sprungit ut, är rejält brant slänt mot åkern i öster. Busschaffisen lär väl kunna vittna om det isf.

Lägger min röst på somnat vid ratten, eller sjukdom , ev rattsurf.

En del skräp kvar.
Citera
2024-05-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
J*lia blev 20, skulle fyllt 21 i augusti.

Tror jag hittat vem det är. Registrerad som utvandrad sen augusti 2022 med adress i USA.

Läser du detta S, så beklagar
Citera
2024-05-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert99.9
Nån som har länk till sociala medier?

https://m.facebook.com/vjonsson3
https://www.facebook.com/julia.jonsson.5876
Senast redigerad av Teddy Picker 2024-05-24 kl. 18:52.
Citera
2024-05-24, 18:59
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
https://m.facebook.com/vjonsson3
https://www.facebook.com/julia.jonsson.5876
En liten dotter född 2022, fyfan vad tragiskt. Och morföräldrarna också väldigt svårt skadade, hoppas det finns en pappa nånstans som kan ta hand om tösen. Blev riktigt riktigt lessen nu.
Citera
2024-05-24, 19:03
Medlem
Var dom påväg hem till Sundsvall?
Nån av föräldrarna som körde då dom ägde en nyare BMW?

Sträckan norrut var ju avstängd igår som tidigare nämnts.
Man tjänade absolut ingen tid på att göra en omkörning längs den tillfälliga sträckan.
Citera
2024-05-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
En liten dotter född 2022, fyfan vad tragiskt. Och morföräldrarna också väldigt svårt skadade, hoppas det finns en pappa nånstans som kan ta hand om tösen. Blev riktigt riktigt lessen nu.

Skriven hos föräldrarna sen i mars men står som gift. Flyttat hem pga separation? Finns det gemensamma barn brukar det väl vara 6 månaders betänketid?
Senast redigerad av Teddy Picker 2024-05-24 kl. 19:16.
Citera
2024-05-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Var dom påväg hem till Sundsvall?
Nån av föräldrarna som körde då dom ägde en nyare BMW?

Sträckan norrut var ju avstängd igår som tidigare nämnts.
Man tjänade absolut ingen tid på att göra en omkörning längs den tillfälliga sträckan.

Föräldrarna satt väl bak?
Det krockvåldet fram överlever ingen ens med bälte väl
Senast redigerad av radbean 2024-05-24 kl. 19:18.
Citera
2024-05-24, 19:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Skriven hos föräldrarna sen i mars men står som gift. Flyttat hem pga separation? Finns det gemensamma barn brukar det väl vara 6 månaders betänketid?

Aldrig känt henne eller så men visste åtminstone förr vem hon var.
Victoria har bytt tillbaka till sitt flicknamn, J*nss*n.
Dottern är ca 1 år.
Citera
2024-05-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast nu flög dom inte ur bilen , dom blev fastklämda . Jag vet ingenting eftersom jag inte var där , men av vad som framkommit i tråden verkar passagerarna i bussen ha klarat sig mycket bättre varav jag undrade om passagerarna var bältade eller inte
Det var en väldigt dum kommentar. En buss är ju mycket tyngre och högre än en bil. Dessutom sitter ju passagerarna en bit in i bussen, inte i fronten.
Citera
2024-05-24, 19:17
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Pappan är vän med Victoria på Facebook, så han finns.
Citera
2024-05-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Victoria har bytt tillbaka till sitt flicknamn, J*nss*n.
Dottern är ca 1 år.

Då lär det vara pga skilsmässa då. Visste inte att hon hade haft annat efternamn.
Citera
2024-05-24, 19:29
Medlem
Jag ids inte länka då det är betalvägg bakom , men tydligen är den drabbade familjen engagerade i den lokala föreningen Alnö IF .

Då får man väl anta att någon av systrarna , kanske bägge 2 till och med spelade fotboll i föreningen eller på nåt sätt engagerad i klubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in