2024-05-24, 09:17
Medlem
S-400an med tillbehör försöker skjuta ned robotar.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1czeiwp/new_footage_of_the_russian_s400_air_defense/
Citera
2024-05-24, 09:17
Medlem
Snapcounts avatar
Några har fått komma hem :

13 ukrainske barn er returnert til hjemlandet fra Russland og russiskokkuperte områder, opplyser myndighetene i Ukraina.

Seks barn i alderen 6 til 17 år ble overlevert fra Russland, ifølge det russiske nyhetsbyrået Tass. De øvrige sju ble overlevert fra russiskokkuperte områder, opplyser Ukrainas menneskerettskommissær Dmytro Lubinets.

Qatar har bidratt til at barna har kunnet vende tilbake til Ukraina.

https://www.nettavisen.no/nyheter/russland-har-returnert-13-barn-til-ukraina/s/5-95-1833932
Citera
2024-05-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det rimliga är Ukraina, med extremt liten hjälp från väst gör det iom att Ukraina försvarar sig från total utplåning. Putin tar ju hjälp av nordkorea, iran, syrien, tjetjenien och diverse afrika länder. Vilka drömländer, negrer och muslimer som putin låter mörda vita européer.

Nu handlade frågan om att döda alla ryssar, alltså att krossa hela Ryssland, och det tror jag inte att Ukraina mäktar med. Vad du beskriver är knappast svaret på vem som skall döda alla ryssar, utan i bästa all vem som med hjälp från väst skall köra ut dem från Ukraina.

I sådana fall är dessa "vi "som skall döda ryssarna ukrainska soldater.
Det är som vanligt: Nån annan skall göra jobbet.
Citera
2024-05-24, 09:22
Medlem
ryssland har nu tagit av foliehattarna och bekräftat att IS låg bakom terrorattacken mot konserthuset i Moskva, sina konspirationsteorier till trots.
Senast redigerad av Cukoo 2024-05-24 kl. 09:24.
Citera
2024-05-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vad sägs om det här?, är det en acceptabel metod?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Oddjob

Det krävs dock en jävla massa hattar...

Ännu ett meningslöst svar. Hur många sådana goddag yxskaft-svar är vi uppe i nu? Tio, kanske.

Jag tycker fenomenet är intressant: -Många på flashback vill se ett folkmord på ryssar, men ingen, absolut ingen, kan uppenbarligen förklara hur det skall gå till och vem som skall delta i folkmordet. Folk känner mer än de tänker, misstänker jag.
Citera
2024-05-24, 09:27
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cukoo
ryssland har nu tagit av foliehattarna och bekräftat att IS låg bakom terrorattacken mot konserthuset i Moskva, sina konspirationsteorier till trots.
Frågan är om våra vatniks köper den förklaringen?
Men nu kanske de håller käften om sitt tramsande om att det var Ukraina och USA som låg bakom attatcken?
Citera
2024-05-24, 09:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ännu ett meningslöst svar. Hur många sådana goddag yxskaft-svar är vi uppe i nu? Tio, kanske.

Jag tycker fenomenet är intressant: -Många på flashback vill se ett folkmord på ryssar, men ingen, absolut ingen, kan uppenbarligen förklara hur det skall gå till och vem som skall delta i folkmordet. Folk känner mer än de tänker, misstänker jag.

Förväntar du dig seriösa svar på dina efterblivna pajas och clown-frågor?
Då får du kanske börja jobba i kreml, där sysslar ni med sånt.
Citera
2024-05-24, 09:28
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Några har fått komma hem :

13 ukrainske barn er returnert til hjemlandet fra Russland og russiskokkuperte områder, opplyser myndighetene i Ukraina.

Seks barn i alderen 6 til 17 år ble overlevert fra Russland, ifølge det russiske nyhetsbyrået Tass. De øvrige sju ble overlevert fra russiskokkuperte områder, opplyser Ukrainas menneskerettskommissær Dmytro Lubinets.

Qatar har bidratt til at barna har kunnet vende tilbake til Ukraina.

https://www.nettavisen.no/nyheter/russland-har-returnert-13-barn-til-ukraina/s/5-95-1833932
Hur många tusen barn är fortfarande kidnappade av ryssäcklen?
Citera
2024-05-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Frågan är om våra vatniks köper den förklaringen?
Men nu kanske de håller käften om sitt tramsande om att det var Ukraina och USA som låg bakom attatcken?
Vi får se. Det beror väl på vad dom har fått för direktiv från högre ort
Citera
2024-05-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är Medvedev så kom med dessa påståenden.

Han kan inget om USA det är uppenbart. Man måste vara född i USA för att kunna bli president.
Citera
2024-05-24, 09:30
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus

Trams!
Alla civiliserade vill se ryssen försvinna från Ukrainsk mark, antingen frivilligt eller i liksäck.
Det bara ni äckel som vill se ryssen finnas kvar i Ukraina.
Citera
2024-05-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Förväntar du dig seriösa svar på dina efterblivna pajas och clown-frågor?
Då får du kanske börja jobba i kreml, där sysslar ni med sånt.

Nonsenssvar nummer elva...

En dåre, vem det nu var, certifierar att "vi" skall döda alla ryssar. Jag undrade stillsamt vilka dessa "vi" är och har fått kanske ett dussin svar av olika personer, som istället för att förklara vilka "vi" är ger nonsenssvar.

Många av dessa folkmordsförespråkare är säkerligen väldigt motiverade och vill att kriget skruvas upp, att Ryssland invaderas, att befolkningen decimeras och landet styckas upp, men vem som skall göra allt detta har de inte tänkt igenom. "Vi" verkar alltid vara någon annan.

Någon annan skall göra det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in