Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Du kan väl börja med att leta upp ett inlägg där jag formulerat mig så.
Men du - som den semantiske gigant du är - borde väl fatta? Du hävdar väl själv att ni för ett krig mot Väst? Själv deltar du som vranyo-soldat, längst fram i internets skyttegravar. Då är det kanske inte helt långsökt att vissa som försvarar Väst och ställer upp på ideologin kallar oss för ’vi’?
Jag orkar inte gå igenom alla inlägg för att hitta den första dåren, dvs dåre nummer 1, som certifierade att "vi" skulle döda alla ryssar. Sedan har åtminstone två andra svarat på min fråga om vilka dessa "vi" är, men svaret har inte varit ett svar utan bara något i stil med "att det är helt uppenbart och alla fattar det, utom Putlervatniks, etc."
Jag tycker inte det är ett tillfredställande svar.
Hur svårt kan det vara att förklara vilka det är som skall utföra folkmordet och hur det skall gå till?
Ryssarna har ju det gemensamt med resten av mänskligheten att de inte kommer att sitta passivt och vänta på att "vi", vilka "vi" nu är, kommer för att utrota dem. De kommer att försvara sig, varpå många av dessa "vi" också kommer att dö. Det blir ju det totala kriget.
Så vilka är dessa "vi" som är beredda att göra den här uppoffringen och hur skall det gå till?
Finns det inte någon folkmordsivrare på flashback som kan förklara?
Jag misstänker självklart att dessa "vi" är patetiska tangentbordskrigare, som som vanlligt förväntar sig att någon annan skall göra jobbet åt dem. Inte många av de som vill se alla ryssar döda är beredda att själva kavla upp ärmarna.